بهترین راهنمای جامع خرید کرم دور چشم

0 1,430

پوست نازک دور چشم که نازک‌ترین بخش پوست صورت است در طول زندگیمان در معرض عوامل تخریب کننده‌ی بسیاری قرار می‌گیرد؛ از نور خورشید و رادیکال‌های آزاد گرفته تا استرس‌های روزمره و کاهش کلاژن بر اثر افزایش سن. اگر می‌خواهید چشمان‌تان با وجود این عوامل بیرونی و همچنین افزایش سن همچنان جذاب و زیبا باقی بمانند، در هر سنی که هستید باید از ناحیه‌ی دور چشمتان به خوبی محافظت کنید و کرم های دور چشم می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند. در این مقاله به راهنمای خرید بهترین کرم دور چشم خواهیم پرداخت و بهترین های بازار را هم برایتان معرفی خواهیم کرد. بررسی می‌کنیم که گزینه مناسب برای سن زیر ۳۰ سال چیست و بهترین کرم دور چشم بالای ۴۰ سال را هم معرفی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

کرم دور چشم چیست؟

پوست زیر چشم بسیار نازک است و غدد چربی بسیار محدودی دارد. به همین دلیل در این ناحیه از صورتمان با مشکلاتی از قبیل خشک شدن اطراف چشم، پف و تیرگی اطراف چشم، چین و چروک و افتادن پلک‌ها مواجهیم.

به خاطر حساسیت ناحیه‌ی دور چشم، باید از کرم مخصوص این ناحیه استفاده شود و معمولا کرم‌هایی که برای صورتمان استفاده می‌کنیم را نمی‌توانیم برای زیر چشم‌ها هم به کار ببریم. کرم‌های دور چشم موجود در بازار به گونه‌ای فرموله شده‌اند که برای پوست حساس دور چشم مناسب باشند و بتوانند مشکلات رایج افراد در اطراف چشمان‌شان را بهبود ببخشند و روند پیری را هم در این بخش از پوست کندتر کنند. البته، برای درمان چروک دور چشم راه‌های دیگری هم وجود دارد.

چطور بهترین کرم دور چشم را انتخاب کنیم؟

این که کدام محصول بهترین کرم دور چشم برای شماست به اولویت‌ها و همچنین نوع پوست‌تان بستگی دارد. نمی‌توان گفت یک فرمول خاص بهترین کرم دور چشم موجود در بازار است. این را به خاطر داشته باشید که گران‌ترین گزینه‌ای که در اختیار دارید لزوما بهترین گزینه نیست. ابتدا نوع مشکلات‌تان را تعیین کنید سپس با کمک پزشک پوست یا مشاور زیبایی‌تان تعیین کنید که کدام ترکیبات رایج موجود در کرم‌های دور چشم برای شما بهترند؛ سپس با توجه به در نظر گرفتن فاکتور هزینه، به سراغ آن دسته از محصولات استاندارد و محبوب بازار بروید که حاوی ترکیبات مورد نظر شما هستند.

بهترین کرم دور چشم برای زیر ۳۰ سال

پوست از بیست سالگی شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند. به توصیه‌ی پزشکان هر چه در این سن بیشتر از پوست‌تان محافظت کنید، بیشتر جلوی روند پیری و چروک پوست را خواهید گرفت؛ بنابراین اگر زیر سی سال سن دارید، بهتر است با کرم‌های سبک و مرطوب کننده‌ای که حاوی ویتامین E، ویتامین C، و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند از پیری و تخریب و تضعیف بافت دور چشم در سنین بالاتر جلوگیری کنید.

بهترین کرم دور چشم برای بین ۳۰ تا ۴۰ سال

معمولا کرم‌های افراد بالای سی سال فرمولاسیون قوی‌تری نسبت به کرم افراد زیر سی سال دارند. کرم‌های مناسب برای افراد بین سی تا چهل سال باید حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها باشد تا روند پیری پوست را کاهش دهد. البته اگر با چروک دور چشم مواجه هستید از بالای ۳۰ سال هم می‌توانید ترکیبات کلاژن‌ساز را هم استفاده کنید.

بهترین کرم دور چشم بالای ۴۰ سال

از این سن به بعد هم باید پیشگیری کنید و هم این که چروک‌های به وجود آماده در اطراف چشم‌هایتان را کاهش دهید. بنابراین کرم‌هایی که استفاده می‌کنید هم باید مرطوب کننده و تسکین دهنده باشند و هم این که با تحریک کلاژن استحکام پوست را افزایش دهند. رتینول و هیالورونیک اسید از جمله این ترکیبات هستند.

ترکیبات رایج موجود در بهترین کرم‌های دور چشم

در این بخش از مطلب به ترکیبات رایجی می‌پردازیم که در بهترین کرم‌های دور چشم موجود در بازار وجود دارند. با توجه به سن، نوع مشکلاتی که در پوست دور چشمتان با آن مواجه هستید از قبیل سیاهی دور چشم، چروک‌های ریز، افتادگی پوست و… می‌توانید تعیین کنید که کدام ترکیبات برای دور چشم شما مناسب‌ترند و سپس با توجه به نیازها و اولویت‌هایتان بهترین کرم دور چشم که را که حاوی آن ترکیبات است برای خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال ترکیبات آبرسان و روشن کننده در هر سنی مورد نیاز شما هستند، در حالی که ترکیبات تحریک کننده کلاژن با توجه به سن مورد استفاده قرار می‌گیرند و هنگام انتخاب آن‌ها باید سنتان را هم مد نظر قرار دهید.

آنتی‌اکسیدان‌ها

اگر پف زیر چشم و یا سیاهی زیر چشم‌هایتان شما را آزار می‌دهند به دنبال ترکیبات آنتی‌اکسیدان برای زیر چشم‌هایتان باشید. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک از سلول‌های بافت زیر چشم در برابر آسیب‌های محیطی حفاظت می‌کنند و کاهش دهنده‌ی پف و تورم زیر چشم هستند. ویتامین C به عنوان یک روشن کننده پوست نیز محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است و محصولات حاوی ویتامین سی می‌توانند سیاهی زیر چشم‌هایتان را به طرز ملموسی کاهش دهند.

رتینول

رتینول ترکیب مورد علاقه متخصصان پوست و زیبایی است چرا که عملکرد بسیار خوبی روی پوست دارد. رتینول، نوعی ویتامین A است که با تحریک کلاژن چین و چروک را کاهش داده و همچنین از بروز چروک جلوگیری می‌کند. در ترکیبات بهترین کرم‌های دور چشم ضدپیری رتینول ماده‌ی بسیار موثری است.

پپتیدها

اگر در بافت دور چشمتان دچار افتادگی هستید، پپتیدها یاری‌رسان شما خواهند بود. این ترکیبات با افزایش کلاژن و الاستین در بافت پوست با افتادگی بافت‌های پوستی مبارزه می‌کنند.

اسید هیالورونیک و سرامیدها

پوست اطراف چشم شما نازک‌ترین پوست بدن شما است، بنابراین به راحتی خشک و تحریک می‌شود. پوست تشنه را با مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها تسکین دهید. پوست هیدراته شده حجیم‌تر است، بنابراین چین و چروک‌ها کمتر دیده می شوند.

نیاسینامید و کوجیک اسید

نیاسینامید و کوجیک اسید ترکیبات ایدئال برای کسانی هستند که از تیرگی در پوست زیر یا دور چشم رنج می‌برند. تیرگی زیر چشم می‌تواند دلایلی مانند خستگی و یا کم‌خوابی داشته باشد و یا این که دلایل ژنتیکی داشته باشد. نیاسینامید و کوجیک اسید با کاهش فعالیت در سلول‌های تولید‌ کننده رنگدانه، پوست را روشن می‌کنند.

ترکیبات ضدآفتاب

چه جوان باشید و چه پیر، چه نگرانی‌تان چروک و افتادگی باشد و چه سیاهی زیر چشم، همگی یک مشکل مشترک دارید؛ اشعه‌های مضر خورشید. بنابراین حفاظت موثر از بافت دور چشم در برابر نور خورشید یکی از ضروریات مراقبت از پوست است که باید آن را رعایت کنید. بنابراین در طول روز از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که حاوی spf هستند.

۱۲ مدل از پرفروش‌ترین و بهترین کرم‌های دور چشم موجود در بازار

ممکن است پیدا کردن بهترین کرم دور چشم برای پوست‌تان با توجه به تنوع بسیار برندها و مدل‌ها در بازار کمی گیج کننده باشد. با توجه به اهمیت کرم دور چشم در سلامت و جوانی پیدا کردن بهترین کرم دور چشم خارجی یا ایرانی اهمیت زیادی دارد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که برای پیدا کردن بهترین مدل کرم دور چشم بررسی نیازهای پوست هم بسیار مهم است. ممکن است یک مدل کرم دور چشم در بازار جهانی بسیار محبوب و پرفروش باشد و در لیست‌های متعددی به عنوان بهترین بهترین برند کرم دور چشم مطرح شده باشد اما نتواند نیازهای به‌خصوص پوست شما را برآورده کند.

در این بخش از مطلب برخی از بهترین کرم‌های دور چشم موجود در بازار را برایتان معرفی می‌کنیم. از آن‌جایی که قیمت و اقتصادی بودن محصول هم ممکن است برای بسیاری از خوانندگان مطلب اهمیت داشته باشد، هم به کرم‌های دور چشم گران‌قیمت پرداخته‌ایم و هم از میان کرم‌های دور چشم اقتصادی چندین مدل باکیفیت را برایتان معرفی کرده‌ایم.

۱. کرم دور چشم لانکوم مدل Absolute

این کرم دور چشم فوق‌العاده قدرتمند از برند فرانسوی و اصیل لانکوم با تکنولوژی خاص و پیشرفته ی Pro-Xylane لانکوم تهیه شده و حاوی عصاره‌ی گل رز فرانسوی، شی باتر و Pro-Xylane است. عصاره‌ی گل رز که از گل‌های رز جنوب فرانسه تهیه شده، خاصیت آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد. شی باتر خاصیت آبرسانی بسیار قدرتمند و Pro-Xylane هم تاثیر بسیار قدرتمندی در کلاژن‌سازی، سفت کردن بافت پوست و مبارزه با چین و چروک دارد.

اگر دنبال بهترین کرم دور چشم خارجی موجود در بازار می گردید، این کرم دور چشم برایتان گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر مبارزه با اثرات پیری و افزایش استحکام بافت پوست دور چشم، پف، سیاهی و خستگی دور چشم را هم کاهش داده و دارای spf هم هست. این کرم برای سنین بین ۳۰ تا ۵۰ مناسب است.

۲. کرم دور چشم کلینیک مدل All About Eyes

برند کلینیک یکی از معتبرترین برندهای جهان در تولید محصولات مراقبت از پوست است که محصولاتش توسط بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی در جهان توصیه شده است. کرم دور چشم All About Eyes از برند کلینیک که به عنوان کرم جادویی هم معروف است. این کرم فاقد هر نوع پارابن و سولفات است، برای هر نوع پوستی از پوست‌های چرب گرفته تا نرمال و بسیار حساس مناسب است و علاوه بر کلاژن‌سازی و مقابله با چین و چروک، اثر فوق‌العاده شاخصی در از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم دارد.

هم در روز و هم در شب می‌توانید از این کرم فوق‌العاده استفاده کنید. مواد موثری که در این کرم دور چشم وجود دارد شامل ویتامین A ،B ،D و همچنین اسیدهای چرب است. عصاره‌ی جوانه‌ی گندم موجود در این کرم موجب افزایش الاسیتیسیته و سفتی پوست می‌شود و عصاره‌ی برگ چای غنی از پلی‌فنول با رادیکال‌های آزاد و آسیب ناشی از پرتوی UV مبارزه می‌کند.

۳. کرم دور چشم لورآل مدل Hyaluron Expert

برند لورآل سال‌هاست که به عنوان یکی از خوش‌نام ترین و معتبرترین برندهای جهانی در بازار ایران مطرح است. در میان محصولات مراقبت از پوست لورآل کرم دور چشم Hyaluron Expert که به عنوان کرم بنفش هم شناخته می‌شود محبوبیت بالایی دارد. این کرم فوق‌العاده داری یک ویژگی خاص و منحصر به فرد است؛ این محصول حاوی دو نوع ترکیبات هیالورونیک اسید است. نوع اول هیالورونیک اسید با وزن مولکولی بالا جهت آبرسانی قوی، قرارگیری در خطوط و ایجاد سطح هموار پوست در محصول فرموله شده است.

نوع دوم هیالورونیک اسید با وزن مولکولی پایین جهت نفوذ در لایه‌های عمقی پوست، رطوبت‌رسانی عمقی و افزایش تولید کلاژن و احیا کنندگی پوست در فرمول قرار گرفته است. در نتیجه‌ی استفاده از این کرم دور چشم، پوست دور چشم کاملا آبرسانی شده و مقابله با چروک و علائم افزایش سن و صاف کنندگی چروک‌های زودرس از دیگر اثرات این کرم فوق‌العاده است. کرم دور چشم لورآل مدل Hyaluron Expert برای سنین ۲۵ تا ۴۵ سال کاربرد دارد.

۴. کرم دور چشم نوتروژینا مدل Hydro Boost

در میان کرم‌های دور چشمی که خاصیت آبرسانی دارند کرم دور چشم Hydro Boost از برند آمریکایی نوترژینا یکی از بهترین هاست. هیدروبوست نوتروژینا یک مرطوب کننده‌ی قوی است که می‌تواند با ساختار ژل‌مانند خود رطوبت پوست را به طور عمقی و قوی تامین کند و با تقویت سد دفاعی پوست، فورا خستگی زیر چشم را برطرف کند. این محصول که محدودیت سنی هم ندارد به مدت ۲۴ ساعت پوست را مرطوب نگه داشته و مانع از بین رفتن خاصیت ارتجاعی در پوست شده و سبب می‌شود چشم‌ها هر روز شاداب‌تر به نظر برسند.

این ژل کرم برای افرادی که سن و سال کم و در دهه ۲۰ سالگی خود قرار دارند، به عنوان یک آبرسان قوی گزینه بسیار مناسبی است. در سنین بالاتر نیز مصرف این دور چشم ممانعتی ندارد ولی بهتر است همراه با آن از یک دور چشم ضدچروک نیز استفاده کنید.

۵. کرم ضدچروک دور چشم اون مدل physiolift

این کرم فوق‌العاده از برند فرانسوی اون که به خاطر خاصیت لیفتینگ فوق‌العاده‌اش به شهرت رسیده ضدچروک، سفت کننده، ضدپیری، مرطوب کننده و تسکین دهنده است. این کرم با آب چشمه اون فرموله شده است که برگرفته از چشمه‌های انحصاری برند اون واقع در فرانسه است و اثرات ضدحساسیت، ضدتحریک، ضدخارش، ضدقرمزی، ضدالتهاب، تسکین دهنده و التیام بخش برای پوست دارد.

پری توکوفریل موجود در کرم یک آنتی‌اکسیدان متشکل از ویتامین E بوده و از پوست در مقابل آسیب‌های محیطی مراقبت می‌کند. هیالورونیک اسید موجود در محصول خاصیت آبرسانی قوی دارد و اسکوفیلین موجود در محصول باعث تحریک تولید کلاژن و رطوبت طبیعی پوست می‌شود و در نتیجه به جوانسازی و از بین بردن چروک‌ها کمک می‌کند.

۶. کرم دور چشم و لب ایو روشه سری SERUM VEGETAL مدل FIRMING

کرم دور چشم و لب ایوروشه سری SERUM VEGETAL مدل FIRMING یک محصول دو کاره است که هم برای دور چشم و هم برای دور لب‌ها کاربرد دارد. این کرم فوق‌العاده از برند فرانسوی ایو روشه پرکننده‌ی خطوط اصلی چهره مانند خط خنده، اخم و خطوط اطراف چشم است.

این کرم دور چشم علاوه بر مقابله با چروک، یک رطوبت‌رسان قوی بوده و به خوبی از عهده‌ی شفاف کردن پوست اطراف چشم بر می‌آید. این کرم برای رنج سنی ۴۰ سال به بالا مناسب است. سرم وژتال پرکننده، ضدچروک و سفت کننده دور چشم و لب است. این کرم مانند دیگر محصولات این برند محبوب فاقد پارابن و روغن‌های معدنی و دارای ترکیبات گیاهی و ارگانیک است.

۷. کرم ژل دور چشم بایومارین مدل کلاژن و جلبک دریایی

این کرم ژل از برند بایومارین هم یکی از پرفروش‌ترین کرم‌های دور چشم در بازار ایران است که حاوی کلاژن بایومارین، ویتامین E کافئین، جلبک دریایی، آلوئه‌وراست و با افزایش رطوبت و تحریک کلاژن در بافت زیر چشم، می‌تواند باعث کاهش تیرگی، کاهش پف و در عین حال کاهش ملموس چروک در زیر چشمان شما شود. این محصول برای افراد بالای ۲۵ سال توصیه شده است.

۸. کرم دور چشم اریکه مدل ۴in1

این محصول از برند فرانسوی اریکه هم جزو پرفروش بازار است و با وجود قیمت اقتصادی‌اش کارکردی بی‌نظیر دارد. ویتامین E و پروتئین هیدرولیز شده گندم از اصلی‌ترین ترکیبات موثر این کرم است و فرمولاسیون ویژه محصول به گونه‌ای طراحی شده که با افزایش جریان لنف در پوست زیر چشم، تیرگی‌های زیر چشم را کاهش داده و باعث روشن شدن و شفافیت پوست زیر چشم شود.

ترکیبات ضدالتهاب و تسکین دهنده‌ی موجود در این کرم از پوست آسیب‌پذیر دور چشم به خوبی محافظت کرده و اثرات مخرب عواملی مانند اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید را خنثی می‌کنند. علاوه بر این کرم دور چشم ۴ در ۱ اریکه منبعی غنی از چربی‌ها و اسیدهای آمینه ضروری و همچنین ترکیبات متنوع مرطوب کننده‌ای است که سلامت پوست دور چشم‌ها را تضمین می‌کنند. این کرم مناسب افراد بالای سی سال است.

۹. کرم دور چشم لایسل مدل Smart

در لیست بهترین کرم دور چشم خارجی این محصول پرفروش جایگاه ویژه‌ای دارد. کرم دورچشم لایسل مدل Smart با عملکرد سه‌گانه‌ی خود باعث رفع تیرگی، پف زیر چشم و چین و چروک اطراف آن می‌شود. این محصول سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، آمینواسیدها، کلاژن، هیالورونیک اسید و همچنین پپتیدهای زیست مقلد با عملکرد مشابه بوتاکس است و مجموعه‌ی این مواد موثرسبب رفع چین و چروک‌ها و آبرسانی در ناحیه اطراف چشم می‌شوند.

عصاره‌های گیاهی و ترکیبات ویژه مانند کافئین موجود در فرمولاسیون دور چشم لایسل با بهبود گردش خون و تقویت خاصیت مویرگی باعث رفع تیرگی و پف زیر چشم می‌شوند. این کرم حاوی میتوکینیل به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که اثرات مخرب آلاینده‌ها و رادیکال‌های آزاد را کنترل کرده و رنگ پوست را یکنواخت می‌کنند. استفاده از این کرم برای افراد بالای ۲۵ سال توصیه می‌شود ولی افرد ۲۰ به بالا هم می‌توانند برای پیشگیری از چین و چروک از آن استفاده کنند.

۱۰. کرم دور چشم اولاین مدل ۴D white

اگر به دنبال بهترین کرم دور چشم برای رفع سیاهی دور چشم می‌گردید، این محصول پرفروش و محبوب برایتان یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. این کرم حاوی هیالورونیک اسید جهت آبرسانی قوی، کمپلکس ضدلک و روشن کننده LumiskinTM 4D و فناوری خاص FRACTO2 ILLUMI LASER™ است. همچنین وجود Matrixyl®۳۰۰۰ در ترکیبات محصول سبب تحریک سنتز کلاژن و رشد فیبروبلاست‌های پوستی شده و در نهایت چروک‌های پوست را کاهش داده و پوستی جوان و شاداب برای شما به ارمغان می‌آورد. استفاده از این کرم محدودیت سنی ندارد.

۱۱. کرم دور چشم درماتیپیک مدل CONTOUR PUFF

این کرم دور چشم پرفروش و محبوب را هم می‌توانیم در لیست بهترین کرم دور چشم برای رفع چین و چروک قرار دهیم. کرم دور چشم درماتیپیک مدل CONTOUR PUFF حاوی مواد معدنی، اسیدهای میوه، شی باتر، کلاژن، روغن جوانه‌ی گندم ویتامین‌ های A ،C و E است.

ترکیبات به کار رفته در این کرم می‌تواند با افزایش خاصیت ارتجاعی پوست چین و چروک‌ها و خطوط ریز موجود در اطراف چشم را کاهش دهد و ضمن تسکین بافت پوستی، باعث لیفتینگ پلک و رفع تیرگی و پف دور چشم شود. این کرم برای سنین بالای سی سال توصیه می‌شود.

۱۲. کرم دور چشم بایو آکوا مدل سم مار

این کرم ارزان‌قیمت اما موثر از برند چینی بایو اکوا هم اکنون پرفروش‌ترین کرم دور چشم در فروشگاه دیجی‌کالاست. این کرم سرشار از عصاره‌ی سم مار است. سم مار که ماده اصلی تشکیل دهنده‌ی بوتاکس است، به‌عنوان جایگزینی برای کرم‌ها،سرم و دیگر روش‌های درمانی مصنوعی رفع چین‌وچروک‌های پوستی، چین‌خوردگی چشم‌ها و دیگر نشانه‌های افزایش سن شناخته می‌شود. ویژگی اصلی این محصول لیفتینگ پوست زیر چشم است و این ویژگی به جوانسازی و محو کامل آثار پیری کمک می‌کند.

نیاسین‌آمید و هیالورونیک اسید دو ماده دیگر از ترکیبات موجود در فرمولاسیون کرم دور چشم سم مار و پپتاید بیوآکوا است. وجود این دو ماده باعث تامین رطوبت و تنظیم ترشح چربی پوست دور چشم می‌شود از این رو وجود این دو ماده به افزایش نرمی و مرطوب شدن پوست ناحیه‌ی دور چشم کمک می‌کند.

و در آخر

  • شما در طول روز بارها پلک می‌زنید و در معرض آفتاب قرار می‌گیرید. پس بهتر است هم صبح و هم شب از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. در هنگام شب برای ترمیم و بازسازی و در روز هم برای مراقبت و جلوگیری از مشکلات پوستی اطراف چشم استفاده از این محصول لازم و ضروری است.
  • برای استفاده از کرم دور چشم مقدار کمی از آن (در حد یک عدس) بین انگشتتان قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس با انگشت حلقه، کرم را به صورت نقطه نقطه بگذارید همان قسمتی از زیر چشم که کمی گودتر است (بین چشم و استخوان گونه‌تان). سپس سعی کنید با حرکات آرام و ضربه‌ای کرم را زیر چشم بزنید تا جذب شود. بعضی از کرم های دور چشم غلتک کوچکی هم دارند که برای پخش کردن کرم عالی است.
  • نکته‌ای که هنگام استفاده از کرم دور چشم باید بدانید، این است که اصلا پوست را نکشید و نمالید این کار باعث شل شدن پوست اطراف چشم می‌شود. در این صورت شما نه تنها به پوست خود کمکی نکرده‌اید بلکه به آن آسیب هم رسانده‌اید.
  • استفاده از ماسک زیر چشم می‌تواند یک درمان تکمیلی بسیار مناسب برای درمان مشکلات پوست دور چشم باشد. به خاطر داشته باشید که ماسک دور چشم و کرم دور چشم با هم تفاوت دارند؛ ماسک زیر چشم را باید به شکل دوره‌ای استفاده کنید و بعد از دقایقی بشویید در حالی که کرم را باید هر روز استفاده کنید و اجازه بدهید جذب پوست‌تان شود.
Leave A Reply

Your email address will not be published.