تحلیل هاوینگ بیت کوین | جامع ترین تحلیل هاوینگ – کانون بورس + جزئیات کامل

0 14

تحلیل هاوینگ بیت کوین | جامع ترین تحلیل هاوینگ – کانون بورس – آربی سیگنال

شما در حال مطالعه مقاله ۲۳ از ۲۳ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

تحلیل هاوینگ بیت کوین این روزها تبدیل به یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران و معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال شده است و افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها هستند می‌دانند که هاوینگ چه تاثیری می‌تواند روی شرایط سرمایه گذاری آنها داشته باشد. البته نه اینکه بخواهیم تمام اتفاقات و نوسانات مربوط به بازار ارز دیجیتال را تحت تاثیر هاوینگ بدانیم اما به هر حال پدیده بسیار مهمی است و تاثیر بسیار زیادی هم روی قیمت بیت کوین و سایر آلتکوین‌های موجود در بازار دارد.

در این مقاله در سایت کانون بورس بنا شدیم تا جامع‌ترین تحلیل هاوینگ بیت کوین را برای شما عرضه کنیم و بعد از مطالعه مقاله شما دیگر هیچ نکته مخفی درباره هاوینگ در ذهن خود نخواهید داشت. برای اینکه بدانیم در هاوینگ بعدی بیت کوین چه اتفاقی رخ می‌دهد و باید به دنبال استفاده از کدام استراتژی برای سرمایه گذاری باشیم لازم است تا حتماً شرایط قیمت بیت کوین در هاوینگ های قبلی را مورد ارزیابی قرار دهیم و سپس شرایط بازار ارز دیجیتال را برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در هاوینگ بعدی در ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار دهیم.

تمام تلاش ما در مجموعه کانون بورس ارائه کامل‌ترین مطالب آموزشی مربوط به بازار ارز دیجیتال است و در مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال سعی کرده‌ایم تا کامل‌ترین نکات آموزشی را برای شما فراهم آوریم. همچنین در مقالات بهترین روش سرمایه گذاری نیز سعی کرده‌ایم تا روش‌های سرمایه گذاری مختلف در دسترس کاربران ایرانی مانند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی را به زبان ساده برای شما تفهیم کنیم و این مقاله نیز می‌تواند فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر در این بازار را به شما نشان دهد. از این رو توصیه می‌کنیم که حتماً این مقاله را به صورت دقیق مطالعه کرده و از نکات ارائه شده در آن برای بهتر کردن شرایط سرمایه گذاری خود در بازار کریپتوکارنسی استفاده کنید.

چرا تحلیل هاوینگ بیت کوین

شاید از خود بپرسید که چرا باید یک مقاله تحلیل هاوینگ بیت کوین را مطالعه کنید و اصلاً هاوینگ بیت کوین چه تاثیری روی شرایط سرمایه گذاری شما در بازار کریپتو کارنسی دارد؟ نکته بسیار جالب اینجاست که بسیاری از کاربران ایرانی اصلاً سرمایه‌ای بر روی بیت کوین قرار نداده و به دنبال خرید و فروش سایر آلت کوین‌ها با پتانسیل سودآوری به مراتب بالاتر از بیت کوین هستند. این دست از عزیزان نیز حتماً باید این مقاله را مطالعه کنند زیرا هاوینگ بیت کوین می‌تواند علاوه بر قیمت بیت کوین روی قیمت سایر آلت کوین‌ها نیز تاثیر مستقیم داشته باشد.

بررسی شرایط تغییرات قیمت آلت کوین‌ها در هاوینگ های قبلی نشان از این دارد که قیمت آنها به صورت مستقیم و با شدت بالا تحت تاثیر این پدیده بوده و انتظار می‌رود که در هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ نیز دقیقاً چنین شرایطی رقم بخورد. با این حساب تحلیل هاوینگ بیت کوین اهمیت بسیار زیادی برای یک سرمایه گذاری موفق در بازار ارز دیجیتال در یک سال آینده دارد و اگر شما بتوانید پیش بینی درستی از نحوه تغییرات قیمت آلت کوین‌های مختلف داشته باشید امکان رسیدن به سود قابل توجه را خواهید داشت. بنابراین مطالعه این مقاله را برای تحلیل هاوینگ بیت کوین هرگز از دست ندهید.

تحلیل هاوینگ بیت کوین ۲۰۱۲

تحلیل هاوینگ بیت کوین را با بررسی شرایط قیمت این ارز دیجیتال هاوینگ های قبلی آغاز می‌کنیم تا از این طریق توانسته باشیم یک ارزیابی کامل و جامع روی تاثیر هاوینگ روی بیت کوین داشته باشیم. اولین هاوینگ بیت کوین به ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ یعنی در تاریخ ۸ آذر ۱۳۹۱ برمی‌گردد. تحت تاثیر این هاوینگ پاداش استخراج هر بلاک از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد و در زمان هاوینگ نیز قیمت بیت کوین در حدود ۱۲.۳۵ دلار بود. تصور کنید که در آن زمان به ازای استخراج هر بلاک بیت کوین شما می‌توانستید ۲۵ بیت کوین دریافت کنید که در حال حاضر می‌تواند سرمایه بسیار گزافی باشد و کسانی که در آن زمان در فرایند استخراج بیت کوین فعالیت می‌کردند در صورت باقی نگه داشتن توکن‌های خود اکنون سرمایه سنگینی در اختیار دارند. مسلماً نصف شدن پاداش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی شرایط عرضه و تقاضای این ارز دیجیتال داشته باشد و در نتیجه نوسانات قیمتی شدیدی را برای آن رقم بزند.

برای اینکه بدانیم در سال ۲۰۱۲ و بعد از نصف شدن پاداش استخراج هر بلاک در شبکه بیت کوین چه اتفاقی روی قیمت این ارز دیجیتال افتاد و سایر آلت کوین‌ها تحت تاثیر این نوسان با چه شرایطی روبرو شدند لازم است تا سوار ماشین زمان شده و به سال ۲۰۱۲ برگردیم. بررسی نحوه تغییرات قیمت بیت کوین در آن زمان می‌تواند الگویی برای پیش‌بینی قیمت این ارز دیجیتال تحت تاثیر هاوینگ بعدی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ باشد.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

قبل از هاوینگ

برای ارزیابی شرایط تغییرات قیمت بیت کوین تحت تاثیر هاوینگ سال ۲۰۱۲ لازم است تا نوسانات قیمتی ارز دیجیتال در یک سال قبل و یک سال بعد از این پدیده را مورد ارزیابی قرار دهیم. قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ سال ۲۰۱۲ در حدود ۱۲.۵ دلار بود. یک سال قبل از رسیدن به هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۱۲ قیمت بیت کوین حدود ۳ دلار بود و در یک سال باقیمانده تا هاوینگ ۲۰۱۲ شاهد افزایش قیمت ۴۱۶ درصدی بیت کوین در بازار بودیم. یعنی سرمایه‌گذاران بیت کوین تحت تاثیر اینکه یک سال آینده قرار است پاداش استخراج هر بلاک نصف شود ۴۱۶ درصد قیمت بیت کوین را افزایش دادند.

این موضوع نشان از این دارد که بازار ارز دیجیتال  تاثیر روانی مربوط به نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین قرار دارد و همین که این پدیده قرار است در یک سال آینده رخ دهد به خودی خود می‌تواند دلیلی برای افزایش قیمت‌ها در بازار باشد. به دلیل کاهش عرضه ناشی از نصف شدن پاداش‌ها و عدم تمایل استخراج کننده‌ها به فروش بیت کوین‌ها، این بار روانی در میان سرمایه‌گذاران به وجود می‌آید که قیمت بیت کوین قرار است مسیر صعودی به خود بگیرد و خیلی آنها علاقه به فروش بیت کوین‌های خود نخواهند داشت و همین موضوع دلیلی برای رشد ۴۱۶ درصدی بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۱۲ بوده است.

نزدیک قبل و بعد از هاوینگ

برای اینکه بتوانیم پیش بینی دقیقی از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ داشته باشیم لازم دانستیم تا تحلیل هاوینگ بیت کوین را برای سال‌های قبل کمی جزئی‌تر و دقیق‌تر ارزیابی نماییم. هر چند قیمت بیت کوین از یک سال قبل از هاوینگ ۲۰۱۲ با رشد ۴۱۶ درصدی روبرو شده اما نمودار قیمت لحظه‌ای بیت کوین نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در فاصله یکی دو ماه باقی مانده تا هاوینگ ۲۰۱۲ شرایط متفاوتی به خود گرفته است.

در نزدیکی‌های هاوینگ روند قیمت بیت کوین تقریباً رنج بوده و حتی شاهد یک نزول و اصلاح قیمتی کم در آن نیز بودیم. رشد قابل توجه قیمت بیت کوین در یک سال گذشته باعث شده بود تا بسیاری از کاربران به سودهای خوبی برسند و همین موضوع باعث شد تا در نزدیکی‌های هاوینگ این رشد قیمتی متوقف شود. همین حالا هم که چند ماه تا هاوینگ ۲۰۲۴ باقی مانده بیت کوین یک روند صعودی بسیار قدرتمند در پیش گرفته و در حال رسیدن به اعداد بسیار جذابی است ولی ممکن است همین سناریو که در سال ۲۰۱۲ رخ داده در سال ۲۰۲۴ نیز رخ دهد و در نزدیکی‌های هاوینگ شاهد رنج شدن روند قیمت بیت کوین و حتی اصلاح قیمتی کم برای آن باشیم.

البته بلافاصله بعد از هاوینگ ۲۰۱۲ دوباره قیمت بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرده و این بار با سرعت و شتاب بسیار بالاتر به سمت بالا صعود کرده است. اتفاقی که تکرار آن در سال ۲۰۲۴ نیز چندان بعید به نظر نمی‌رسد و می‌توان این موضوع را فرصتی ایده‌آل برای سرمایه گذاری جذاب در این بازار در نظر گرفت.

بعد از هاوینگ

تحلیل هاوینگ بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۱۲ نشان از این دارد که در یک سال بعد از این پدیده شاهد رشد قیمتی ۷۷۱۵ درصدی برای بیت کوین بودیم. تصور کنید که تنها یک سال بعد از هاوینگ ۲۰۱۲ قیمت بیت کوین به نزدیکی ۱۴۰۰ دلار رسیده است و ارزش دارایی کاربران این ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

نکته بسیار جالب درباره تحلیل هاوینگ بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۱۲ این است که دقیقاً یک سال بعد از این پدیده اصلاح قیمتی بیت کوین آغاز شده و در یک بازه زمانی طولانی چند ساله این روند نزولی بیت کوین ادامه داشته است. این موضوع دقیقاً همون اتفاقی است که از هاوینگ قبلی تاکنون رخ داده و بیت کوین یکی دو سال در یک روند نزولی قرار گرفته بود.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

تحلیل هاوینگ بیت کوین ۲۰۱۶

بعد از تحلیل هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۲ و بررسی نتایج حاصل از آن حالا نوبت به این رسیده تا به تحلیل هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ بپردازیم که به نوعی دومین هاوینگ بیت کوین محسوب می‌شود. در تاریخ ۰۹/۰۷/۲۰۱۶ معادل با ۱۹ تیر ۱۳۹۵ پاداش استخراج ارز دیجیتال بیت کوین برای ماینرهای این ارز دیجیتال از ۲۵ بیت کوین برای هر بلاک به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش پیدا کرد. دقیقاً همزمان با هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ قیمت این ارز دیجیتال در حدود ۶۰۰ دلار بود. بعد از افزایش قیمت قابل توجه بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۱۲ شاهد یک افت قیمتی و اصلاح قیمتی روی آن بودیم که این اصلاح قیمتی باعث شده بود تا قیمت برای بیت کوین به عدد بسیار پایینی برسد.

در ادامه با تحلیل هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۱۶ متوجه خواهید شد که همان اتفاقات قبلی که در سال ۲۰۱۲ رخ داده بود این بار با شدت کمتر در سال ۲۰۱۶ نیز تکرار شده است. در ادامه به بررسی نحوه نوسانات قیمت پادشاه رمز ارزها قبل و بعد از هاوینگ سال ۲۰۱۶ می‌پردازیم تا شما بدانید که این پدیده چه تاثیری روی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین می‌گذرد و از این تحلیل برای بررسی و ارزیابی آینده قیمت این ارز دیجیتال نیز در هاوینگ بعدی یعنی سال ۲۰۲۴ استفاده کنید.

قبل از هاوینگ

تحلیل هاوینگ بیت کوین قبل از رخداد سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که روند قیمت این ارز دیجیتال از یک سال قبل از نزدیک شدن به زمان هاوینگ یک روند کاملاً صعودی بوده است. نمودار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین از یک سال قبل از رسیدن به هاوینگ ۲۰۱۶ با رشد ۱۱۰ درصدی روبرو بوده است و قیمت این ارز دیجیتال از حدود ۲۴۰ دلار به ۶۰۰ دلار رسیده است.

در واقع همان مسیر صعودی که بیت کوین تا قبل از هاوینگ ۲۰۱۲ داشت به همین ترتیب قبل از هاوینگ ۲۰۱۶ نیز رقم زده اما این بار شاهد رشد کمتری برای بیت کوین بودیم. این مهم نشان می‌دهد که از هاوینگ شماره یک به هاوینگ شماره ۲ روند همچنان حفظ شده اما نوسانات قیمت کمتر بوده است.

نزدیک قبل و بعد از هاوینگ

یکی از وجه تمایزهای اصلی شرایط قیمت بیت کوین در هاوینگ ۲۰۱۶ با هاوینگ ۲۰۱۲ در نزدیکی‌های این رخداد است. برخلاف هاوینگ قبلی که از یکی دو ماه قبل شاهد رنج شدن روند قیمت بیت کوین و حتی اصلاح قیمتی آن بودیم در هاوینگ ۲۰۱۶ افزایش قیمت بیت کوین تا نزدیکی‌های این پدیده باقی مانده و تنها در یکی دو هفته آخر نزدیک به آن روند نزولی به خود گرفته است.

همچنین روند نزولی قیمت بیت کوین تا چند هفته بعد از هاوینگ ۲۰۱۶ نیز ادامه پیدا کرده است و این بار هم برخلاف هاوینگ سال ۲۰۱۲ که بلافاصله شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم، یک روند نزولی روی بیت کوین حاکم بوده و حتی بعد از این روند نزولی نیز برای مدتی قیمت در یک محدوده بسیار کم رنج زده است. این مهم نشان از رفتار متفاوت کامل سرمایه‌گذاران در هاوینگ سال ۲۰۱۲ با هاوینگ سال ۲۰۱۶ در مدت زمان کوتاه دارد اما در مدت زمان طولانی رفتار آنها تغییری نداشته است.

بعد از هاوینگ

تحلیل هاوینگ بیت کوین بعد از هاوینگ سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که در یک سال بعد از این پدیده شاهد افزایش ۲۸۳ درصدی قیمت بودیم و در نهایت بیت کوین موفق شده تا به قیمت حدود ۲۸۰۰ دلار برسد. نکته مهم درباره تحلیل هاوینگ بیت کوین بعد از رخداد سال ۲۰۱۶ نشان از این دارد که روند صعودی بیت کوین همچنان بعد از اتمام یک سال بعد از آن ادامه داشته و حدود ۶۷۲ دیگر نیز افزایش داشته است.

این مهم نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ سال ۲۰۱۶ وارد روند صعودی شده و در مجموع ۹۹۵ درصد نوسان مثبت داشته است که البته نسبت به نوسان ۷۷۱۵ درصدی آن در هاوینگ ۲۰۱۲ عدد چندان بزرگی به نظر نمی‌رسد. نکته بسیار مهمی که درباره این اختلاف باید با آن اشاره داشته باشیم این است که قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۲ بسیار پایین بود و نوسانات چند برابری به راحتی روی آن رخ می‌داد اما در حال حاضر با افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین شاهد نوسانات کمتری بر روی آن هستیم و این موضوع می‌تواند ناشی از کم شدن تعداد کاربرانی باشد که توانایی ورود با سرمایه سنگین روی بیت کوین را دارند.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

تحلیل هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۰

تحلیل هاوینگ بیت کوین را با بررسی شرایط هاوینگ شماره ۳ یعنی هاوینگ سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهیم. در تاریخ ۱۱/۰۵/۲۰۲۰ معادل با ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ شاهد سومین رخداد هاوینگ بر روی بیت کوین بودیم که تحت تاثیر این پدیده پاداش استخراج هر بلاک بر روی شبکه بیت کوین از ۱۲.۵ واحد به ۶.۲۵ واحد کاهش پیدا کرد. دقیقاً در زمان رخداد این هاوینگ قیمت بیت کوین در حدود ۸۸۲۱ دلار بود و نوسانات قیمتی بسیار جذابی را در یکی دو سال گذشته رقم زده بود.

نحوه تغییرات قیمت بیت کوین تحت تاثیر هاوینگ سال ۲۰۲۰ نسبت به دو هاوینگ قبلی کاملاً متفاوت بوده است و در ادامه با بررسی شرایط تاثیرگذاری این هاوینگ متوجه خواهید شد که چه تغییراتی را سرمایه‌گذاران بیت کوین در آن سال رقم زدند.

قبل از هاوینگ

در قدم اول باید به تحلیل هاوینگ بیت کوین قبل از رخداد سال ۲۰۲۰ بپردازیم. اگر به دو سال قبل از هاوینگ سال ۲۰۲۰ برگردیم متوجه خواهیم شد که بیت کوین یک روند کاملاً صعودی را به خود گرفته و با رشد قیمتی قابل توجهی روبرو بوده است. قیمت بیت کوین در طول سال ۲۰۱۸ تا اواسط سال ۲۰۱۹ از حدود ۳۰۰۰ دلار تا ۱۴ هزار دلار افزایش پیدا کرده است اما در فاصله یک سال باقیمانده تا هاوینگ ۲۰۲۰ با اصلاح قیمتی و افت قابل توجهی روبرو شده است.

البته در مجموع به دلیل اینکه در نیمه اول سال ۲۰۱۹ شاهد رشد قیمتی بیت کوین بودیم ایش قیمت ۷۶ درصدی در یک سال منتهی به هاوینگ ۲۰۲۰ را بر روی آن شاهد بوده‌ایم اما به هر حال نمودار نشان می‌دهد که در اکثر مواقع در یک سال باقیمانده تا این پدیده در سال ۲۰۲۰ قیمت روند اصلاحی و نزولی داشته است.

نزدیک قبل و بعد از هاوینگ

نکته وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید برخلاف دو هاوینگ قبلی دقیقاً چند هفته باقی مانده تا هاوینگ ۲۰۲۰ شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم و نمودار نشان از یک روند صعودی قدرتمند در این چند هفته دارد. این موضوع نشان از این دارد که با نزدیک شدن به پدیده هاوینگ حتی اخبار منفی حاکم بر بازار ارز دیجیتال نیز معامله‌گران کنار گذاشته می‌شود و روند صعودی قیمت تشکیل می‌گردد.

در نزدیکی هاوینگ ۲۰۲۰ شرایط بسیار خوبی در بازار ارز دیجیتال حاکم نبود و قیمت‌ها بیشتر روند نزولی داشتند اما بلافاصله بعد از نزدیک شدن به هاوینگ سال ۲۰۲۰ روندهای نزولی به اتمام رسیده و شاهد شتاب‌گیری قیمت در بازار بوده‌ایم. همچنین در چند هفته بعد از هاوینگ ۲۰۲۰ روند قیمت رنج شده و بلافاصله بعد از چند هفته افزایش قیمت‌های این ارز دیجیتال آغاز شده است.

بعد از هاوینگ

نوبت به تحلیل هاوینگ بیت کوین بعد از سومین هاوینگ این ارز دیجیتال می‌رسد. تا آنجا رسیدیم که قیمت بیت کوین در چند هفته بعد از هاوینگ ۲۰۲۰ روند رنجی به خود گرفت و شاهد نوسانات کوتاهی در آن بودیم اما بلافاصله افزایش قیمت بیت کوین آغاز شده و در فاصله یک سال بعد از این پدیده شاهد افزایش قیمت ۴۲۳ درصدی بیت کوین بودیم. البته سقف قیمتی بیت کوین در طول یک سال بعد از هاوینگ ۲۰۲۰ بسیار بالاتر بوده اما در انتهای این سال در نهایت بیت کوین رشد ۴۲۳ درصدی را رقم زده و سپس در یک روند رنج و بعد از آن روند نزولی قرار گرفته است که تا همین چندی پیش ادامه داشت.

این موضوع نشان می‌دهد که همچنان یک سال بعد از هاوینگ روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه پیدا کرده است و انتظار داریم تا دقیقاً شرایط مشابهی در هاوینگ بعدی بیت کوین یعنی سال ۲۰۲۴ نیز رقم بخورد.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

جدول تغییرات قیمت بیت کوین در هاوینگ

نحوه تاثیرگذاری هاوینگ بیت کوین بر روی قیمت این ارز دیجیتال را در طی سه هاوینگ قبلی به صورت کامل برای شما بررسی کردیم و اشاره کردیم که در هر بار چه اتفاقی روی نمودار قیمت بیت کوین رخ داده است. برای اینکه به درک صحیح‌تر و بهتری نسبت به تاثیرگذاری هاوینگ روی نمودار لحظه‌ای بیت کوین برسید لازم دانستیم تا این تغییرات را در یک جدول به صورت کامل برای شما مورد ارزیابی قرار دهیم.

در جدول زیر خلاصه‌ای از اطلاعاتی که در بندهای قبلی به آنها اشاره کردیم را برای شما قرار می‌دهیم و شما می‌توانید در یک نگاه کلی به این درک برسید که بیت کوین در طی هاوینگ های قبلی چه تغییراتی را به خود دیده است. لازم به توضیح است که در ادامه به پیش بینی شرایط قیمت بیت کوین در هاوینگ ۲۰۲۴ تحت تاثیر همین اطلاعات خواهیم پرداخت و تحلیل هاوینگ بیت کوین به همین روال ادامه خواهد داشت.

هاوینگ بیت کوین ۱ سال قبل از هاوینگ چند هفته قبل و بعد ۱ سال بعد از هاوینگ
۲۰۱۲ رشد ۴۱۶ درصدی روند رنج و اصلاح مختصر قیمت رشد ۷۷۱۵ درصدی
۲۰۱۶ رشد ۱۱۰ درصدی روند نزولی در دو هفته قبل و چند هفته بعد رشد ۲۸۳ + ۶۷۲ درصدی
۲۰۲۰ رشد ۷۶ درصدی روند صعودی از قبل و رنج چند هفته بعد رشد ۴۲۳ درصدی
۲۰۲۴ روند رو به رشد پرقدرت

 

تحلیل هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴

تحلیل هاوینگ بیت کوین را برای سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهیم. برای اینکه بتوانیم یک تحلیل جامع و پیش‌بینی دقیق از روند قیمت بیت کوین در هاوینگ بعدی که در چند ماه آینده رخ خواهد داد داشته باشیم لازم است تا از تمام اطلاعات به دست آمده در بالا استفاده کنیم. برای این منظور دوباره محدوده زمانی هاوینگ را به یک سال قبل و یک سال بعد و همچنین چند هفته قبل و بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ تقسیم کرده و سپس بر اساس اطلاعات و داده‌های قبلی سعی می‌کنیم تا یک تحلیل جامع نسبت به این موضوع داشته باشیم.

همچنین با توجه به اتفاقات متفاوتی که در دو هاوینگ قبلی یعنی در هاوینگ ۲۰۲۰ و ۲۰۶ بر روی بیت کوین رقم خورده سعی خواهیم کرد تا تحت تاثیر هر دوی این دو هاوینگ یک پیش‌بینی متفاوت نسبت به شرایط تغییرات قیمت بیت کوین در هاوینگ بعدی داشته باشیم.

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴

قبل از هر چیزی باید به تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ اشاره داشته باشیم که تنها چند ماه تا آن زمان باقی مانده است. هاوینگ شماره ۴ بیت کوین که قرار است در پی آن پاداش استخراج هر بلاک این ارز دیجیتال از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش پیدا کند، در تاریخ ۲۴/۰۴/۲۰۲۴ معادل با ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رقم خواهد خورد. با این حساب هنوز چند ماه تا رسیدن به زمان این هاوینگ باقی مانده و ممکن است هر یک از سناریوهای موجود در ادامه بر روی آن رخ دهد. با توجه به اینکه سعی داریم تا یک پیش‌بینی دقیق و کامل از قیمت بیت کوین تحت تاثیر هاوینگ بعدی داشته باشیم لازم است تا این موضوع را به صورت یک دسته‌بندی مطابق با شرایط قبلی مورد ارزیابی قرار دهیم.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴

اگر تاریخ هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ را به عنوان معیار قرار داده و از آن تاریخ به یک سال قبل برگردیم، قیمت بیت کوین در حدود ۲۷ هزار دلار خواهد بود. از چند ماه قبل از این تاریخ بیت کوین وارد یک روند صعودی شده و قیمت آن از حدود ۱۵ هزار دلار تا ۲۷ هزار دلار افزایش پیدا کرده است. در واقع روند صعودی قیمت بیت کوین خیلی عقب‌تر از یک سال گذشته نسبت به هاوینگ ۲۰۲۴ آغاز شده و این موضوع دقیقاً مشابه رفتار آن در هاوینگ ۲۰۲۰ است.

دقیقاً مشابه با شرایط یک سال قبل هاوینگ ۲۰۲۰ روند قیمت بیت کوین از یک سال قبل هاوینگ ۲۰۲۴ مسیر صعودی به خود گرفته و در حال حاضر این مسیر صعودی همچنان ادامه دارد. البته هنوز تا رسیدن به هاوینگ فاصله زیادی داریم باید تحت تاثیر همین شرایط پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی بر روی قیمت بیت کوین رخ خواهد داد.

در هاوینگ ۲۰۲۰ هر چند در نهایت از یک سال قبل از هاوینگ شاهد رشد قابل توجه قیمت بیت کوین بودیم اما در اکثر بازه‌های زمانی این سوال قیمت روند اصلاحی و نزولی به خود گرفت. اتفاقی که در هاوینگ ۲۰۱۶ شرایط برعکس داشت و در طول تمام یک سال باقیمانده تا هاوینگ ۲۰۱۶ شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم.

اکنون که در اولین برج از سال ۲۰۲۴ هستیم نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که بیشتر شبیه به هاوینگ سال ۲۰۱۶ عمل کرده است. در واقع به جای اینکه قیمت بیت کوین در اکثر بازه‌های زمانی یک سال قبل از هاوینگ روند نزولی به خود بگیرد شاهد افزایش قیمت آن در اکثر مواقع هستیم و این موضوع می‌تواند ما را به این نتیجه برسد که ممکن است شرایط مشابه با هاوینگ ۲۰۱۶ رقم بخورد.

اگر بخواهیم نحوه تغییرات قیمت بیت کوین از یک سال قبل سال ۲۰۲۰ را ملاک تجزیه و تحلیل خود قرار دهیم ستی روند نزولی و اصلاحی قیمت بیت کوین تاکنون آغاز می‌شد و این موضوع می‌توانست قیمت بیت کوین تا نزدیکی‌های هاوینگ بعدی را به حدود ۲۸ هزار دلار برساند. در صورت وقوع چنین شرایطی از یک سال قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ تا رسیدن به این پدیده قیمت این ارز دیجیتال تنها از ۲۴۰۰۰ دلار به ۲۸ هزار دلار می‌رسید که رشد حدود ۲۰ درصدی را برای آن رقم می‌زد.

اما اگر بخواهیم نحوه تغییرات قیمت بیت کوین از یک سال قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ را مطابق با شرایط آن در هاوینگ ۲۰۱۶ قلمداد کنیم که اتفاقاً نظر ما به این موضوع نزدیک‌تر است و نحوه تغییرات قیمت بیت کوین تاکنون چنین شرایطی را رقم زده ممکن است قیمت بیت کوین در نهایت در نزدیکی‌های هاوینگ چیزی حدود ۴۷ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار باشد. در صورتی که چنین شرایطی را بر روی بیت کوین شاهد باشیم در واقع قیمت بیت کوین از یک سال قبل از آن تا هاوینگ رشد ۵۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

در هر دو هاوینگ قبلی نیز بیت کوین در نزدیکی‌های هاوینگ و بلافاصله بعد از آن یک اصلاح قیمتی را تجربه کرده که این موضوع خیلی عمیق نبوده و امکان دارد تا در هاوینگ ۲۰۲۴ یعنی چند هفته قبل و چند هفته بعد از آن دوباره شاهد تکرار این پدیده باشیم. چنین شرایطی بیشتر فرصت برای سرمایه گذاری مجدد و خرید بیشتر بیت کوین خواهد بود تا فروش دارایی‌ها.

تحلیل هاوینگ بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵

تاریخ هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ را اگر ملاک بررسی خود قرار دهیم دقیقاً یک سال بعد از آن یعنی اوایل سال ۲۰۲۵ قیمت بیت کوین می‌بایست تغییرات خود را تا حد زیادی انجام داده باشد. پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ نیز باید تحت تاثیر نوسانات قیمت بیت کوین در هاوینگ های قبلی انجام پذیرد تا شما به این نکته برسید که اگر همان سناریوهای قبلی تکرار شود قرار است قیمت بیت کوین چه تغییری داشته باشد.

اگر بخواهیم نحوه تغییرات قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ یعنی یک سال بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ را مطابق با شرایط آن در هاوینگ ۲۰۲۰ در نظر بگیریم این انتظار می‌رود که دقیقاً تا یک سال بعد قیمت بیت کوین به حدود ۸۵ هزار دلار برسد و سپس از یک سال بعد شاهد افت قیمت بیت کوین باشیم. در این سناریو بهترین فرصت فروش در بازار ارز دیجیتال دقیقاً نزدیکی‌های یک سال بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ خواهد بود که قیمت بیت کوین به اوج خود خواهد رسید.

اما اگر بخواهیم نحوه تغییرات قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۵ را مطابق با شرایط بیت کوین در هاوینگ ۲۰۱۶ در نظر بگیریم، قیمت بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و نکته مهم‌تر اینکه بعد از اتمام سال اول یعنی در ادامه سال ۲۰۲۵ نیز روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. در این شرایط قیمت بیت کوین تا یک سال بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ یعنی ۴ ماه اول سال ۲۰۲۵ ۲۰۰ رشد خواهد داشت. در صورت رخ دادن این سناریو حتی یک سال بعد از هاوینگ نیز زمان مناسبی برای فروش بیت کوین‌ها نخواهد بود و می‌توانیم منتظر بمانیم تا قیمت در ادامه سال ۲۰۲۵ رشد بیشتری نیز داشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌توانند بهترین گزینه برای تعیین هدف قیمتی اصلی بیت کوین در ادامه سال ۲۰۲۵ باشند.

به روز رسانی میشود.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش…



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.