تکنیک های ساخت کلیپ عروسی

0 3


عروسی تنها یک روز از زندگی شما است که قرار است تا ابد به یادگار بماند. با ساخت کلیپ عروسی می‌توانید لحظات شاد و خاص خود را ثبت کنید. با این کار در هر زمان که احساس کردید دلتان برای آن روز تنگ شده است، به‌راحتی این کلیپ را نگاه و خاطرات را مرور می‌کنید.

عروسی تنها یک روز از زندگی شما است که قرار است تا ابد به یادگار بماند. با ساخت کلیپ عروسی می‌توانید لحظات شاد و خاص خود را ثبت کنید. با این کار در هر زمان که احساس کردید دلتان برای آن روز تنگ شده است، به‌راحتی این کلیپ را نگاه و خاطرات را مرور می‌کنید.

ساخت کلیپ عروسی بهترین لحظات روز خاص زندگی شما را ثبت و ضبط می‌کند. قرار است آن را به فرزندان و نوادگان خود نشان دهید. از بخش‌های کمدی بخندید و از لحظات خوش لبخند بزنید. به همین دلیل بهتر است ماهیت این کلیپ، انواع و روش‌های ساخت آن را بشناسید. این چیزی است که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود.

کلیپ عروسی به چه دردی می خورد؟

فرض کنید قرار است به زودی ازدواج کنید. خیلی چیزها سر جای خودشان نیستند و شما استرس زیادی دارید. این روز خاص تمام می‌شود و شما حتی یادتان نمی‌آید شام چه خوردید. ممکن است عصبانی شده باشید یا بسیار خوش گذشته باشد. اگر مستندی از این وقایع ثبت نکرده باشید، احتمالا تا آخرین ساعت عمر خود، حسرت آن را می‌خورید.

ساخت کلیپ عروسی این حسرت را برای همیشه از بین می‌برد. روزی که حتی ممکن است چیزی از آن به یاد نداشته باشید، در یک ویدئو حرفه‌ای، چنان زنده جلو چشمتان است که انگار دوباره به همان روز برگشته‌اید.

ویدئویی که می‌تواند تبدیل به یک خاطره زنده شود و هر لحظه را ابدی کند. فیلمی که می‌شود آن را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت و خاطرات را زندگی کرد.

تکنیک های ساخت کلیپ عروسی

ساخت انواع کلیپ عروسی

کلیپ‌های عروسی را به‌طورکلی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد.

  • کلیپ روز عروسی: این کلیپ در واقع تمام وقایعی است که در روز عروسی اتفاق می‌افتد. از لحظه ورود عروس و داماد تا انتهای مراسم. چه یک قرارداد با آتلیه حرفه‌ای باشد چه یک گوشی موبایل، این کلیپ به سادگی قابل ویرایش و مونتاژ شود.
  • کلیپ اسپرت: در واقع این اصطلاح برای فیلم‌های عروسی‌ای به کار می‌رود که فیلنامه ندارند و صرفا از قرار گرفتن چند عکس و ویدیو کوتاه در کنار هم ساخته می‌شوند. عکس و فیلم‌‌ها در محیط نرم‌افزار مانند پریمیر و افترافکت ویرایش و افکت‌دهی شده و تبدیل به یک کلیپ عروسی می‌شوند.
  • کلیپ فرمالیته: در این نوع کلیپ عروس و داماد در روزی مشخص غیر از روز عروسی خود برای عکاسی و فیلمبرداری می‌روند. این کلیپ‌ها در نوع خود حرفه‌ای‌تر و زیباتر هستند. علاوه بر این سرعت و عجله روز عروسی را نیز ندارند و زوج‌ها می‌توانند پس از عکاسی برای استراحت به خانه بروند.

هر کدام از این کلیپ‌ها را می‌توانید خودتان و با کمترین تجهیزات نیز بسازید. کافی است کار با نرم‌افزارهای تدوین را بلد و عکس و فیلم‌های خوبی نیز گرفته باشید.

لازمه های ساخت کلیپ عروسی

ساخت کلیپ عروسی زمانی حرفه‌ای و خاص خواهد بود که لازمه‌های ساخت آن را رعایت کرده باشید. این لازمه‌ها صرفا تجهیزات خاص و گرانقیمت نیستند. داشتن یک سناریو و فیلمنامه خوب که کلیپ شما را جذاب کند اولین چیز مهمی است که باید آن را آماده کنید.

فیلمنامه مشخص می‌کند که حرکات از کجا شروع شوند، شات‌ها کجا بخورند، لوکیشن و پوزیشن‌ها چه باشند. بدون فیلمنامه در واقع همان کلیپ اسپرتی که صرفا از عکس و فیلم‌های یهوی و بی‌برنامه تشکیل می‌شوند را دارید.

دیگر لازمه ساخت کلیپ عروسی، آراستگی و هماهنگی ظاهر است. پوشش‌های مناسب و یک‌دست ساقدوش‌ها مهم است. متناسب بودن لباس عروس و داماد در نهایت هم عکس‌ها را زیبا می‌کند و هم کلیپ نهایی را هارمونیک تحویل می‌دهد. ناهماهنگی‌های ظاهری شاید در وهله اول چندان به چشم نیایند، اما در کلیپ نهایی توی ذوق خواهد زد.

اگر می‌خواهید یک کلیپ عروسی لاکچری و خاص بسازید بهتر است از یک آتلیه با تجهیزات حرفه‌ای کمک بگیرید. بهترین ویدئوهای عروسی در سال‌های اخیر که جوایز زیادی برده‌اند تنها با یک دوربین و تریپاد ساخته شده‌اند. با این حال اگر نمی‌خواهید نگرانی برای یک کلیپ لوکس و جذاب داشته باشید از تجهیزات حرفه‌ای استفاده کنید.

پروژه آماده پریمیر عروسی

تفاوت کلیپ عروسی خوب و بد

کلیپ‌های عروسی هنگامی نمایش باید احساسات مخاطب را جریحه‌دار کند. کلیپ‌هایی که در آن داماد پشت در آرایشگاه منتظر است و گل را به عروس می‌دهد و تمام. کلیپ‌هایی که در باغی راه می‌روید، روی تاپ می‌نشینید و دسته‌ای گلبرگ به هوا پرتاب می‌کنید. کلیپ‌هایی که بدون هیچ سناریویی شروع می‌شوند و صرفا عکس‌های متحرک هستند. این‌ها نمونه‌هایی از ساخت کلیپ‌های عروسی بد هستند.

کلیپ عروسی خوب یک آغاز با معنا دارد. در ادامه روندی را طی می‌کند که بیننده را مجذوب خود می‌کند و با چند شات زیبا به پایان می‌رسد. داشتن داستان، هماهنگی خوب، لوکیشن مناسب و مهمتر از همه پوزیشن‌هایی که با فضای داستان هماهنگی دارند، از دیگر ویژگی‌های کلیپ عروسی خوب است.

کلیپ های عروسی در پریمیر

اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای ساخت کلیپ عروسی خود کنید. اگر خودتان تدوین بلد هستید یا حتی به ادیت و افکت دادن ویدئوها علاقه دارید با دانلود پروژه های آماده پریمیر عروسی این کار را در نرم‌افزار پریمیر انجام دهید.

پریمیر نرم‌افزاری مجهز و قدرتمند برای مونتاژ کلیپ است. به کمک این نرم‌افزار و تنها با دانلود کردن قالب‌ها و افکت‌های آماده می‌توانید یک کلیپ عروسی زیبا بسازید.

مونتاژ کلیپ عروسی در افتر افکت

برای ساختن کلیپ عروسی خود حتما لازم نیست یک ادیتور و فیلمبردار حرفه‌ای داشته باشید. می‌توانید از عکس‌های خود اسلایدشوهای زیبا در نرم‌افزار افترافکت بسازید. کافی است با دانلود پروژه آماده افترافکت کلیپ عروسی قالب‌ها و اسلایدهای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

با ایمپورت کردن این پروژه‌ها در نرم‌افزار افترافکت کافی است عکس‌های خود را اضافه کنید تا یک ویدئو کلیپ دوست‌داشتنی و ماندگار داشته باشید.

جمع بندی

با داشتن اندک مهارتی در زمینه ادیت و پردازش عکس و فیلم می‌توانید خودتان کلیپ عروسی خود را بسازید. بدون پرداخت هزینه‌های میلیونی و بالای آتلیه‌ها و تنها با دانلود قالب‌ها و پروژه‌های آماده پریمیر و افترافکت، یک کلیپ عروسی زیبا و جذاب خواهید داشت. می‌توانید داستان کلیپ عروسی خود را بنویسید و حتی با گوشی موبایل فیلمبرداری کنید. تنها کافی است با کمک پروژه‌های آماده افترافکت و پریمیر عکس و ویدیوهای خود را مونتاژ کنید تا نتیجه را ببینید.



تکنیک های ساخت کلیپ عروسی

Leave A Reply

Your email address will not be published.