معامله به روش بانکها به سبک اسمارت مانی با حسین طاهری + جزئیات کامل

0 121

معامله به روش بانکها به سبک اسمارت مانی با حسین طاهری – آربی سیگنال

درباره  اسمارت مانی

در میان انبوه روش های معامله گری که در طول دهه های گذشته به بازارهای جهانی راه یافته و مورد توجه معامله گران قرار می گیرد، روش های مبتنی بر پول هوشمند در بازار که در اصطلاح اسمارت مانی نامیده می شود سرآمد هستند. نظر به تحولات سیاسی و اقتصادی متنوعی که در هر ساعت شبانه روز و در هر نقطه ی دنیا در حال وقوع است و به جهت پیشرفت تبادل اطلاعات که در قرن حاضر جاریست، بازار های مالی خصوصا بازار مالی فارکس، مدام در حال تغییر و تحول و نوسانات قیمتی است. لذا پیش بینی آینده ی کوتاه مدت بازارها بر اساس الگوهایی که از قبل طراحی می گردد عملا کاربرد مطلوبی ندارند. پرایس اکشن در مفهوم عام، استفاده از الگوهاست اما در پرایس اکشن مبتنی بر اسمارت مانی، اساس کار یافتن تغییرات قیمتی بر مبنای رفتار شناسی بازیگران بزرگ بازار است.

دلایل اهمیت فراگیری اسمارت مانی

اسمارت مانی در واقع ره گیری فرایندی است که منجر به وقوع یک تحول قیمتی در شکست ساختار می گردد. پس از شناسایی نحوه شکل گیری به دلیل اینکه قیمت توسط بازیگران بزرگ بازار ( ونه معامله گران خرد بازار ) نوسان می کند و این بازیگران به دلیل همین توانایی در جابجا کردن قیمت از پارامترهایی مانند حد ضرر استفاده نمی کنند، می توان رفتار بازیگران بزرگ را در مواجه با شکست های ساختار قیمتی دریافت و در فرصت های مناسب از آن استفاده معاملاتی کرد و با بخشی از جریان پولی حاکم بر بازار وارد معاملات شد.

TLB چیست؟

روش تی ال بی که مخففی از سه واژه ی Trade Like Banks می باشد به معامله گران این امکان را خواهد داد که از منظر و دید موسسات سرمایه گذاری به بازار بنگرند لذا تلاش بر این است که در ترازهای قیمتی که محل ورود معامله گران عادی در بازار است، معامله گر این روش از بازار خارج شود و در زمانی که معامله گران عادی بازار در حال مواجه با فعال شدن حد ضررهایشان هستند، معامله گر این روش همچون بانک ها به بازار ورود می کند.

این روش یکی از تکنیک های ارزنده جهت فراگیری روش، تمرینات بخش به بخش هر مفهوم می باشد. بایستی ابتدا هر بخش آموزشی حتی چندین بار توسط معامله گران دیده و در چارت قیمت مورد بررسی قرار گیرد تا مفهوم آن سرفصل آموزشی برای معامله گر این روش قابل رویت باشد. لذا مراحل یادگیری دوره می بایست به صورت مرحله ای انجام شود

روش TLB نگاهی نو به اسمارت مانی

در این روش که در ادامه روش های معاملاتی صاحبین سبک اسمارت مانی شکل گرفته، علاوه بر رفتار شناسی قیمتی به رفتار شناسی حجمی در بازار هم پرداخته شده و معامله گران با این پیش فرض که امکان کنترل تحولات حجمی بازار را نیز دارند، می توانند تصمیمات کارساز تری را در رابطه با تحلیل قیمت ها انجام دهند.

اساس روش تی ال بی بر مبنای مفاهیم کلیدی نوسان قیمت ها و منطق محض بازار فارکس است. بازاری با گردش مالی بسیار بالا که در آن صاحبان بزرگ سرمایه با نوسانات قیمت در حال تولید نقدینگی لازم جهت فعال کردن سفارشات شان هستند. در این روش سعی بر آن شده تا با استفاده از چندین تکنیک کلیدی در حوزه های پرایس اکشن و اسمارت مانی که توسط صاحب نظرانی همچون سم سایدن و مایکل هادلستون (بنیانگذار اسمارت مانی ICT) در گذشته ارائه شده و ترکیب انها با مفاهیم دیگرو جمع اوری نکات ارزنده، به یک ستاپ معاملاتی بر اساس مفاهیم پایه ای دست یافت.
در این روش به پارامتر حجم نگاه ویژه ای مبذول شده تا معامله گران برای سطوح ارزنده در بازار توجیهی منطقی جهت دلایل افزایش یا کاهش حجم سفارشات بیابند.

روش TLB روش معامله با سطوح ارزنده برای بانک ها

از نظر این جانب به عنوان گرداورنده روش معاملاتی تی ال بی، یکی از روش های خوب برای موفقیت مداوم در بازارهای مالی همچون فارکس، دنبال نمودن ردپای سفارشات ارزنده ی بانک هاست. چه بسا میزان قدرت این سفارشات برای نوسانات بزرگ متفاوت باشد، لکن یک معامله گر حقیقی در بازار، برای در امان ماندن از تله جمع اوری نقدینگی سفارش خود در بازار ناگزیر به دنبال نمودن این ردپاست. در این روش سعی بر ان شده که این مفهوم را با تکنیک های مختلف به علاقه مندان معرفی نمایم تا معامله گران بتوانند با حداقل ضرر وزیان در این بازار پر ریسک فعالیت نمایند.
لازم به ذکر است فرایند یادگیری و زمان یادگیری این روش اسان اما استفاده از آن متحمل صرف زمان و تمرین بسیار است تا به مرور معامله گر با منطق های موجود در بازار آشنا و نحوه استفاده را بیاموزد.

  1. بخش ۱ – تعاریف اولیه اسمارت مانی و روش معاملاتی TLB
    ۲۷ دقیقه

  2. بخش ۲ – ساختار شناسی (پارت ۱)
    ۲۶ دقیقه

  3. بخش ۳ – ساختارشناسی (پارت ۲)
    ۳۹ دقیقه

  4. بخش ۴ – سیگنال های مهم کندل استیک
    ۳۱ دقیقه

  5. بخش ۵ – نشانه های ورود سفارشات بانکی
    ۴۰ دقیقه

  6. بخش ۶ – نقدینگی شناور و نحوه استفاده بانک ها از آن
    ۲۸ دقیقه

  7. بخش ۷ – چرا قیمت ها به سطوح ارزنده باز می گردند؟
    ۲۲ دقیقه

  8. بخش ۸ -اسمارت مانی و دلایل شکل گیری سطوح ارزنده
    ۲۷ دقیقه

  9. بخش ۹ – سطوح ارزنده را چطور می توان تشخیص داد ؟
    ۲۰ دقیقه

  10. بخش ۱۰ – معرفی سطح ارزنده (گپ های مخفی)
    ۲۴ دقیقه

  11. بخش ۱۱ – معرفی سطح ارزنده ( اردر بلاک)
    ۲۰ دقیقه

  12. بخش ۱۲ – چطور با سطوح ارزنده معامله بگیرم ؟
    ۳۳ دقیقه

  13. بخش ۱۳ – نکات تکمیلی
    ۲۴ دقیقه

مدیر

حمید

منابع آموزشی فراچارت کاملا رایگان و با رعایت حقوق صاحبین اثر مدرسان ایرانی برای شما تهیه شده است. لذا استفاده از آن در رسانه های دیگر یا کسب درآمد به هر نحوی از این محتوای آموزشی نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد و سو استفاده از حاصل زحمات دیگران در نهایت باعث ترویج بی اعتمادی و ایجاد محیط ناسالم برای رقابت خواهد شد.



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.