مباحث کاربردی در آموزش معامله گری توسط سجاد قشقایی + جزئیات کامل

0 9

مباحث کاربردی در آموزش معامله گری توسط سجاد قشقایی – آربی سیگنال

دوره معامله گری در بازار های مالی

معامله گری در بازار های مالی نیاز مند یک سری موارد خاص است که در صورت رعایت نکردن هر کدام از این موارد میتوان ضرر های جبران ناپذیری را متقبل شد. از این رو دوره ای برای شما آماده شده است که تمامی این موارد را بتوانید به صورت کامل درک کنید و در معامله گری در بازار های مختلف از آن استفاده کنید.

معامله گری چیست؟

به هر گونه داد و ستد چه کالا به کالا و چه پول در ازای کالا و هر نوع دیگری از داد و ستد معامله گویند و افرادی که در هر دو طرف این عمل را انجام می دهند معامله گر میکویند. در معامله گری و زنجیره ی افرادی که درگیر این معامله گری هستند الزاما تعدادی ضرر و تعدادی سود میکنند. به طور کلی در چرخه ی مالی معامله گری پولی زاییده نمیشود اما پول سوخته میشود. بر طبق آمار مختلف در طی سالیان مختلف عمدتا بالغ بر 80 درصد معامله گران در ضرر هستند و به بازار ها وارد و خارج میشوند و فقط تقریبا 20 درصد افراد به طور مستمر سود میکنند ، از این رو این سوال مطرح می شود که آیا افرادی که به طور مستمر سود می کنند ، دائم در حال سود کردن هستند؟ پاسخ مشخص است ، خیر! این افراد در میانگین معاملات خود در سود هستند و هیچ فردی نمیتواند ادعا کند همیشه و در هر معامله سود میکند. اینجا میتوان متوجه شد که هیچگاه نمیتوان بازار را شکست داد و به جنگ با بازار رفت یا انتقام گرفت ، فقط بهتر است که بازار را مثل رودی روان دید که در جهت این رود باید شنا کرد.

مباحث دوره

معامله گری چند بخش کلی دارد که من در این دوره به آن پرداخته ام و در هر دوره و کتابی میتوان از آنها استفاده کرد و اما بخش اصلی این دوره مباحثی هست که شاید خیلی سخت یافت شوند و مجبور به تجربه آن باشید که با توجه به تجربه خودم آنها را سر فصل بندی کرده و بیان کردم.

  • برنامه معاملاتی : داشتن یک برنامه مشخص برای انجام معامله با تجربه و استراتژی های شخصی خود شرط لازم یک معامله گر است.
  • مدیریت ریسک : مدیریت کردن نوع معامله که در صورت ضرر ده بودن آسیب جدی به سرمایه وارد نشود. بدون مدیریت ریسک هیچ جایی در بازار های مالی ندارید.
  • مدیریت سرمایه : مدیریت سرمایه خود و معاملات خود در جهت کسب سود مستمر امری حیاطی است و میتوان گفت مهم ترین عاملی که میتوان سرمایه خود را افزایش داد مدیریت سرمایه است.
  • مدیریت رفتار : بحث روانشناختی معامله گری و کنترل رفتار در معامله گری
  • قوانین شخصی : یک شغل یا سازمان نیازمند قوانین مشخص است و بدون قوانین شغل به هرج و مرج و شکست می یابد.
  • کسب تجربه : هر شغلی نیازمند کسب تجربه است و این تجربه است که در کنار دانش شما را موفق تر میکند و به دستاورد میرساند.

نوع بیان دوره

در این دوره سعی شده است تمامی مباحث روان بیان شود که مخاطب بتواند تمامی مطالب را بفهمد. تمامی ویدیو های این دوره و ترتیب آنها با دقت خاص و به نظر شخصی مدرس با توجه به نوع یادگیری آسان دوره تنظیم شده است. از این رو تحت هیچ شرایطی سلیقه ای مباحث دوره را مطالعه نکنید. تنظیم مباحث این دوره 3 ماه به طول انجامید و با اصلاح های بسیار و اضافه کردن تمامی موارد برای اینکه بیننده نیاز به جستجو برای موارد اضافه در این مباحث نداشته باشد تنظیم شده است.

کلام آخر

به عنوان ناشر این دوره وظیفه خود میدانم اتمام حجت با مخاطبین عزیز کنم ، تا مادامی که به معامله گری مثل یک شغل نگاه نکنید و این شغل را مانند یک بیزینس گسترش ندهید بهتر است بگویم مثل فرزند خود با آن رفتار نکنید – هیچگونه پیشرفتی نخواهید کرد و به واسطه همین رفتار از این بازار ترد خواهید شد. در طی این سال ها افراد بسیاری را مشاهده کردم که با نفرت و ضرر زیادی این بازار را ترک کردند و اگر از آنها بپرسید بی شک به شما میگویند تحت هیچ شرایطی وارد این بازار ها نشوید ، راست می گویند! اگر میخواهد غیر حرفه ای عمل کنید بهتر است تحت هیچ شرایطی وارد این بازار ها نشوید چون بی شک سرمایه شما توسط حرفه ای ها و بزرگان بازار ها بلعیده می شود.

 

  1. بخش اول : معرفی دوره
    ۱۰ دقیقه

  2. بخش دوم : برنامه معاملاتی (۱)
    ۱۵ دقیقه

  3. بخش سوم : برنامه معاملاتی (۲)
    ۴۲ دقیقه

  4. بخش چهارم : مدیریت ریسک و سرمایه (۱)
    ۱۱ دقیقه

  5. بخش پنجم : مدیریت ریسک و سرمایه (۲)
    ۱۷ دقیقه

  6. بخش ششم : مدیریت ریسک و سرمایه (۳)
    ۱۲ دقیقه

  7. بخش هفتم : مدیریت رفتار در معامله گری
    ۱۲ دقیقه

  8. بخش هشتم : قوانین شخصی در معامله گری
    ۱۵ دقیقه

  9. بخش نهم : کسب تجربه در معامله گری
    ۱۰ دقیقه

  10. بخش دهم : مرور کل دوره در چارت
    ۵۲ دقیقه

  11. بخش یازدهم : ترید لایو
    ۵ دقیقه



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.