فیلم آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی – + جزئیات کامل

0 16

فیلم آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی – – آربی سیگنال

آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی

تحلیل بنیادی که دارای نام های دیگری چون تحلیل پایه ای، اساسی و ریشه ای نیز می باشد در واقع شیوه ای علمی به منظور ارزشیابی و بررسی مالی یک سرمایه گذاری بر مبنای قیمت و ارزش است.

تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی با هدف یافتن ارزش ذاتی یک سهام و نیز پیش بینی تغییرات قیمت آن در آینده، سهام مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهد. تحلیل بنیادی بورس امکان ارزیابی عملکرد تجاری، مدیریت و ریسک شرکت را به افراد خواهد داد. و البته برای تحقق این امر نیاز به بررسی موارد مختلفی از جمله کلیه صورت های مالی شرکت، شرکت های مشابه، مزیت های رقابتی، بازارهای تحت پوشش شرکت و عوامل اقتصادی تاثیر گذار همانند نرخ بهره، مالیات، تورم، نرخ ارز٬ صادرات محور و یا وارداتپ محور بودن شرکت٬ تصمیمات قانون گذار٬ سود پیش بینی و …. می باشد.

هر سرمایه گذاری برای موفقیت در کار خود بایستی قبل از آن که سهام یک شرکت را انتخاب کند خیلی خوب به بررسی و تحلیل وضعیت آن شرکت بپردازد و در نهایت تصمیم هوشمندانه ای را اتخاذ نماید. گفتنی است که در کل برای فعالیت در بازار سرمایه دو روش تحلیلی کاربردی تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال قابل استفاده می باشند. عملکرد این دو تحلیل کاملا مجزا از یکدیگر می باشد و برخی مواقع به نوعی می توان آن ها را مقابل و یا مکمل یکدیگر دانست.

تحلیل بنیادی

توانایی در ارزش گذاری را می توان یکی از مشخصه های بارز یک تحلیلگر بنیادی به شمار آورد. خیلی از مواقع اشتباهات ما در زمینه سرمایه گذاری ناشی از ارزش گذاری اشتباه ما می باشد. به عنوان نمونه ممکن است ما سهام و یا ملکی را بخریم که قیمت آن از ارزش آن بیشتر است و از آن جایی که هیچ کس حاضر به خرید یک جنس با قیمت گران تر از ارزش آن نمی باشد به ناچار بایستی اقدام به فروش آن در قیمت پایین تر نماییم که نتیجه حاصله از این کار چیزی جز ضرر برای ما نخواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل بنیادی سهام ، ترازنامه از علیرضا زارع

متاسفانه خیلی از افراد تنها از قیمت خیلی از چیزها اطلاع دارند و از ارزش آن ها بی خبر هستند، از این رو تمامی زحمات و سرمایه های مالی و زمانی این افراد از این ناحیه مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

در تحلیل بنیادی این گونه گفته خواهد شد که قیمت یک کالا در نهایت به سمت ارزش ذاتی خود پیش خواهد رفت. در واقع در صورت پایین تر بودن قیمت از ارزش ذاتی، سرانجام این قیمت بالاتر خواهد رفت و خود را به ارزش ذاتی می رساند و چنانچه که قیمت از ارزش محصول بالاتر باشد نیز در نهایت برای رسیدن به ارزش ذاتی خود نزول خواهد داشت.

فیلم آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی
فیلم آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی

در تحلیل بنیادی به منظور بررسی ارزش ذاتی یک سهام نیاز به مقایسه آن با قیمت فعلی سهام می باشد، در صورتی که قیمت از ارزش پایین تر باشد سهام برای خریداری کاملا مناسب خواهد بود و برای فروش آن نیز باید منتظر ماند تا در نهایت سهام ارزش ذاتی خود را پیدا نماید و افزایش قیمت داشته باشد.

اما در صورت بالاتر بودن قیمت از ارزش ذاتی به هیچ عنوان نبایستی خریداری انجام شود و حتی کلیه سهام در دست نیز باید به فروش رسانده شوند. به نوعی می توان گفت یک تحلیلگر بنیادی بایستی ابتدا ارزش واقعی یک سهم را به دست آورد و بعد برمبنای قیمت فعلی سهم اقدام به خرید یا فروش نماید.

ردیف عنوان لینک حجم مدت زمان
1 وبینار تحلیل بنیادی دانلود 196 Mb 01:26:56



Source link

Leave A Reply

Your email address will not be published.