با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ معرفی 10 ارز دیجیتال ارزان با پتانسیل بالا

0 29

کریپتو کارنسی یک بازار مالی نسبتا جدید است که افراد زیادی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن هستند. اما بسیاری از کاربران به دلیل بالا بودن قیمت ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و اتریوم که ارزهای شناخته شده بازار هستند سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند که باید روی کدام رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنند.

خوشبختانه به غیر از این دو که رمز ارزهای شناخته شده بازار محسوب می‌شوند؛ ارزهای دیجیتال پرشمار دیگری هستند که کاملا برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال مناسب اند. لذا ما در این مطلب می‌خواهیم لیستی از ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید با کم‌ترین سرمایه در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید و به سود برسید. بنابراین اگر سوال شما هم این است که با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ پاسخ پرسش شما را در این مطلب خواهیم داد. پس با ما همراه باشید تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآور و بی‌نظیری نصیبتان شود.

با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟

به طور کلی یکی از مزیت‌های دنیای کریپتو این است که شما می‌توانید با هر سرمایه‌ای اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. برای نمونه اگر قیمت بیت کوین برابر با ۴ میلیارد تومان باشد، شما حتی می‌توانید به اندازه ۱ میلیون تومان نیز (یا حتی کم تر) از این رمز ارز را خریداری کنید. در یک پاسخ کلی با توجه به قابل تقسیم بودن واحدهای رمز ارزها به قسمت‌های کوچک تفاوتی ندارد که با سرمایه کم چه ارزی بخریم.

با این وجود، برخی از رمز ارزها هستند که می‌تواند با توجه به شرایط سودآور باشند. در ادامه 10 ارز دیجیتال که برای سرمایه‌گذاری با پول کم مناسب است را معرفی می‌کنیم. شما باید نمودار این ارزها را در صرافی ارز دیجیتال که در آن فعالیت دارید بررسی کنید و اگر موقعیت مناسبی برای معامله مشاهده کردید، وارید موقعیت خرید یا فروش شوید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید با سرمایه کم

  1. الگورند (ALGO)
  2. سندباکس (SAND)
  3. ترون (TRX)
  4. ویچین (VET)
  5. ارز باب (BOB)
  6. هاتور(HTR)
  7. ایاس (EOS)
  8. دوج کوین (DOGE)
  9. پالیگان(MATIC)
  10. وان اینچ نتورک(INCH1)

1-ارز دیجیتال الگوراند ؛ مناسب برای سرمایه گذاری با پول کم:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام الگوراند
نماد رمز ارز ALGO
سال عرضه 2019
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 1,614,318,121 دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 69

الگوراند یک ارز دیجیتال و یک پلتفرم بلاکچینی تمرکززدایی محسوب می‌شود که هدف آن امنیت، سرعت و مقیاس‌پذیری بالا است. از مهم‌ترین اهداف این پروژه متحول ساختن تصور کاربران از کاربردهای ارزهای دیجیتال بوده و همین مسئله هم الگوراند را به یک پروژه مناسب برای سرمایه گذار تبدیل کرده است.

بنابراین اگر به عنوان یک علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری می‌پرسید، با سرمایه کم روی کدام ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم بهتر است؟ باید بگوییم الگوراند ALGO)) را به عنوان یک گزینه به صورت جدی زیر نظر داشته باشید.

2-ارز دیجیتال سند باکس؛ مناسب برای سرمایه گذاری با دیدگاه بلند مدت:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام سند باکس
نماد رمز ارز Sand
سال عرضه 2018
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 590 میلیون دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 94

ارز دیجیتال سند باکس که با نماد اختصاریSAND شناخته می شود یک رمز ارز است که بلاکچین اختصاصی ندارد. این رمز ارز که بر بستر استاندارد ERC20 و بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است مربوط به یک بازی کریپتویی است که به کاربران خود اجازه می دهد با فعالیت و با استفاده از رمز ارز SAND در فضای بلاکچین توکن بسازند و از این طریق کسب درآمد رایگان از ارزهای دیجیتال داشته باشند.

این ارز در لیست ارزها برای خرید با سرمایه کم قرار دارد. زیرا در حال حاضر قیمت آن پایین است و با توجه به اینکه صنعت بازی های کریپتویی در حال گسترش است، احتمال رشد آن بالا است. لذا اگر سرمایه اندکی دارید اما به دنبال یک ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید که سود قابل توجهی به همراه داشته باشد، حتما سند باکس را در لیست بررسی خود قرار دهد.

3-ارز دیجیتال ترون، یکی از پرطرفدارترین ارزها برای سرمایه گذاری با سرمایه کم:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام ترون
نماد رمز ارز TRX
سال عرضه 2018
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 10,373,498,516 دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 14

خرید ارز دیجیتال ترون برای سرمایه‌گذاری با پول کم بسیار گزینه مناسبی است. ترون TRON یک پلتفرم بلاک چینی غیر متمرکز است که با هدف دگرگون ساختن صنعت سرگرمی وارد بازار شد. هدف اصلی از ایجاد این بلاکچین به اشتراک گذاشتن محتوا‌های دیجیتال به صورت رایگان و بین المللی بود. بلاکچین ترون می‌تواند بستر مناسبی برای قرار دادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز ارائه دهد. سرعت بالا و کارمزدهای پایین این شبکه از مهم‌ترین ویژگی‌های آن هست و همین مسائل ترون را به رقیب جدی برای اتریوم تبدیل می‌کند.

4-ارز دیجیتال ویچین گزینه ای برای سرمایه گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام ویچین
نماد رمز ارز VET
سال عرضه 2017
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 64,242,765,00دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 49

ویچین یک پلتفرم بلاکچینی است که هدف آن بهبود مدیریت زنجیره تامین و فرآیند‌های تجاری است و از طریق فناوری‌های غیرمتمرکز ایجاد شده است. هدف اصلی VET برای اعتمادسازی و شفافیت در بلاکچین به جهت ردیابی چرخه عمر محصولات تمرکز دارد. رتبه بازار نسبتا خوب و مارکت کپ قابل قبول باعث می‌شود که خرید ویچین گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری با پول کم در ارزهای دیجیتال باشد.

این پروژه به کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند تا محصولات را در زنجیره تامین بررسی و تایید هویت کند و همچنین از اصالت و کیفیت کالا هم اطمینان حاصل نماید. پس حتما این رمز ارز را نیز برای خرید مد نظر داشته باشید و از نظر تکنیکال آن را بررسی نمایید.

5-ارز دیجیتال باب میم کوین استثنایی برای سرمایه گذاری:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام باب
نماد رمز ارز BOB
سال عرضه 2023
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 2,253,896,00دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 1136

میم کوین باب(BOB) دیگر گزینه‌ی مناسب برای سرمایه‌گذاری با پول کم است. این رمز ارز که از نظر ظاهری (لوگو و ویژگی ها) شباهت زیادی به ارز پپه دارد، توانسته در مدت زمان اندک طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

توصیه می‌کنیم اگر اهل ریسک هستید (زیرا سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها و شت کوین‌ها نسبت به سایر ارزها ریسک بیشتری دارد) حتما ارز باب را زیر نظر داشته باشید. همچنین اگر در رابطه با خرید ارز باب نیاز به آگاهی بیشتر دارید حتما اینجا کلیک کنید.

6-ارز دیجیتال هاتور و سرمایه گذاری با سرمایه اندک:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام هاتور
نماد رمز ارز HTR
سال عرضه 2019
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 20,041,719 دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 314

هاتور یکی از ارزهای دیجیتال آینده‌دار است که بیشترین حجم معامله آن در صرافی KuKoin دیده می‌شود. قیمت فعلی این ارز ۰/۰۶۹ دلار بوده که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ به قیمت ۰/۳۰ دلار برسد. بنابرین اگر به فکر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با پول کم هستید، هاتور با نماد HTR انتخاب مناسبی است.

هاتور یکی از ارزهای ارزان بازار رمز ارزها است که بسیار آینده دار است و بیشترین حجم معامله آن در صرافی کوکوین دیده می‌شود. قیمت فعلی این رمز ارز (در اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌تر از یک دلار است؛ اما پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده قیمت آن به حدود ۳۰ دلار برسد. بنابراین اگر هنوز این پرسش را دارید که با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ پیشنهاد می‌کنیم حتما هاتور را از نظر تکنیکال بررسی کنید و برای سرمایه‌گذاری بلند مدت روی خرید هاتور حساب کنید.

7-ارز دیجیتال ایاس ؛ الهه ای ارزشمند برای سرمایه گذاری:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام ایاس
نماد رمز ارز EOS
سال عرضه 2018
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 80,706,151,00دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 101

ایاس یکی از رمز ارزهای بسیار عالی برای سرمایه‌گذاری با پول کم است. در سال ۲۰۲۱ که بازار ارزهای دیجیتال ریزش زیادی را تجربه کرد قیمت این رمز ارز به کم‌تر از ۱ دلار رسید. لذا اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که می‌پرسند با سرمایه کم چی بخریم؟ حتما ارز EOS را بررسی کنید. زیرا این رمز ارز پتانسیل رشد بالایی دارد و در حال حاضر هم قیمت آن بسیار پایین است. پس با توجه به زمان سرمایه‌گذاری حتما ایاس را از نظر تکنیکال و فاندامنتال بررسی کنید زیرا برای قرار گرفتن در یک سبد سرمایه‌گذاری سودمند ارز ایاس می‌تواند بسیار مناسب باشد.

8-دوج کوین میم کوین محبوب ایلان ماسک:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام دوج کوین
نماد رمز ارز DOGE
سال عرضه 2013
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 22,444,187,027 دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 9

دوج کوین یکی از رمز ارزهای محبوب اما ارزان قیمت است که توسط یک شوخی پا به دنیای رمز ارزها گذاشت. حمایت‌های ایلان ماسک از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این توکن اند. در حال حاضر این زمر ارز ارزش بازار نسبتا بالایی دارد و در حالت خوشبینانه امید است تا سال ۲۰۳۰ قیمت آن به محدوده ۱ دلار برسد. این پیش بینی نشان می‌دهد خرید دوج کوین برای سرمایه‌گذاری با پول کم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت محسوب شود. پس حتما دوج کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشید.

9-پالیگان ارز دیجیتال قدرتمند و ارزان قیمت:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام پالیگان
نماد رمز ارز MATIC
سال عرضه 2017
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 334,6577,323,00دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 17

پالیگان هم یکی از محبوب‌ترین ارزهای دنیای کریپتو کارنسی محسوب می‌شود که جایگاه ویژه‌ای در لیست رمز ارزها برای خرید با سرمایه کم دارد. ارز دیجیتال پالیگان، یک شبکه بلاکچینی با راه حل لایه دوم است و بر بستر اتریوم ساخته شده. این پروژه رمز ارزی حامیان قدرتمندی همچون بایننس و کوین بیس دارد و به همین دلیل آینده‌ای درخشان خواهد داشت. به همین دلیل پالیگان را همیشه باید برای خرید و فروش ارز دیجیتال به عنوان یک گزینه اصلی مد نظر داشته باشیم. .

10-وان اینچ نتورک ارز دیجیتال صرافی غیر متمرکز وان اینچ:

ویژگی ارز دیجیتال توضیحات
نام وان اینچ نتورک
نماد رمز ارز 1INCH
سال عرضه 2019
ارزش بازار (اردیبهشت 1403) 441,351,933 دلار
رتبه بین ارزهای دیجیتال 102

ارز دیجیتال وان اینچ نتورک آخرین گزینه لیست ما برای خرید ارز دیجیتال با سرمایه کم است. وان اینچ یک صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت یکپارچه در صرافی‌های مختلف معامله کنند و بهترین نرخ تبدیل را برای ارز دیجیتال مد نظر پیدا کنند.

وان اینچ نتورک که ارز دیجیتال رسمی این صرافی است، ویژگی و مزایای بسیار زیادی دارد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کارمزد پایین و قیمت کم آن اشاره کرد. این ارز دیجیتال بسیار آینده دار است و حتما می‌تواند به عنوان یک گزینه سودآور برای سرمایه‌گذاری بلند مدت ارزهای دیجیتال محسوب شود.

چه ارزی بخریم سود کنیم

نکات طلایی خرید ارز دیجیتال با پول کم که باید به آن‌ها توجه کنید

هنگام خرید ارز دیجیتال با پول کم باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را برای کسب سود بیشتر بیان می‌کنیم:

۱-هرگز بیشتر از توان خود سرمایه‌گذاری نکنید:

حتی برای سرمایه‌گذاری با پول کم هم برنامه داشته باشید و فقط روی آن بخش از سرمایه‌تان حساب کنید که از دست دادن آن برایتان مشکل آفرین نباشد. زیرا بازارهای مالی بسیار پر ریسک هستند و احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد.

۲- امنیت را همیشه در نظر بگیرید:

امنیت را در سرمایه‌گذاری اولویت قرار دهید. امنیت حساب‌های ارزهای دیجیتال در هر صرافی و یا کیف پول ارز دیجیتال همیشه با کلیدهای عمومی و خصوصی تامین می‌شود. اگر این کلید‌ها را از دست بدهید، یعنی برای همیشه سرمایه‌تان از بین رفته است و هیچ شخصی نمی‌تواند در زمینه بازیابی کلید خصوصی کیف پول ارز دیجیتال به شما کمک کند.

علاوه بر این برای امنیت ارزهای دیجیتال خود، به امنیت تلفن همراه و کامپیوترتان نیز توجه داشته باشید. زیرا اگر سارقین سایبری به دستگاه شما دسترسی پیدا کنند، قطعا دارایی خود را از دست خواهید دارد. بنابراین حتما از یک wifi ایمن، انتی ویروس قوی و احراز هویت دو عاملی روی سیستم خود استفاده کنید.

۳- با تحقیق و آگاهی کامل بدانید که چه ارز دیجیتالی را می‌خرید:

در فضای آنلاین سرمایه گذاری، احتمال اینکه روی ترند‌ها سرمایه‌گذاری اشتباه کنید (به دلیل جو حاکم) بسیار زیاد است. پس حتما پیش از آنکه دنباله رو سایر افراد باشید تحقیق کنید و بدانید که چه چیزی می‌خرید و هر ارز دیجیتال قرار است چه جایگاهی در سبد سرمایه‌گذاری شما داشته باشد.

۴-روی یک ارز به تنهایی سرمایه‌گذاری نکنید و تنوع ایجاد کنید:

تنوع در سبد سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. این نکته‌ای است که افراد زیادی به خصوص تریدهای مبتدی به آن توجه نمی‌کنند و برای مثال همه سرمایه خود را برای خرید ارز دیجیتال مخصوصی استفاده می‌کنند. اما این یک روش اشتباه است! برای مثال اگر شما ۱۰ میلیون سرمایه دارید، نباید همه آن را برای خرید بیت کوین هزینه کنید. بلکه باید روی ارزهای دیجیتال متفاوت که در دسته آلت کوین ها، میم کوین‌ها و ارزهای کم نوسان تقسیم سرمایه داشته باشید. این شیوه به طور قابل توجهی ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و اگر قیمت یکی از ارزهایی که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید نزولی شود، ضرر کم‌تری را متحمل خواهید شد.

۵- ارزهای ارزان همیشه گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند:

شاید در نگاه اول به نظر آید که ارزهای دیجیتال ارزان سود بیشتری دارند. اما این را به یاد داشته باشید که همیشه این طور نیست! قیمت ارزهای دیجیتال به عوامل بسیاری بستگی دارند و شما باید برای انتخاب هر رمز ارز برای سرمایه‌گذاری با سرمایه کم حتما عوامل تکنیکال و بنیادی را در نظر بگیرید. پس فراموش نکنید، سودآوری ارزها هیچ ارتباطی با قیمت آن‌ها ندارد.

۶-حد ضرر یا استاپ لاس را هیچگاه فراموش نکنید:

در بازارهای مالی پر نوسانی همچون رمز ارزها، احتمال اینکه قیمت یک دارایی در مدت زمانی کوتاه دچار نوسانات شدید شود وجود دارد. بنابراین همیشه در سرمایه‌گذاری‌های خود برای جلوگیری از ضرر حتما از حد ضرر (Stop loss) استفاده کنید.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال با سرمایه کم چه مزایا و معایبی دارد؟

در ادامه این بخش مزایا و معایب خرید ارز دیجیتال با سرمایه کم را عنوان می‌کنیم.

مزایا:

  • ریسک کمتر
  • سودهای قابل قبول برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت
  • حفظ اصل سرمایه به دلیل ریسک پایین
  • کسب سودهای کوچک اما در بازه زمانی کوتاه
  • امکان افزایش سرمایه اصلی با دریافت سودهای کوتاه مدت
  • امکان کسب سود دو جانبه برای کاربران ایرانی، هم با رشد قیمت ارز و هم با افزایش قیمت دلار

معایب:

  • احتمال ریزش قیمت بازار در بازه کوتاه مدت و کم شدن از اصل سرمایه
  • نیاز به سرمایه‌گذاری بلند مدت و صبر برای کسب سودهای قابل توجه و کلان
  • محدودیت در خرید ارز دیجیتال (برخی از ارزها به دلیل قیمت بالا و کارمزد تراکنشات برای سرمایه‌گذاری با پول کم انتخاب مناسبی نیستند.)

در نهایت با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟

در این مطلب ۱۰ ارز دیجیتال برای خرید با سرمایه کم را معرفی کردیم. سرمایه‌گذاری روی هر یک از این پروژه‌ها برای کسانی که به دنبال کسب سود با سرمایه و پول کم هستند گزینه مناسبی است. بنابراین در پاسخ به پرسش اصلی این مطلب یعنی اینکه با سرمایه کم چه ارزی بخریم؟ باید بگوییم تمام ارزهای این مطلب برای سرمایه‌گذاری با پول کم مناسب اند، به شرط اینکه حتما به امنیت پروژه کریپتویی دقت کنید، دارایی‌های خریداری شده را در یک محیط امن نگهداری کنید و حتما از استاپ لاس در معاملاتتان استفاده نمایید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.