بهترین اندیکاتور فارکس | بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس – کانون بورس + جزئیات کامل

0 13

بهترین اندیکاتور فارکس | بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس – کانون بورس – آربی سیگنال

شما در حال مطالعه مقاله ۳۳ از ۳۳ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

بهترین اندیکاتور فارکس چیست و چگونه می‌توانیم از بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس برای معامله‌گری در این بازار استفاده کنیم؟ اندیکاتورها یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که می‌توان از آنها برای پیشبرد اهداف مختلفی در بازار فارکس و حتی سایر بازارهای مالی مانند بازار ارز دیجیتال و بازار بورس استفاده کرد.  بهترین اندیکاتورهای فارکس مانند یک سرباز همیشه آماده ارائه خدمات به ما در معاملات بازار فارکس بوده و می‌توانیم از آنها برای پیش بینی دقیق تغییرات قیمت جفت ارزهای فارکس استفاده کنیم.

بهترین اندیکاتور سیگنال فارکس حتی می‌تواند نقاط ورود و خروج را به صورت دقیق به ما ارائه کند که این مهم یکی از مزیت‌های جذاب این اندیکاتورها است. تنوع بالای اندیکاتورها نیز باعث شده تا ما بتوانیم از هر کدام از آنها برای پیشبرد اهداف مختلفی در معاملات بازار فارکس استفاده کنیم. ‌از بهترین اندیکاتور حجم در فارکس می‌توان برای تعیین بهترین نقاط ورود و خروج و نقاط برگشتی بازار استفاده کرد و بهترین اندیکاتور برای تحلیل فارکس مزیت‌هایی مانند تعیین تارگت‌های قیمتی در پوزیشن‌های مختلف را در اختیار ما قرار می‌دهد.

هرچند انتقادهای بسیار زیادی درباره شرایط استفاده از بهترین اندیکاتور فارکس وجود دارد اما در حال حاضر خیلی از معامله‌گران ایرانی با استفاده از همین اندیکاتورها در حال درآمدزایی در این بازار هستند. رسیدن به سودهای جذاب باعث شد تا ما به معرفی بهترین اندیکاتورهای فارکس پرداخته و نکات مهم معامله‌گری با استفاده از آنها را نیز با شما در میان بگذاریم. در این مقاله با ما در کانون بورس همراه بمانید.

بهترین اندیکاتور فارکس

در سال‌های گذشته یک دیدگاه منفی نسبت به شرایط استفاده از اندیکاتورهای مختلف برای انجام معامله در بازار فارکس به وجود آمده است. بسیاری از کاربران و یا بسیاری از اساتید در دوره‌های آموزش فارکس اندیکاتورها را روش‌های بسیار ضعیفی برای معامله‌گری در این بازار معرفی می‌کنند و همین موضوع باعث شده تا خیلی از افراد سراغ اندیکاتورها نروند و یا اگر به دنبال استفاده از اندیکاتورها باشند خیلی روی آنها حساب نکنند.

این دیدگاه و این ذهنیت را با شرایطی مقایسه کنید که برخی از کاربران در حال درآمدزایی و رسیدن به سودهای جذاب با استفاده از اندیکاتورها در معاملات بازار فارکس هستند. این موضوع نشان از این دارد که وقتی شما تسلط کافی و مهارت لازم برای استفاده از اندیکاتورها را داشته باشید می‌توانید از آنها نیز به سود خوبی برسید. در آن سو در صورتی که مهارت کافی برای استفاده از اندیکاتور یا هر روش دیگری را نداشته باشید در نهایت سودآوری برای شما چالش برانگیز خواهد شد.

در این مقاله با معرفی بهترین اندیکاتورهای فارکس در واقع سعی داریم تا ذهنیت شما را نسبت به این ابزار معاملاتی تغییر داده و مزیت‌های استفاده از آنها را نیز به شما معرفی کنیم. البته منظور ما این نیست که سایر روش‌های تحلیلگری در بازار فارکس را کنار بگذارید و به کل آموزش تحلیل تکنیکال را منوط به یادگیری روش‌های اندیکاتوری کنید. تحلیل تکنیکال فارکس مجموعه متنوعی از روش‌های مختلف تحلیلگری است که اندیکاتورها تنها یکی از آنها هستند و شما با یادگیری نحوه استفاده از اندیکاتورهای مختلف می‌توانید معاملات خود را در این بازار به مراتب بهتر از قبل نمایید. به شرطی که بدانید از کدام اندیکاتور و در چه شرایطی استفاده نموده و بهینه‌ترین نتیجه‌گیری را از آنها داشته باشید.

چرا بهترین اندیکاتور برای فارکس

بسیاری از کاربران اندیکاتورها را دیگر روش مناسبی برای ترید در فارکس نمی دانند و خیلی ها نیز بر ین باور هستند که استفاده از اندیکاتورها باعث شکست در معاملات بازار فارکس می‌شود. سوال مهم اینجاست که چر با وجود این همه روش هی عالی باید سراغ اندیکاتورها برویم و بهترین اندیکاتور فارکس چه مزیتی برای ما به دنبال خواهد داشت؟ اندیکاتورها زمانی کاربردهای بسیار زیادی در تحلیل تکنیکال داشتند، اما به مرور با رای تر شدن روش های مدرن تر مانند پرایس اکشن، در حال حاضر از آنها کمتر برای تحلیل و ترید در فارکس استفاده می شود. در واقع این مهم به دلیل روی کار آمدن روش هایی است که قدرت بیشتری در تحلیل و ترید دارند.

اما هنوز هم می توان برای کاربرهای بسیار زیادی از بهترین اندیکاتور فارکس استفاده کرد. همین الان اگر سیگنال هایی که اندیکاتور RSI خیلی راحت در اختیار کاربران قرار می دهد، سود شایانی ایجاد کرده و جذابیت بالایی دارد. در همین راستا نمی توانیم اندیکاتورهای جذاب را از ترید در بازار فارکس حذف کرده و دیگر ارزشی برای آنها قائل نباشیم.

حتی اگر برای ترید مستقیم از بهترین اندیکاتورهای فارکس استفاده نکنیم، باز هم می توان از آنها برای سایر اهداف تحلیل در فارکس استفاده کرد. در ادامه با معرفی کاربردهای بهترین اندیکاتورها شما را با جذابیت های بالای این روش تکنیکالی آشنا می کنیم. یک سرمایه گذاری جذاب و بی نقص در معاملات بازار فارکس نیاز به درک ماهیت استفاده از روش های مختلف دارد که یکی از آنها نیز همین اندیکاتورهای فارکس است.

 

میانگین متحرک

معرفی بهترین اندیکاتور فارکس را با بررسی یکی از جذاب‌ترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال یعنی میانگین متحرک آغاز می‌کنیم. میانگین متحرک یکی از بهترین و پرکاربردترین اندیکاتورهای رایج در تحلیل بازار فارکس است که کاربردها و مزیت‌های بسیار زیادی دارد.

میانگین متحرک همانطور که از اسمش پیداست میانگینی از قیمت‌های چند دوره قبل قیمت است و شما بر اساس نیاز و درکی که نسبت به بازار دارید می‌توانید انواع مختلفی از میانگین متحرک را بر روی نمودار خود استفاده کنید. این اندیکاتور مانند یک منحنی بر روی نمودار قیمت خود را نشان می‌دهد که هر نقطه از آن میانگینی از قیمت‌های چند دوره قبلی هستند و در مجموع با اتصال این نقاط به یکدیگر این منحنی تشکیل می‌شود.

اینکه هر نقطه از منحنی میانگین قیمت میانگین چه دوره قبلی باشد دقیقاً در اختیار شما است و بر اساس تجربه می‌توانید این موضوع را انتخاب کنید. از جمله پرکاربردترین و رایج‌ترین اندیکاتورهای میانگین متحرک می‌توان به شماره‌های ۹، ۲۵، ۳۰، ۶۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ اشاره کرد که هر کدام بسته به شرایط کاربردهای خاص خود را دارند. میانگین متحرک در واقع تبدیل به یک حمایت و مقاومت داینامیک بر روی نمودار قیمت می‌شود و هر بار که قیمت به آن نزدیک می‌شود انتظار برگشت آن را داریم. بنابراین شما با شناخت میانگین متحرک‌های متناسب با نمودار قیمت هر یک از جفت ارزهای فارکس می‌توانید از آنها برای معاملات خود استفاده کنید.

کاربردهای اندیکاتور میانگین متحرک:

  • این اندیکاتور در نقش حمایت و مقاومت نمودار کاربرد دارد و بسته به تایم فریم و شماره میانگین متحرک، قدرت آن برای این کاربرد بسیار بالا نیز خواهد بود.
  • از مووینگ اوریج ها می توان برای تعیین روند قیمت نیز استفاده کرد. اگر انتهای منحنی مووینگ به سمت بالا باشد، نشان دهنده روند صعودی و اگر انتهای آن به سمت پایین باشد، نشان دهنده روند نزولی است.
  • از مووینگ های کوچک تر می توان برای اسکلپ و ترید در کوتاه مدت استفاده نمود.
  • از مووینگ های بزرگ تر می توان برای تریدها و سرمایه گذاری های طولانی مدت استفاده کرد.
  • ترکیب دو یا چند مووینگ با هم تبدیل به یک استراتژی معاملاتی بسیار قدرتمند خواهد شد که نمونه های بسیار زیادی از آن در دسترس است.

مکدی (MACD)

معرفی بهترین اندیکاتور فارکس را با بررسی یکی دیگر از اندیکاتورهای بسیار جذاب و عالی یعنی MACD ادامه می دهیم. مکدی در واقع اختلاف میان مووینگ های مختلف است و استفاده از آن به عنوان یک استراتژی کامل نیز وجود دارد. با استفاده از استراتژی های مکدی شما می توانید هم برای خرید و فروش اقدام کنید و هم اینکه سود خود ر به موقع از بازار بیرون بکشید.

در مکدی با سه بخش مختلف روبرو هستید. دو منحنی که منحنی مکدی و خط سیگنال هستند و هیستوگرام مکدی که میله هایی در فاز منفی و مثبت می باشند. هر کدام از این بخش ها کاربرهای خاص خود را دارند که در ادامه کاربرد آنها را به صورت کامل ارزیابی می کنیم.

کاربردهای اندیکاتور MACD برای ترید در فارکس:

  • اگر خط منحنی مکدی و سیگنال همدیگر را از پایین به بالا قطع کنند، نشانه ای برای شروع یک روند صعودی و خرید است.
  • اگر خط منحنی مکدی و سیگنال آن، همدیگر را از بالا به پایین قطع کنند نشان دهنده سیگنال فروش است. اگر از قبل جفت ارزی را با سیگنال مکدی خریده باشید، می توانید با این کراس آن را به فروش برسانید یا وارد پوزیشن جدیدی شوید.
  • اگر میله های مکدی در فاز منفی شروع به کاهش ارتفاع نمایند، نشان دهنده یک روند صعودی است و در فاز مثبت نیز افزایش ارتفاع میله های مکدی نشان دهنده یک روند صعودی است.
  • کاهش ارتفاع میله های مکدی در فاز مثبت و افزایش ارتفاع میله های آن در فاز منفی نیز نشان دهنده روند نزولی در نمودار قیمت است.
  • همچنین از مکدی می توان برای تعیین واگرایی های قیمتی در نمودار نیز استفاده کرد. اگر قیمت بتواند قله جدیدی را بالاتر قله قبلی به وجود آورد، اما مکدی قله جدید را پایین تر از قله قبلی بزند، نشان دهنده واگرایی منفی و شروع روند نزولی خواهد بود.
  • اگر قیمت دره جدیدی را پایین تر از دره قبلی تشکیل دهد، اما در MACD شاهد تشکیل دره دید بالاتر از دره قبلی باشیم، نشان دهنده واگرایی در نمودار قیمت و شروع روند صعودی است.

RSI

اندیکاتور بعدی که در لیست بهترین اندیکاتور فارکس باید به معرفی آن بپردازیم، RSI است. RSI را می توان ماشین سیگنال دهی در تحلیل تکنیکال نیز معرفی کرد که جذابیت های بسیار زیادی هم برای ترید در اسکلپ و هم برای ترید در تایم فریم های بالاتر دارد. البته قرار نیست فقط به RSI اتکا کنید، اما به هر حال این اندیکاتور جذابیت های بالایی را ارائه می نماید.

RSI اندیکاتوری برای ترید در کوتاه مدت است. به این معنی که می توانید از این اندیکاتور به عنوان یک سیگنال قدرتمند نیز استفاده کنید. در واقع هم برای خرید و هم برای خروج از ترید از آن بهره ببرید. اندیکاتور RSI دارای دو سطح مهم ۳۰ و ۷۰ درصد و یک منحنی است که میان ۰ تا ۱۰۰ در نوسان است. با توجه به نکاتی که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم، از RSI می توان برای ترید در فارکس استفاده نمود.

کاربردهای اندیکاتور RSI برای ترید در فارکس:

  • در صورتی که خط منحنی RSI رو به بالا باشد، نشان دهنده روند صعودی و اگر منحنی RSI رو به پایین باشد، نشان دهنده روند نزولی است.
  • در صورتی که منحنی RSI به پایین سطح ۳۰ درصد برسد، نشان دهنده حالت اشباع فروش بوده و اگر خط منحنی سطح ۳۰ درصد را به سمت بالا قطع کند، سیگنال خرید در آن صادر شده است.
  • در صورتی که خط منحنی RSI به بالای سطح ۷۰ درصد برسد، نشان دهنده حالت اشباع خرید بوده و در صورتی که خط منحنی RSI سطح ۷۰ درصد را به سمت پایین قطع کند، نشان دهنده سیگنال فروش خواهد بود.
  • سیگنال خرید RSI می تواند نقطه برای خروج از پوزیشن قبلی ددر جهت معکوس آن باشد. از این طریق شما تشخیص خواهید داد که حد سود معامله شما چیست.

ایچیموکو

معرفی بهترین اندیکاتور فارکس را با بررسی شرایط اندیکاتور ایچیموکو ادامه می دهیم. ایچیموکو یکی از رایج ترین و معرف ترین اندیکاتورها برای ترید در فارکس است و کاربردهای متنوعی نیز دارد. البته این اندیکاتور وقتی روی نمودار قرار می گیرد، پیچیدگی های بسیار زیادی روی آن ایجاد کرده و درک ن نیز برای کاربران به این راحتی ها نخواهد بود. البته بسیاری از کاربردهای اندیکاتور ایچیموکو نیز در حال حاضر خیلی رایج نیست و استفاده از آنها با ضعف های بسیار زیادی همراه خواهد بود.

ایچیموکو از اجزای بسیار زیادی تشکیل شده است که هر یک از آنها کاربرد خاص خود را دارند. ابر ایچیموکو رایج ترین کاربرد و بخش این اندیکاتور است که قصد معرفی همین بخش را در ادامه به شما داریم. وقتی ابر ایچیموکو خیلی ضخیم شده باشد، نشان دهنده یک حمایت یا مقاومت قوی در برابر قیمت است و با برخورد قیمت انتظار برگشت آن را داریم. در صورتی که ابر ایچی نازک شده باشد، انتظار شکست این ناحیه توسط قیمت را داریم.

با این دیدگاه شما می توانید از خاصیت حمایت و مقاومتی ایچیموکو در تحلیل تکنیکال فارکس استفاده کرده و از آن برای ترید در تایم فریم های مختلف بهره ببرید. البته ایچیموکو نیز مانند هر روش دیگری با نقاط ضعف خاص خود همراه است و قرار نیست تمام سیگنال های آن قدرتمند و با سود همراه باشد.

OBV

معرفی بهترین اندیکاتور فارکس برای اسکلپ و ترید را با بررسی شرایط اندیکاتور OBV ادامه می دهیم. این اندیکاتور یکی از خاص ترین اندیکاتورهای برای تحلیل تکنیکال فارکس است و کاربردهای بسیار جذابی را می توانیم برای آن تعریف کنیم. دقت داشته باشید که OBV یک اندیکاتور مبتنی بر حجم است و از این رو بهتر است برای استفاده از آن به جای استفاده از متاتریدر بروکر خود در فارکس سراغ تردینگ ویو رفته و از یک بروکر معروف و بزرگ استفاده کنید. زیرا حجم معاملات تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد این اندیکاتور جذاب دارد.

به صورت کلی اندیکاتورهای مبتنی بر حجم کاربردهای وسیعی دارند و تریدرها نیز به دلیل جذابیت های بالا روش های حجمی، تمایل زیادی به استفاده از این اندیکاتورها دارند. با توجه به اینکه به گواه بسیاری از تریدرها رفتار حجم حتی مقدم بر رفتار قیمت است و می تواند تعیین کننده جهت قیمت باشد، از این رو اندیکاتورهای حجمی می توانند قدرت بالایی را برای تریدرها ایجاد نمایند. البته اگر شما به تسلط کافی برای استفاده از آنها رسیده باشید.

OBV یک اندیکاتور جذاب است که در یک پنجره جدید در زیر قیمت تشکیل شده و دارای یک منحنی است که دقیقا هم جت و مانند قیمت حرکت می کند. هر جایی که میان منحنی اندیکاتور OBV و قیمت شاهد واگرایی بودید، نشان دهنده یک اتفاق جدید در روند قیمت خواهد بود. مثلا اگر قیمت مسیر صعودی به خود گرفته اما منحنی OBV در یک مسیر نزولی باشد، نشان دهنده این است که قیمت به زودی وارد روند نزولی خواهد شد.

همچنین در شرایط برعکس اگر قیمت روند نزولی به خود گرفته و بریزد، اما OBV مسیر صعودی داشته باشد، نشان از این دارد که حجم زیادی پول به بازار وارد شده و مسیر صعودی در آستانه آغاز است. این کاربردهای جذاب و عالی OBV باعث شده تا مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد. توصیه می کنیم که حتما با تسلط زیاد از این اندیکاتور برای ترید استفاده کنید. بک تست گیری و بررسی نتایج حاصل از رفتار OBV را می توان یک روش عالی برای بره مندی عالی از این اندیکاتور در نظر گرفت.

استوکستیک

معرفی بهترین اندیکاتور فارکس برای اسکلپ و ترید را با بررسی یک اندیکاتور جذاب دیگر یعنی استوکستیک ادامه می دهیم. استوکستیک نیز شرایط مشابهی با RSI  و مکدی دارد. اندیکاتوری که می تواند سیگنال های زیادی را چه در تایم بالا و چه در تایم پایین در دسترس شما قرار دهد. این اندیکاتور جذاب را می توانید بر روی نمودار قیمت جفت ارزهای فارکس قرار داده و از آن استفاده کنید.

استوکستیک دارای دو منحنی است که منحنی D در آن اهمیت زیادی داشته و منحنی K خیلی با اهمیت نیست. همچنین این دو منحنی بین ۰ تا ۱۰۰ در حال نوسان هستند و دو سطح ۲۰ و ۸۰ نیز برای آن اهمیت زیادی دارد. در صورتی که منحنی D در اندیکاتور استوکستیک به زیر سطح ۲۰ برسد، نشان دهنده اشباع فروش بوده و شکست سطح ۲۰ از پایین به بالا توسط این منحنی سیگنال خرید را صادر می نماید.

همچنین اگر منحنی D در اندیکاتور استوکستیک به بالای ۸۰ برسد، نشان دهنده اشباع فروش بوده و با کراس این منحنی با سطح ۸۰ از بالا به پایین سیگنال فروش صادر شده است. از این طریق شما می توانید تشخیص دهید که کدام موقع برای خرید و چه موقعی برای فروش در بازار اقدام کنید.

استوکستیک را در تایم فریم کوتاه می توان برای اسکلپ استفاده کرد. همچنین سیگنال های خیلی زیادی را نیز می توانید با آن به دست آورید. البته روشهایی برای بهینه سازی سیگنال های اندیکاتور استوکستیک وجود دارد. مثلا شما می توانید در تایم فریم های بالا ۱ ساعته از این اندیکاتور استفاده کرده  و در صورت صادر شدن سیگنال در تایم فریم پایین به دنبال ورود به معامله باشید.

 بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس

اسکلپ یک روش معاملاتی در بازار فارکس است که در آن تریدر در تایم فریم های بسیار کوتاه زیر ۵ دقیقه دست به معامله و ترید زده و خیلی زود نتایج حاصل از تریدهای خود را نیز مشاهده می کند. ترید در اسکلپ در فارکس در میان کاربران ایرانی بسیار رایج است و اکثرا دنبال روش های هستند تا بتوانند بهترین شرایط را در این معاملات برای خود داشته باشند.

با توجه به اینکه علاقمندی به معاملات اسکلپ در میان تریدرهای ایرانی بسیار زیادی است، از این رو لازم دانستیم تا از میان گزینه های بالا بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس را نیز به شما معرفی کنیم. اگر شما از هر یک از اندیکاتورهای بالا در تایم فریم پایین مانند ۵ دقیقه و ۱ دقیقه استفاده کنید و سیگنال های خرید و فروش آنها برای ورود و خروج به بزار بهره ببرید، در واقع در حال استفاده از بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس خواهید بود.

از میان اندیکاتورهای بالا کراس مووینگ اوریج و RSI برای سیگنال گیری در تایم فریم پایین بسیار جذاب تر هم هستند، اما سایر اندیکاتورهای معرفی شده نیز جذابیت های خاص خود را برای این منظور دارند. البته اگر به دنبال معاملات اسکلپ با بهترین اندیکاتور فارکس هستید حتما باید به چند نکته مهم در اینباره دقت کنید تا شانس شما در معاملات افزایش یابد.

شما می توانید به جای یک اندیکاتور به صورت همزمان از دو یا چند اندیکاتور برای سیگنال گیری در ترید فارکس در تایم پایین استفاده کنید. این مهم می تواند دلیلی برای افزایش قدرت معاملاتی شما شود.

همچنین امکان ترکیب بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس ب سایر روش ها و استراتژی ها مانند تعیین حمایت و مقاومت و پرایس اکشن را نیز دارید.

استفاده از بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس به صورت مولتی تایم فریم روش دیگری است که باعث بالا رفتن راندمان مشا در معاملات این بازار خواهد شد. در این باره البته بهتر است از استراتژی های معاملاتی خاص مانند کراس مووینگ اوریج ها استفاده کنید.

با دقت به موارد بالا می توانید از بهترین اندیکاتور اسکلپ فارکس بیشتری استفاده را برده و در نهایت به نتایج مطلوب در معاملات این بازار دست یابید. تنها در این صورت است که اندیکاتورها می توانند قدرت بلایی را برای معاملات در اسکلپ در دسترس شما قرار دهند.

بهترین اندیکاتور سیگنال فارکس

معامله گران بزار فارکس معمولا به دنبال استفاده از اندیکاتورهایی هستند که سیگنال های زیادی برای آنها تولید کند تا از این طریق بتوانند شانس خود را در معاملات بیشتری تست کنند. البته همیشه نیز وارد شدن به پوزیشن های معاملاتی زیاد جذاب نیست و خطرات خاص خود را خواهد داشت. از این رو توصیه می کنیم که در اینباره دقت زیادی داشته و اگر به دنبال ورود به معاملات زیادی هستید، حتما از استراتژی معاملاتی خاصی برای آن استفاده کنید. اما بهترین اندیکاتور سیگنال فارکس کدام است و از کدام اندیکاتور می توان سیگنال های زیادی گرفت؟

گاهی اوقات ممکن است شما در حال استفاده از یک استراتژی معاملاتی مبتنی برای بهترین اندیکاتور فارکس باشید و تنها کار خود ر به سیگنال های یک اندیکاتور نسپارید، در این شرایط تعداد سیگنال ها به نوع استراتژی و فیلترهای تعیین شده برای ورود به معامله ر آن بستگی دارد. اما در غیر این صورت می توانیم سراغ اندیکاتورهای زیر  برای سیگنال های زیاد در معاملات بازار فارکس بروید.

  • RSI به ماشین سیگنال دهی در معاملات بازار فارکس معروف است و بیشترین سیگنال را در دسترس شما قرار می دهد.
  • استوکستیک نیز سیگنال های زیادی برای معاملات ر دسترس شما قرار می دهد.
  • از اندیکاتور مکدی نیز می توانید برای رسیدن به سیگنال های زیادی در معاملات خود در بازار فارکس استفاده کنید.

همچنین اندیکاتورهای دیگری مانند باندهای بولینگر هم هستند که سیگنال های زیادی را صادر می نمایند و کاربر خاصی برای تریدهای فارکس دارند. دقت داشته باشید که استفاده از این اندیکاتورها برای سیگنال های زیاد در فارکس حتما باید تحت تاثیر ضوابط خاصی باشد. در غیر این صورت اصلا کیفیت لازم را در معاملات خود نخواهید داشت.

 بهترین اندیکاتور حجم در فارکس

همچنین در میان لیست بهترین اندیکاتور فارکس می توانیم سراغ بهترین اندیکاتور حجم در فارکس نیز بریم. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، حجم در معاملات اهمیت بسیار زیادی داشته و حتی بسیاری از افراد بر این بارو هستند ک نوسانات حجم در بازار به مراتب می تواند نقش مهم تری نسبت به نوسانات قیمت هم داشته باشد. البته اندیکاتورهای حجمی به خودی خود در بزار فارکس قدرت زیادی نداشته و خیلی هم رایج نیستند. دلیل این موضوع این است که دده های حجم در بازار فارکس به صورت رایگان در دسترس نیست و تمام بروکرها نیز فقط به معرفی حجم بازار خود می پردازن. از این رو ممکن است استفاده از بهترین اندیکاتور حجم برای در فارکس در آنها با چالش هایی همراه باشد.

اندیکاتور OBV یکی از بهترین اندیکاتورهای فارکس مبتنی بر حجم است که کاربرد جذابی داشته و برای تعیین نقطه شروع روندها آن هم قبل ز شروع دارد. البته این اندیکاتور نیز بسته به بروکری که از آن استفاده می کنید، شرایط خاص خود را خواهد داشتو همچنین استفاده از آن در تایم فریم های معاملاتی ۱ ساعته و بالاتر می تواند به مراتب جذاب تر بوده و نتایج بهتری را برای تریدهای شما ایجاد نماید.

بهترین اندیکاتور برای تحلیل فارکس

بهترین اندیکاتور برای تحلیل فارکس چیست و چگونه در میان اندیکاتورهای فارکس سراغ گزینه ای برویم که بیشترین جذابیت را برای تحلیل به ارمغان آورد؟ واقعیت اینجاست که استفاده از اندیکاتورها به عنوان یک استراتژی معاملاتی ویژه و بدون تکیه بر سایر روش های معاملاتی ممکن است خیلی جذاب نباشد. زیرا عملا اندیکاتورهای فارکس با نقص های زیادی همراه بوده و لازم است تا در کنار آنها از روش های دیگری نیز استفاده شود.

میانگین متحرک یکی از بهترین اندیکاتورهای برای تحلیل فارکس است. این اندیکاتور هنوز هم مورد استفاده کاربران زیادی بوده و جذابیت های بالایی برای تریدرها دارد. همچنین اندیکاتور مکدی را نیز می توانیم یک اندیکاتور بسیار مهم برای تحلیل فارکس در نظر بگیریم. هر دو این اندیکاتورها مبتنی بر میانگین متحرک قیمت در بازه های زمانی مختلف هستند. در واقع این مهم نشان از این دارد که قیمت یک جفت ارز در بازار فارکس تحت تاثیر رفتار گذشته خود و با یک نظم خاص تغییر می کند. به همین دلیل است که روش های رایج در تحلیل تکنیکال، می توانند جذابیت های زیادی برای شناسایی بهترین قیمت ها برای ورود و خروج داشته و به کاربردهای جذاب برسند.

برای تحلیل گران در بازار فارکس بسیار مهم است که سراغ روش هایی بروند که در کنار تحلیل با دقت، وین ریت خوبی در معاملات را نیز برای آنها ایجاد نماید. مثلا اگر یک روش معاملاتی وین ریت ۷۰ تا ۸۰ درصدی را رقم زند، شانس شما با استفاده از این روش برای رسیدن به ثروت در معاملات بازار فارکس به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در حالی که بسیاری از اندیکاتورها مانند RSI معمولا بسته به شرایط ممکن است وین ریت ۶۰ تا ۷۰ درصد را رقم بزنند. البته با توجه به نکاتی که در بالا به آنها اشاره کردیم، امکان افزایش انس موفقیت در ترید با استفاده از اندیکاتورهای معرفی شده را نیز دارید.

 از اندیکاتور فارکس چگونه استفاده کنیم؟

سوال بسیار مهمی که در معرفی بهترین اندیکاتور فارکس باید به آن پاسخ دهیم این است که از بهترین اندیکاتورها چگونه استفاده کنیم تا بهتری نتایج را برای ما به ارمغان آورند. در این باره شما را با نکاتی آشنا می کنیم که مورد توجه تریدهای حرفه ای هم قرار گرفته و خیلی به کار می آیند.

استفاده از اندیکاتورها بدون تکیه بر سایر روش های ترید در فارکس ممنوع است. این روش های معاملاتی معمولا با نقاط ضعف زیادی همراه بوده و استفاده از آنها بدون سایر روش ها شانس شما را کاهش می دهد.

اگر به سایر روش های ترید در فارکس مسلط باشید، می توانید از اندیکاتورهای جذاب برای تائیدیه ورود به معامله استفاده کنید. این نکته شانس معاملاتی به مراتب زیادی را برای شما ایجاد می نماید. توصیه می کنیم که حتما به آن با دقت بالا نگاه کنید.

اندیکاتورها را می توانید برای تعیین تریگر ورود نیز به کار بگیرید. مثلا از اندیکاتور میانگین متحرک مخصوصاً در شماره های کم می توان به عنوان تریگر ورود به پوزیشن نیز استفاده نمود. این روش جذابیت های بالایی برای تریدهای شما ایجاد می نماید.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش…



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.