چگونه کال مارجین نشویم | خارج شدن از کال مارجین – کانون بورس + جزئیات کامل

0 5

چگونه کال مارجین نشویم | خارج شدن از کال مارجین – کانون بورس – آربی سیگنال

شما در حال مطالعه مقاله ۳۷ از ۳۷ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

چگونه کال مارجین می شویم, چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم, سوالات بسیار مهمی هستند که هر تریدری در بازار فارکس یا معاملات فیوچرز ارز دیجیتال ممکن است از خود بپرسد. در یک مقاله کامل و جامع برای شما تشریح کردیم که کال مارجین چیست و ماهیت کال مارجین در بازار فارکس و ارز دیجیتال چگونه است. اما بسیاری از کاربران از ما می‌پرسند که چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم که اتفاقاً سوالات بسیار مهمی برای تریدرهایی است که به دنبال انجام تریدهایی با کیفیت بسیار بالا در بازار فارکس و ارز دیجیتال هستند.

البته همانطور که ماهیت کال مارجین به آن اشاره دارد، عملاً این پدیده مربوط به بازارهای مالی تریدی است که شما با اهرم معاملاتی در حال ترید در آن هستید و برای بازارهای سرمایه گذاری چندان تعریفی ندارد. دو بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال مهمترین بازارهایی هستند که ممکن است در آنها با چالش مارجین کال روبرو شده و دارایی خود را کم کم از دست بدهند. از یک طرف احساسات ناشی از کال مارجین شدن و از طرف دیگر از بین رفتن سرمایه‌ها دو دلیل بسیار مهمی است که باعث شده تا کاربران نتوانند در این وضعیت گلیم خود را از آب بیرون کشیده و معمولاً با چالش‌های بزرگی روبرو شده و حتی نمی‌توانند تریدهای عادی را نیز در بازار انجام دهند.

برای کسانی که اطلاعات کافی درباره مارجین کال نداشته و نمی‌دانند که چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم معمولا مواجه شدن با این پدیده بسیار چالش برانگیز خواهد بود. این افراد به دلیل نداشتن دانش کافی در این باره معمولاً دست به کارهای احساسی و هیجانی زده و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها در ررهای بیشتری فرو روند و باتلاق ضرر برای آنها عمیق‌تر شود. در حالی که با شناخت ماهیت کال مارجین و درک شرایط رودررو شدن با آن به راحتی می‌توان از چنین چالش‌هایی بیرون آمد و کیفیت تریدها را دوباره به همان وضعیت اولیه برگرداند. اصلاً گاهی اوقات مارجین کال شدن خیلی اتفاق بدی نیست و شما تنها با یک ترفند ساده می‌توانید از وضعیت کال مارجین خارج و تریدهای خود را در بازار نجات دهید. در حالی که عدم شناخت این رفتارها و ترفندها باعث می‌شود تا شما به راحتی معاملات سودآور خود را از دست داده و نتوانید در بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال به راحتی معامله کنید.

در کانون بورس در کنار شما هستیم تا یکی دیگر از اصطلاحات مربوط به بازارهای مالی یعنی کال مارجین را به صورت کامل برای شما تشریح و توضیح دهیم که چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم. نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد همگی نکات کاملاً حرفه‌ای هستند که استفاده از آنها باعث می‌شود تا شما شرایط بهتری را در معاملات بازار فارکس و ارز دیجیتال در پیش بگیرید و نگران از دست دادن دارایی‌های خود نباشید. با توجه به اینکه مارجین کال گاهی اوقات ممکن است تحت تاثیر تعداد معاملات باز شده رخ دهد، از این رو شناخت این ترفندها باعث می‌شود تا شما بتوانید پوزیشن‌های خود را در بازار فارکس و فیوچرز بهتر مدیریت کرده و آنها را از ورود به ضرر و از بین رفتن دارایی نجات دهید.

چگونه کال مارجین می شویم

قبل از اینکه به موضوع اصلی مقاله یعنی اینکه چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم بپردازیم، لازم است تا در درجه اول دوباره برای شما یادآوری کنیم که اصلاً چرا کال مارجین می‌شویم و چه دلایلی وجود دارد که باعث می‌شود تا تریدرها در بازارهای مالی مانند فارکس و ارز دیجیتال مارجین کال شوند. به صورت کلی دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تا کاربران و تریدرها در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال مارجینال شوند. مطمئناً ورود معاملات به زیان از اصلی‌ترین دلایل کال مارجین شدن است اما قبل از آن شما می‌توانید با تمهیداتی حتی در صورت ورود به ضرر هم مانع از مارجین کال شدن خود شوید.

چگونه کال مارجین نشویم

به صورت کلی اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا تریدرها در معاملات بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال مارجین کال شوند را می‌توانیم در موارد زیر در نظر بگیریم:

بالانس کم

وقتی بالانس حساب شما در بازار فارکس یا فیوچرز ارز دیجیتال کم باشد عملاً وقتی حتی یک معامله داشته باشید و معامله شما وارد زیان شود ممکن است در وضعیت کال مارجین قرار داشته باشید. معامله‌گری با بالانس کم ریسک‌های بسیار زیادی را برای تریدرها در بازارهای مالی به دنبال دارد و اگر افراد حرفه‌ای توصیه می‌کنند که اگر تریدر به شرایط ایده‌آلی از نظر تجربه و دانش و مهارت لازم برای ترید رسید، حتماً با یک بالانس اولیه مناسب معاملات خود را در بازارهای مالی آغاز نموده و دنبال نماید. بالانس کم علاوه بر احتمال کال مارجین شدن معایب دیگری مانند درگیر شدن با احساسات و هیجانات و افزایش ریسک معاملات برای رسیدن به سودهای بالا را نیز به دنبال داشته و می‌تواند یک عامل بسیار مهم برای شکست بسیاری از تریدرها در بازارهای مالی باشد.

نگه داشتن زیاد معامله در ضرر

وقتی شما معامله‌ای را که وارد ضرر شده برای طولانی مدت نگهداری کنید عملاً ضرر معامله شما مخصوصاً در فارکس بیشتر هم خواهد شد. از یک طرف کمیسیون و از طرف دیگر ممکن است سواپ منفی باعث شود تا معامله شما روز به روز در زیان بیشتری قرار بگیرد و حرکت نمودار قیمت جفت ارزها در خلاف جهت مورد نظر شما نیز این زیان را بیشتر خواهد کرد. عملاً در چنین مواقعی احتمال مارجین کال شدن برای شما به شدت افزایش پیدا می‌کند و وقتی زیان شما به حدی برسد که به استاپ اوت لول نزدیک شده باشید، از سوی بروکر فارکس مارجین کال خواهید شد.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

وارد شدن به معاملات زیاد

باز کردن تعداد معاملات زیاد هم یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث مارجین کال شدن شما در معاملات بازار فارکس یا فیوچرز ارز دیجیتال شود. اگر شما برای یک حساب معاملاتی کم تعداد معاملات زیادی را باز کنید عملاً درصد قابل توجهی از دارایی شما درگیر چنین معاملاتی خواهد شد و به محض اینکه یکی از معاملات شما وارد زیان شود بلافاصله مارجین کال خواهید شد. عدم دقت به نکات مدیریت سرمایه باعث می‌شود تا کاربران فرصت‌های معاملاتی زیادی را به صورت همزمان به کار بگیرند که این موضوع خطر کال مارجین شدن را برای آنها چندین برابر افزایش می‌دهد. در ادامه تشریح خواهیم کرد که چگونه می‌توانید از خطر مارجین کال شدن در چنین شرایطی رهایی جسته و بدانید که چگونه از کال مارجین خارج شویم.

معاملات بدون استاپ لاس

انجام ترید بدون استاپ لاس یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود تا بسیاری از تریدرها در معاملات بازار فارکس مارجین کال شوند. وقتی شما برای معاملات و تریدهای خود استاپ‌لاس نداشته باشید عملاً معامله مورد نظر ممکن است تا حد بسیار زیادی وارد ضرر شده و کل دارایی شما را از بین ببرد. برخلاف معاملات بازار اسپات در ارز دیجیتال که عملاً هیچ ضرری نمی‌تواند دلیلی برای مارجین کال شدن شما باشد، در معاملات بازار فارکس و فیوچرز وقتی ضرر به استاپ اوت نزدیک شده باشد از سوی بروکر و صرافی مارجین کال خواهید شد و این نکته می‌تواند به دلیل عدم استفاده از استاپ لاس در معاملات باشد.

برخی از تریدرها به جای استفاده از استاپ لاس در معاملات و تریدهای خود سعی می‌کنند تا مدیریت دستی روی معاملات خود داشته باشند اما گاهی اوقات حرکت‌های شدید بازار و یا عدم توجه به بازار باعث می‌شود تا حساب معاملاتی این افراد به سطح کال مارجین نزدیک شود.

چگونه کال مارجین نشویم

چگونه کال مارجین نشویم

سوال بسیار مهمی که در این مقاله باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه کال مارجین نشویم و چه ترفندها و راهکارهایی وجود دارد که با به کارگیری آنها عملاً حساب کاربری ما از وضعیت مارجین کال دور می‌ماند. دقت داشته باشید که ترفندهای اینکه چگونه از کال مارجین خارج شویم با پاسخ‌هایی که به این پرسش می‌دهیم با یکدیگر متفاوت است. ترفندهایی که در ادامه با هم مرور خواهیم کرد روش‌هایی هستند که مانع از ورود حساب کاربری شما به مارجین کار شده و احتمال به وجود آوردن چنین وضعیتی را در حساب کاربری شما کاهش می‌دهند.

احتمالاً درباره زیان‌ها و خسران‌هایی که مارجین کال به حساب کاربری و روحیه شما وارد می‌کند آگاه هستید. با رسیدن به وضعیت مارجین کال عملاً حساب کاربری شما در وضعیتی قرار دارد که ضررهای سنگینی در آن وجود داشته و هر لحظه ممکن است بروکر به دلیل رسیدن به محدوده استاپ اوت معاملات شما را بسته و عملاً شما تمام دارایی خود را در بازار از دست بدهید. اینکه بعد از استاپ اوت چقدر در حساب کاربری شما باقی می‌ماند به لوریج معاملاتی شما بستگی خواهد داشت. هر چقدر لوریج معاملاتی شما بیشتر باشد عملاً پول باقیمانده در حساب کاربری شما نیز کمتر خواهد بود.

ترفندهایی که در ادامه برای جلوگیری از مارجین کال شدن در بازار فارکس به شما معرفی می‌کنیم ترفندهای خیلی پیچیده‌ای نیستند و احتمالاً خود شما به آنها احاطه و تسلط دارید. شاید با خود بگویید که این ترفندها کاملا آشنا هستند و خود شما نسبت به آنها آگاه بودید اما به هر حال درصد قابل توجهی از تریدرهای ایرانی از این ترفندها استفاده نمی‌کنند و همین موضوع باعث از بین رفتن دارایی آنها در بازارهای مالی مانند فارکس می‌شود. این ترفندها همزمان با جلوگیری از مارجین کال شدن باعث می‌شوند تا احتمال زیان آور شدن حساب معاملاتی شما نیز کاهش پیدا کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که به آنها خیلی ساده نگاه نکرده و به عنوان یک ترفند حرفه‌ای برای انجام معاملاتی با شانس موفقیت بالا از آنها استفاده کنید.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

۱- استفاده از حد ضرر در معاملات

حد ضرر در فارکس یا حد ضرر در ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توان از آن برای جلوگیری از ورود معاملات به زیان‌های خیلی هنگفت استفاده کرد؟ اگر پاسخ این پرسش را نمی‌دانید شما هنوز برای ترید در فارکس و یا ارز دیجیتال آماده نیستید و لازم است تا دانش و مهارت‌های لازم برای ترید در این بازارها را برای خود افزایش دهید. اگر شما از سبک‌های مختلف تحلیل تکنیکال برای ترید در فارکس یا ارز دیجیتال استفاده می‌کنید عملاً باید بدانید که هر پوزیشن معاملاتی تحت تاثیر شرایطی که در آن قرار دارد، در نقطه‌ای به عنوان نقطه شکست عملاً دیگر اعتبار نخواهد داشت و اگر شما این نقطه را به عنوان حد ضرر در معاملات خود برگزینید، می‌توانید از آن برای جلوگیری از ورود معاملات به زیان‌های خیلی هنگفت استفاده کنید.

فراموش نکنید که حد ضرر به این معنا نیست که شما شکست را قبول کرده و دیگر به عنوان یک تریدر نمی‌توانید در بازار فعال باشید بلکه منظور این است که شما می‌توانید به عنوان یک تریدر یک معامله زیان آور را پشت سر گذاشته و برای معاملات بعدی خود را آماده کنید. رسیدن به سود در معاملات بازار فارکس برای هر پوزیشن و هر معامله امکان‌پذیر نیست و شما باید خود را برای ضررها نیز آماده نگه داشته باشید. یکی از بهترین ترفندها برای آماده نگه داشتن در مواقع ورود به ضرر همین استفاده از حد ضرر در فرایند معاملات است.

اگر معاملات شما حد زیان داشته باشد حتی در مواقعی که بازار را رصد نمی‌کنید هم می‌توانید از این ترفند برای جلوگیری از ایجاد ضررهای بزرگ و ورود حساب معاملاتی خود به حالت کال مارجین استفاده کنید. البته استفاده از حد ضرر یک روش کاملاً حرفه‌ای در معاملات بازار فارکس و اینگونه نیست که شما صرفاً عددی را به عنوان حد ضرر در نظر گرفته و از آن برای معاملات خود استفاده کنید. حتماً باید با استفاده از ترفندهای کاملاً حرفه‌ای و آزمایش شده برای تعیین حد ضرر در معاملات استفاده نمایید تا مبادا معاملات شما با زیان‌های الکی بسته شوند و نتوانید به سود مورد نظر خود در معاملات بازار فارکس و ارز دیجیتال برسید.

۲- مدیریت سرمایه

روش بعدی که کمک می‌کند تا حساب معاملاتی شما از حالت کال مارجین دور بماند استفاده از تکنیک‌های مدیریت سرمایه در بازارهای مالی است. مدیریت سرمایه چیست و چگونه می‌توانید آن را در معاملات خود در بازار فارکس یا ارز دیجیتال به کار بگیرید؟

  • در هر لحظه چند معامله را می‌توانم در بازار فارکس یا ارز دیجیتال باز کنم؟
  • برای هر معامله چه حجمی را می‌توانم در نظر بگیرم؟
  • بر اساس حد ضرر حجم معامله من در بازار چقدر خواهد بود؟
  • در صورتی که یک معامله با شکست مواجه شود چه مقدار از حساب معاملاتی من کسر می‌شود و چه مقدار مجاز هستم تا در هر معامله زیان داشته باشم؟
  • اگر تمام معاملات باز من به صورت همزمان با ضرر مواجه شوند چه مقدار از کل سرمایه من از بین می‌رود و چه مقدار مجاز هستم تا در این باره ریسک داشته باشم؟
  • در هر معامله در بازار چند درصد از سرمایه اولیه خود را درگیر کنم؟

پاسخ این سوالات همگی به تکنیک‌های مدیریت سرمایه برمی‌گردند که استفاده از آنها باعث می‌شود تا شما زیان‌های خود را مدیریت کرده و عملاً از وضعیت کال مارجین دور بمانید. البته نکته بسیار مهم اینجاست که عایت این نکات برای تریدرها مخصوصاً تریدرهای ایرانی به این راحتی ها نیستند معمولاً افراد بسیار کمی هستند که می‌توانند این نکات را دائماً در تریدهای خود رعایت کنند. به همین دلیل است که تعداد تریدرهای موفق در بازارهای مالی بسیار کم است و افراد کمی هستند که می‌توانند معاملات موفقی را در بازارهای مالی آن هم به صورت دائمی و متداوم برای خود رقم بزنند.

مدیریت سرمایه یکی از بهترین روش‌ها برای باقی ماندن طولانی مدت در بازار فارکس است و استفاده از تکنیک‌های مدیریت سرمایه باعث می‌شود تا شما بتوانید حساب معاملاتی خود را به صورت کاملاً منظم رشد دهید. برای تریدرهای منظم استفاده از این تکنیک‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. البته ذهنیت بسیار قدرتمندی هم برای رعایت تکنیک‌های مدیریت سرمایه در معاملات بازار فارکس و ارز دیجیتال نیاز است و در مجموع شما بایستی از هر نظر برای ترید در بازار آماده باشید تا بتوانید از تکنیک‌های مدیریت سرمایه برای جلوگیری از ورود به حالت کال مارجین استفاده کنید.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

۳- تقسیم سرمایه در معاملات

یکی دیگر از ترفندهایی که باعث می‌شود تا شما کمتر درگیر مارجین کال شوید تقسیم سرمایه در معاملات مختلف و قرار دادن تنها بخشی از سرمایه برای ورود به یک معامله است. اگر فرصت معاملاتی را در جفت ارز یورو به دلار پیدا کرده‌اید و یا به دنبال ترید اتریوم در بازار هستید لازم نیست تا تمام سرمایه خود را درگیر این ترید کرده و با توجه به تکنیک‌های مدیریت سرمایه تنها بخشی از سرمایه خود را برای این ترید در نظر بگیرید.

دقت داشته باشید که هر چقدر حجم معامله شما بیشتر باشد مقدار بیشتری از بالانس اولیه شما درگیر بازار شده و همین موضوع می‌تواند احتمال رسیدن به وضعیت مارجین کال را برای شما افزایش دهد. در حالی که اگر شما تنها بخشی از سرمایه خود را برای هر ترید در نظر بگیرید در بدترین حالت ممکن، ممکن است همان مقدار سرمایه شما از بین رفته و خطری مبنی بر از بین رفتن کل سرمایه شما یا قرار گرفتن در وضعیت مارجین کال شما را تهدید نکند.

۴- داشتن بالانس مناسب

یکی از ترفندهایی که باعث می‌شود تا شما در زمان ترید در بازار فارکس خیلی درگیر کال مارجین و وضعیت آن نباشید داشتن یک بالانس معاملاتی با پول کافی است. درباره حداقل بالانس اولیه در فارکس با هم صحبت کردیم و اشاره کردیم که حداقل سرمایه در فارکس چقدر است و چه تاثیری روی روند معاملات شما در بازار دارد. اگر شما بالانس اولیه مناسبی برای ترید در بازار فارکس نداشته باشید عملاً نمی‌توانید شرایط خوبی را برای معاملات خود ایجاد کنید و این موضوع چالش‌هایی مانند ذهنیت پریشان را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت و نمی‌توانید درک درستی از شرایط روانشناسی بازار داشته باشید.

داشتن بالانس اولیه مناسب تاثیر بسیار زیادی روی روند معاملات شما دارد و حتی در وضعیت کال مارجین هم می‌تواند شرایط بهتری را برای شما ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال تبدیل شدن به یک تریدر موفق در بازارهای مالی مانند فارکس یا ارز دیجیتال هستید حتماً تمام جوانب را در نظر گرفته و با داشتن یک حساب معاملاتی مناسب معاملات خود را در بازار آغاز نمایید.

در غیر این صورت شما دائماً بایستی با شرایط مختلف بجنگید که یکی از آنها همین نداشتن پول کافی برای باز کردن معاملات بیشتر است و همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال قرار گرفتن حساب معاملاتی شما در وضعیت مارجین کال افزایش پیدا کند.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

۵- دقت به فری مارجین

یکی از نکاتی که معمولاً تریدرها در انجام معامله و ترید در بازار فارکس از آن غافل می‌مانند دقت به فری مارجین در زمان باز کردن معامله است. اگر شما ۱۰۰۰ دلار در حساب معاملاتی خود پول داشته باشید و در ۹ معامله ۱۰۰ دلاری وارد شده باشید عملاً تنها ۱۰۰ دلار در حساب معاملاتی شما به عنوان فری مارجین باقی مانده و اگر شما یک معامله ۱۰۰ دلاری دیگر باز کنید تمام حساب معاملاتی شما درگیر خواهد شد.

تریلرها معمولاً به فرصت‌های معاملاتی در بازار نگاه می‌کنند و عملاً دقتی به ری مارجین حساب معاملاتی خود ندارند در حالی که با کمی دقت به این موضوع می‌توانند از باز کردن معاملات بیشتر اجتناب کرده و شرایط چالش برانگیز را برای حساب معاملاتی خود ایجاد نکنند. اگر شما به فری مارجین حساب معاملاتی خود دقت کنید متوجه خواهید شد که وضعیت حساب شما چگونه است و آیا می‌توانید از این وضعیت برای باز کردن معامله جدید استفاده کنید یا اینکه بهتر است دیگر معامله جدیدی باز نکنید.

۶- درک مارجین کال

برای اینکه بتوانید از وضعیت کال مارجین در معاملات خود دور بمانید لازم است تا به ماهیت این وضعیت پی ببرید و بدانید اصلاً کال مارجین چیست و چه وضعیتی در حساب کاربری شما منجر به رسیدن به حالت مارجین کال می‌شود. مارجین کال اصلاً به این معنا نیست که حساب معاملاتی شما به صورت کامل از بین رفته بلکه زیان معاملات باز شما به قدری بالا است که عملاً مارجین آزاد شما اجازه فعالیت بیشتر را نمی‌دهد و بایستی فکری به حال نمایید.

وقتی مارجین حساب شما به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا کند عملاً دیگر پول لازم برای ترید را نداشته و در این مواقع است که در وضعیت کال مارجین قرار می‌گیرید. در ادامه متوجه خواهی شد که گاهی اوقات با بستن یک معامله حساب معاملاتی شما از وضعیت مارجین کال خارج می‌شود و عملا نیاز نیست تا تمام دارایی خود را از معاملات خود بیرون بکشید و یا درصد قابل توجهی پول به حساب کاربری خود واریز کنید.

چگونه کال مارجین نشویم

چگونه از کال مارجین خارج شویم

چگونه از کال مارجین خارج شویم و چه روش‌ها و ترفندهایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانیم مانع از کال مارجین شده و حساب کاربری خود را نجات دهیم؟ احتمالاً اگر متوجه شده باشید مارجین کال شدن به خودی خود خیلی هم بد نیست و گاهی اوقات ممکن است اثرات خوبی برای حساب کاربری ما در بازارهای مالی مانند فارکس داشته باشد. البته به شرطی که تمهیدات لازم برای جلوگیری از مارجین کال شدن را در دستور کار خود قرار داده و سریعاً فکری برای نجات حساب کاربری خود کنیم.

همانطور که متوجه شدید برخلاف تصور بسیاری از افراد که بر این باورند که با کال مارجین شدن تمام دارایی آنها در بازار از بین می‌رود، گاهی اوقات مارجین کال تنها هشداری برای جلوگیری از این موضوع است و شما با هوشیاری می‌توانید عملاً مانع از از بین رفتن دارایی‌های خود در بازارهای مالی شده و تریدهای خود را همچنان مدیریت کنید.

برای اینکه بدانید چگونه از کال مارجین خارج شویم ابتدا باید ماهیت این اصطلاح را در بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال درک کنید که در بندهای قبلی سعی کردیم تا به صورت کامل این نکته را برای شما بازگو کنیم. حالا نوبت به این رسیده تا ترفندهای جلوگیری از کال مارجین شدن را برای شما تشریح کنیم که اتفاقاً به کارگیری آنها چندان هم پیچیده نیست و شما بسیار ساده می‌توانید از این ترفندها برای ایجاد شرایط بهتر در فرایند معاملات خود استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که استفاده از ترفندهایی که در ادامه برای خارج شدن از وضعیت کال مارجین به آنها اشاره می‌کنیم، به سرعت عمل شما نیز بستگی داشته و قرار نیست شما فرصت خیلی زیادی برای استفاده از این ترفندها داشته باشید. گاهی اوقات چند دقیقه تعلل ممکن است باعث شود تا حساب معاملاتی شما به استاپ اوت لول رسیده و عملاً حتی معاملات جذاب خود را در بازار نیز از دست بدهید. به همین دلیل علاوه بر آموزش روش‌های خارج شدن از وضعیت کال مارجین در معاملات بازار لازم است تا سرعت عمل خود را نیز در این باره افزایش داده و لافاصله برای به کارگیری هر یک از این روش‌ها اقدام کنید.

انتخاب از میان هر یک از روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد هم به شرایط حساب کاربری شما و امکانات در دسترس بستگی خواهد داشت. از این رو سعی کنید تا در بهترین حالت و در کمترین زمان ممکن یکی از این روش‌ها را به کار بگیرید تا در نهایت حساب معاملاتی شما از شرایط مارجین کال خارج شود.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

۱- خارج شدن از یک معامله

فرض کنید که به صورت همزمان ۶ معامله مختلف را باز کرده و چند مورد از این معاملات شما وارد زیان شدند و عملاً وضعیت حساب شما در حالت کال مارجین قرار دارد. در این حالت اگر زیان‌های شما ادامه پیدا کند عملاً شرایط برای حساب کاربری شما پیچیده شده و ممکن است بروکر در لحظه تصمیم بگیرد تا یک یا چند مورد از معاملات شما را ببندد.

با هر معامله‌ای که شما در بازار فارکس باز می‌کنید عملاً بخشی از بالانس حساب کاربری شما درگیر می‌شود و فری مارجین یا باقیمانده حساب کاربری شما کاهش پیدا خواهد کرد. وقتی تعداد معاملات خیلی زیادی باز کرده باشید عملاً درصد قابل توجهی از بالانس حساب کاربری شما درگیر شده و فری مارجین بسیار کمی در حساب معاملاتی شما باقی مانده است. در این حالت وقتی هر یک از معاملات شما وارد زیان شود، بخش دیگری از فری مارجین شما کمتر شده و عملاً دارایی شما در حساب معاملاتی به قدری کاهش پیدا می‌کند که نه برای باز کردن معامله جدید پول کافی دارید و نه اینکه پول لازم برای ساپورت ضررها در حساب کاربری شما وجود دارد.

بهترین ترفند در این مواقع بستن یک یا چند معامله برای بالا بردن میزان فری مارجین در حساب معاملاتی است. در این وضعیت شما باید تصمیم بگیرید که یک یا چند مورد از معاملات باز خود را ببندید تا میزان دارایی شما در حساب کاربری افزایش پیدا نماید. البته انتخاب اینکه کدام یک از معاملات را ببندید نیز به شرایط معاملاتی و هر کدام از پوزیشن‌های معاملاتی شما بستگی دارد. به عنوان چند ترفند شما می‌توانید از روش‌های زیر برای انتخاب بهترین پوزیشن برای بستن در این زمان اقدام کنید:

اگر معامله‌ای دارید که سودآوری قابل توجهی داشته و نزدیک به تارگت قیمتی است، می‌توانید آن را ببندید. اما اگر یک معامله سودآور دارید که هنوز درصد قابل توجهی از مسیر خود را تا رسیدن به تارگت خود دارد، بستن این معامله ممکن است شرایط را برای حساب کاربری شما پیچیده کرده و مانع از رسیدن به سودهای جذاب برای شما شود.

اگر معامله دارید که امیدی برای برگشت قیمت آن نداشته و به حد ضرر شما نزدیک شده است، بستن آن نیز می‌تواند در این مواقع توجیه پذیر باشد. البته اگر شواهد و علائمی برای برگشت قیمت در جهت مورد نظر شما وجود دارد بستن این معامله ممکن است زیان جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید و در این باره نیز بایستی تامل کافی داشته باشید.

بستن معاملاتی که به تازگی باز کرده و یا هنوز قیمت از محل وارد شدن شما چندان تغییر خاصی نداشته یکی دیگر از انتخاب‌هایی است که در این باره می‌توانید داشته باشید. البته با جبران شدن ضررهای حاصل از پوزیشن‌های معاملاتی ممکن است بتوانید دوباره این معاملات را باز کرده و از آنها به سود هم برسید.

چگونه از کال مارجین خارج شویم

۲- افزایش بالانس

دومین ترفندی که برای خارج شدن از وضعیت کال مارجین باید به آن اشاره کنیم افزایش بالانس حساب معاملاتی شما است. اینکه چگونه از کال مارجین خارج شویم با استفاده از این ترفند خیلی پیچیده نیست. فرض کنید که شما یک یا چند معامله در حساب کاربری خود باز دارید که بخش قابل توجهی از آنها در ضرر رفته و عملاً فری مارجین حساب معاملاتی شما بسیار کاهش پیدا کرده است. در این مواقع با توجه به اینکه بالانس وجود در حساب کاربری شما کفاف ضررهای به وجود آمده را نمی‌دهد، بروکر به شما اعلام می‌کند که در وضعیت مارجین کال قرار دارید و هر لحظه ممکن است یک یا چند مورد از معاملات شما توسط بروکر بسته شود.

در این مواقع هر اقدامی که باعث افزایش فری مارجین حساب معاملاتی شما شود راهکاری برای جلوگیری از کال مارجین شدن خواهد بود و یکی از این ترفندها هم واریز پول به حساب کاربری خواهد بود. اگر شما مقداری پول به حساب کاربری خود واریز نمایید خیلی سریع از وضعیت مارجین کال خارج شده و می‌توانید در شرایط عادی معاملات و پوزیشن‌های خود را در بازار مدیریت کنید. البته نکته بسیار مهم درباره استفاده از این ترفند سرعت عمل بسیار بالای شما است زیرا ممکن است فرایند واریز پول به حساب کاربری کمی زمانبر شده و در این فاصله زمانی حساب معاملاتی شما در ضرر بیشتری فرو رفته و عملاً شما به وضعیت استاپ اوت برسید.

استفاده از روش‌هایی که امکان واریز سریع پول را برای شما فراهم می‌کنند در این مواقع می‌تواند چاره کار شما باشد. البته برای کاربران ایرانی که به دنبال واریز ریالی به حساب کاربری خود در بروکر هستند معمولاً این موضوع چالش برانگیز بوده و آنها نمی‌توانند از چنین وضعیتی استفاده نمایند. زمانبر بودن این روش واریز باعث می‌شود تا عملاً تا زمانی که پول به حساب کاربری شما بنشیند، حساب در وضعیت وخیمی قرار گرفته و حتی ممکن است به حالت استاپ اوت برسد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از روش‌های آنلاین برای واریز پول در این ترفند استفاده نمایید تا سرعت عمل قابل توجهی داشته باشید.

جمع بندی

به صورت کامل و جامع برای شما تشریح کردیم که چگونه کال مارجین نشویم و چگونه از کال مارجین خارج شویم. همچنین نکاتی را برای دلایل کال مارجین شدن در بازارهای مالی نیز برای شما عنوان کردیم که با استفاده از این نکات به ماهیت مارجین کال پی برده و درک می‌کنید که این وضعیت در چه مواقعی در معاملات بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال برای شما رخ می‌دهد. متاسفانه حساسیت‌های تریدرها به کال مارجین شدن باعث شده تا به وجود آمدن این وضعیت باعث اقدامات هیجانی و احساساتی از سوی آنها شده و وضعیت را برای آنها بدتر کند.

دقت داشته باشید که شناخت ماهیت مارجین کال باعث می‌شود تا شما درک بهتری نسبت به این وضعیت داشته و تصمیمات بهتری نیز در این شرایط بگیرید. نه فقط برای تریدرهای مبتدی بلکه حتی برای تریدرهای حرفه‌ای و با سابقه در معاملات بازار فارکس هم ممکن است موضوع مارجین کال رخ دهد و عملاً اگر چنین تریدرهایی آمادگی ذهنی لازم برای این وضعیت را نداشته باشند دچار پیچیدگی‌های زیادی شده و عبور از این چالش‌ها برای آنها به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. در حالی که شما با چند ترفند ساده به راحتی می‌توانید از چنین وضعیت‌هایی خارج شده و معاملات خود را به صورت کاملاً حرفه‌ای مدیریت کنید.

شما می‌توانید با شرکت در دوره فارکس یا دوره ارز دیجیتال به تمام نکات لازم برای معامله‌گری در این بازارها در کانون بورس دسترسی پیدا کرده و تبدیل به یک تریدر حرفه‌ای شوید. در این دوره علاوه بر آشنایی با بهترین استراتژی‌های معاملاتی و بهترین روش‌های مدیریت سرمایه برای تریدری در بازار فارکس و ارز دیجیتال، نکات روانشناسی لازم برای عبور از بحران‌هایی مانند مارجین کال را نیز درک خواهید کرد و می‌توانید از تجربیات اساتید ما برای تریدهای قدرتمند در بازار فارکس استفاده کنید. این دوره‌ها به صورت کاملاً عملیاتی در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر ارائه تمام مطالب آموزشی لازم به صورت تئوری، در کارگاه‌های عملی می‌توانید همراه با استاد ترید در بازارهای مالی را تجربه کرده و تسلط خود را روی استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف افزایش دهید.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم که اگر دیدگاه و یا تجربه نسبت به شرایط مارجین کال در بازار فارکس یا فیوچرز ارز دیجیتال دارید حتماً نقطه نظرات خود را با ما در میان گذاشته تا در نهایت با به اشتراک گذاری این نظرات، شرایط برای تریدرهای ایرانی در بازارهای مالی به کیفیت بالاتری رسیده و ایرانی‌ها هم بتوانند از این پس معاملات سودآوری را در دراز مدت در بازارهای مالی برای خود رقم بزنند. در کانون بورس در کنار شما هستیم تا چنین وضعیتی را برای تمام کاربران و تریدرهای ایرانی رقم بزنیم.

سوالات متداول

چرا کال مارجین می‌شویم؟

داشتن بالانس حساب کم، استفاده از معاملات بدون حد ضرر، باقی ماندن در یک معامله زیان آور برای طولانی مدت و باز کردن تعداد معاملات بسیار زیاد از جمله اصلی دلایل مارجین کال شدن در بازارهای مالی هستند.

چگونه کال مارجین نشویم؟

استفاده از حد ضرر در معاملات، رعایت نکات مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک در فارکس و ارز دیجیتال، کنترل احساسات و هیجانات و اشتن یک بالانس معاملاتی مناسب از جمله مهم‌ترین اقداماتی هستند که مانع از کال مارجین شدن در بازار فارکس و ارز دیجیتال برای شما خواهند شد.

چگونه از کال مارجین‌ خارج شویم؟

افزایش بالانس معاملاتی و بستن یک یا چند معامله در حساب معاملاتی کاربردی‌ترین روش‌هایی هستند که باعث می‌شود تا شما در لحظه از وضعیت کال مارجین خارج شوید.

آیا کال مارجین شدن به معنی از دست رفتن تمام دارایی‌ها در بازار فارکس است؟

خیر با رسیدن به وضعیت کال مارجین عملاً میزان ضررها و یا میزان بالانس درگیر شده در بازار به گونه‌ای است که حساب معاملاتی شما به شرایط استاپ اوت نزدیک شده است.

آیا می‌توان از وضعیت مارجین کال خلاص شد؟

بله وضعیت مارجین کال چندان وضعیت پیچیده و بغرنجی نیست و با ترفندهایی که در این مقاله به آن پرداختیم شما می‌توانید از این وضعیت در معاملات بازار فارکس و فیوچرز ارز دیجیتال خارج شوید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش…



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.