اندیکاتور مووینگ اوریج چیست | آموزش اندیکاتور میانگین متحرک – کانون بورس + جزئیات کامل

0 12

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست | آموزش اندیکاتور میانگین متحرک – کانون بورس – آربی سیگنال

شما در حال مطالعه مقاله ۹ از ۹ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و چگونه می‌توانیم از آن به عنوان یک اندیکاتور قدرتمند در معاملات بازار فارکس و ارز دیجیتال و حتی بورس ایران استفاده کنیم؟ برای کسانی که می‌دانند اندیکاتور میانگین متحرک چیست و چه کاربردی دارد، معامله‌گری بسیار ساده‌تر از آن چیزی خواهد بود که در حال حاضر برای افرادی که دوره آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج را پشت سر نگذاشته و اطلاعات کاملی درباره این اندیکاتور ندارند. آموزش اندیکاتور میانگین متحرک راه حلی برای برون رفت از بسیاری از چالش‌های معامله‌گری و تحلیلگری در بازارهای مالی است که در این مقاله سعی داریم تا بهترین و رایج‌ترین نکات آموزشی درباره این اندیکاتور را با شما در میان بگذاریم.

میانگین متحرک از آن دسته از اندیکاتورهایی است که با وجود بدگمانی بسیاری از کاربران به اندیکاتورها همچنان کاربرد خود را حفظ کرده و یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای تعریف شده در تحلیل تکنیکال است. در آموزش تحلیل تکنیکال بارها و بارها به کاربردهای اندیکاتورهای مختلف اشاره کردیم و همانطور که می‌دانید مووینگ اوریج ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای معامله‌گری ساختن استراتژی‌های معاملاتی در بازارهای مالی هستند.

اما متاسفانه خیلی از کاربران شناخت کامل و دقیقی نسبت به این اندیکاتور نداشته و نحوه استفاده از آن در معاملات بازارهای مالی را نیز نمی‌دانند. در این مقاله در کانون بورس در کنار شما هستیم تا با تشریح کامل شرایط اندیکاتور مووینگ اوریج‌ و معرفی روش‌های معاملاتی و تکنیکالی با استفاده از آن شما را با آن کاملاً آشنا کرده و شرایط بهتری را برای معاملات شما در بازار فارکس و ارز دیجیتال و بورس رقم بزنیم.

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و چگونه می‌توانیم از این اندیکاتور برای پیشبرد اهداف معاملاتی خود در تحلیل تکنیکال استفاده کنیم؟ میانگین متحرک یکی از صدها اندیکاتور مختلفی است که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته شرایط متفاوتی نسبت به همه آنها دارد. با آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج و شناخت هرچه بیشتر این اندیکاتور درک خواهید کرد که درصد قابل توجهی از اندیکاتورهای موجود از خود اندیکاتور مووینگ اوریج ساخته می‌شوند.

میانگین متحرک در واقع یک منحنی بر روی نمودار قیمت است که هر نقطه از آن میانگین قیمتی N کندل قبل خواهد بود که تعیین مقدار N به خود شما بستگی دارد و کیفیت این اندیکاتور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. فرض کنید که بر روی نمودار قیمت یک جفت ارز در بازار فارکس در تایم فریم روزانه از میانگین متحرک ۹ روزه استفاده کرده‌اید. در منحنی ترسیم شده بر روی نمودار قیمت هر نقطه از این منحنی میانگین قیمت ۹ کندل قبل در تایم فریم روزانه است. به همین ترتیب اگر در تایم فریم یک ساعته و ۴ ساعته همین منحنی را مشاهده کنید در واقع در حال مشاهده منحنی هستید که هر نقطه از آن میانگین قیمت ۹ کندل قبل است.

بنابراین محاسبه منحنی میانگین متحرک آنچنان پیچیده نیست و حتی شما می‌توانید دستی و بعد از یک تلاش بسیار زیاد این منحنی را بر روی نمودار قیمت ترسیم کرده و از آن استفاده کنید. در این بین می‌توان از میانگین متحرک‌های مختلفی بر روی نمودار قیمت استفاده کرد و همزمان از کاربرد همه آنها بهره جست. دقت داشته باشید که بسیاری از اندیکاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال با استفاده از میانگین های متحرک ساخته شده‌اند و به نوعی در ساختار خود یک یا چند میانگین متحرک را دارا هستند.

اندیکاتورهای معروفی مانند مکدی و ایچیموکو از جمله نمونه‌های بسیار بارز و مشهوری هستند که در ساختار اصلی آنها از اندیکاتور میانگین متحرک استفاده شده و به نوعی از کاربردهای این اندیکاتور برای سیگنال دهی در آنها استفاده می‌شود.

بعد از ترسیم یک یا چند اندیکاتور میانگین متحرک بر روی نمودار قیمت شما می‌توانید از کاربردهای مختلف تعریف شده برای این اندیکاتور در معاملات و تحلیل قیمت استفاده کنید. منحنی ترسیم شده بر روی نمودار کاربردهای مختلفی از جمله تبدیل شدن به حمایت و مقاومت و یا برای تعیین روند قیمت را در دسترس کاربران قرار می‌دهد که در ادامه کامل‌تر و جامع‌تر درباره این کاربردها با شما صحبت خواهیم کرد.

اندیکاتور میانگین متحرک چیست

برای کاربرانی که تجربه کافی در استفاده از روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال و اندیکاتورها ندارند ممکن است این سوال پیش بیاید که اندیکاتور میانگین متحرک چیست و چه تفاوتی با اندیکاتور مووینگ اوریج دارد. میانگین متحرک در واقع برگردان فارسی مووینگ اوریج است و این دو اصطلاح در واقع بیانگر یک اندیکاتور در بازار هستند که شما می‌توانید در پلتفرم‌های موجود برای تحلیل تکنیکال از آنها استفاده کنید.

در پلتفرم‌هایی که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند حتی با جستجو برای میانگین متحرک هم می‌توانید این اندیکاتور را بر روی نمودار قیمت خود داشته باشید و در پلتفرم‌های خارجی بایستی اصطلاح Moving average  را جستجو نمایی تا انواع مختلف این اندیکاتور به شما نمایش داده شود.

اندیکاتور مووینگ اوریج چیست

اندیکاتور مووینگ اوریج در تریدینگ ویو

تا اینجای مقاله تا حدی متوجه شدید که اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و قرار است چه شرایطی را در معاملات بازارهای مالی برای شما ایجاد نماید. البته هنوز کاربردهای این اندیکاتور باقی مانده و بایستی به تشریح استراتژی‌های معاملاتی ساخته شده با استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک نیز بپردازیم. اما قبل از آن لازم است تا شرایط به کارگیری این اندیکاتور را برای شما تشریح کنیم. در تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات تحلیل تکنیکال شما می‌توانید اندیکاتور میانگین متحرک را در دسترس داشته و از کاربردهای مختلف آن استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین پلتفرم‌های مورد استفاده برای تحلیل تکنیکال تریدینگ ویو است که کثر معامله‌گران بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس محبوب بوده و خیلی‌ها در حال استفاده از مزیت‌های این سایت هستند. اندیکاتور مووینگ اوریج در تریدینگ ویو در تنوع بسیار بالایی در دسترس است و شما با جستجوی عبارت Moving average در بخش اندیکاتورها می‌توانید این اندیکاتور را بر روی نمودار قیمت مشاهده کنید. برای این منظور در چارت مطابق با تصویر زیر اقدام کنید.

اندیکاتور مووینگ اوریج در تریدینگ ویو

اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر

حالا که درک کردید که اندیکاتور میانگین متحرک چیست و همچنین نحوه فراخوانی آن در تریدینگ ویو را برای شما تشریح کردیم لازم است تا به بررسی نحوه به کارگیری اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر نیز بپردازیم. متاتریدر نام نرم‌افزاری است که بیشتر برای بازار فارکس رایج است و علاقه‌مندان به معامله‌گری در بازار فارکس می‌توانند با نصب به این نرم‌افزار معاملات خود را در این بازار پیش ببرند. البته نسخه قدیمی از آن در معاملات بازار بورس هم وجود دارد که خیلی کاربردی نبوده و معامله‌گران بازار بورس ترجیح می‌دهند تا از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر به عنوان یکی از اندیکاتورهای کاملاً رایج در دسترس قرار می‌گیرد و شما می‌توانید در بخش اندیکاتورها مطابق با شکل زیر این اندیکاتور را بر روی نمودار قیمت فراخوانی کرده و از کاربردهای آن برای معاملات خود استفاده کنید.

اندیکاتور مووینگ اوریج در متاتریدر

دانلود اندیکاتور مووینگ اوریج

کم کم بهتر درک می‌کنید که اهمیت اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و این اندیکاتور تا چه حد می‌تواند برای معامله‌گری در بازارهای مالی اهمیت داشته باشد. ممکن است به هر دلیلی به دنبال دانلود اندیکاتور مووینگ اوریج و استفاده از آن در پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال مختلف باشید اما لازم به توضیح است که این اندیکاتور به صورت کاملاً رایگان در دسترس شما قرار گرفته و به هیچ وجه نیازی به خرید آن در هیچ سایت و منبعی ندارید.

حتی بسیاری از سایت‌هایی که اقدام به فروش اندیکاتورهای مختلف می‌نمایند نمونه‌ای کاملاً مشابه با یک اسم گذاری جدید از میانگین متحرک را در معرض فروش قرار داده که عملاً پول دادن برای چنین اندیکاتوری به هیچ وجه منطقی نیست. با آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج شما باید به درک کاملی از شرایط به کارگیری این اندیکاتور در معاملات و تحلیل تکنیکال خود برسید. در قدم بعدی نوبت به دانلود و استفاده از آن در تحلیل تکنیکال می‌رسد.

در حال حاضر شما از طریق سایت‌های مختلفی می‌توانید برای دانلود اندیکاتور میانگین متحرک اقدام نمایید که رایج‌ترین و معروف‌ترین آنها سایت MQL است. با وارد شدن به این سایت و جستجوی اندیکاتور میانگین متحرک برای پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ یا متاتریدر ۵ می‌توانید مووینگ اوریج را دانلود کرده و بر روی هر یک از این پلتفرم‌ها نصب و از آن استفاده کنید. هرچند شاهین ذکر است که به صورت پیش فرض این اندیکاتور در نرم‌افزار متاتریدر وجود دارد و نیازی به دانلود آن از سایت دیگری نخواهید داشت.

اندیکاتور میانگین متحرک ساده

اما انواع اندیکاتور میانگین متحرک چیست و در زمان به کارگیری این اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال باید سراغ کدام یک از مدل‌های آن برویم؟ دسته‌بندی‌های مختلفی را می‌توان برای اندیکاتور میانگین متحرک در نظر گرفت که یکی از آنها دسته‌بندی این اندیکاتور بر دو نوع ساده و نمایی است. برای اینکه به درک کاملی نسبت به شرایط استفاده از این اندیکاتور برسی لازم است تا هر دو نوع آن را به شما معرفی کنیم.

اندیکاتور میانگین متحرک ساده همانطور که از اسمش پیداست یک میانگین کاملا ساده از قیمت است. در منحنی ترسیم شده برای اندیکاتور میانگین متحرک ساده هر نقطه از منحنی یک میانگین کاملاً ساده از قیمت‌های قبلی هستند. به این معنا که اگر شما میانگین متحرک ساده ۹ را انتخاب کرده باشید هر نقطه از این منحنی ۹ قیمت کندل قبلی را تقسیم بر تعداد آنها یعنی ۹ کرده و به همین ترتیب منحنی شکل می‌گیرد.

اندیکاتور میانگین متحرک ساده

اندیکاتور میانگین متحرک نمایی

دومین نوع از این اندیکاتور، اندیکاتور میانگین متحرک نمایی است. اندیکاتور میانگین متحرک نمایی در واقع اندیکاتوری است که میانگین قیمت‌های قبلی را به صورت وزنی گرفته و قیمت‌های نزدیک به شرایط فعلی ارزش بیشتری در این میانگین متحرک دارند. در واقع در این نوع از مووینگ اوریج قیمت تمام کندل‌ها ارزش یکسانی نداشته و کندل‌هایی که به قیمت فعلی نزدیک‌تر هستند ارزش گذاری بیشتری دارند و وزن آنها در میانگین‌گیری بیشتر خواهد بود.

البته میانگین وزنی چندان فرمول پیچیده‌ای ندارد و احتمالاً شما در دوره دبیرستان با فرمول میانگین وزنی آشنا شده و می‌دانید که چگونه می‌توان آن را برای رسم نمودار استفاده کرد. شما می‌توانید به راحتی از هر کدام از میانگین نمایی و ساده برای ترید و تحلیل در بازارهای مالی استفاده کنید.

اینکه کدام یک از دو میانگین متحرک ساده و نمایی ارزش بیشتری دارند بیشتر به نمودار قیمت بستگی دارد و شما امکان استفاده از هر دو را بر روی نمودار دارید. در واقع تجربه نقش تعیین کننده در انتخاب یکی از این دو نوع میانگین متحرک برای تحلیل تکنیکال داشته و شما بر اساس تجربه معامله‌گری خود می‌توانید تعیین کنید که کدام گزینه برای نمودار قیمت مورد نظر شما مناسب‌تر است.

اندیکاتور میانگین متحرک وزنی

اندیکاتور میانگین متحرک وزنی در واقع همان اندیکاتور میانگین متحرک نمایی است. همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید اندیکاتور میانگین متحرک نمایی یک‌تر به نمودار قیمت عمل می‌کند. به این معنا که ممکن است در یک لحظه میانگین متحرک ساده فاصله دورتری از قیمت نسبت به میانگین متحرک نمایی داشته باشد. از این گذشته میانگین متحرک نمایی زودتر از میانگین متحرک ساده به رفتار قیمت واکنش نشان داده و تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال اگر ۲ اندیکاتور میانگین متحرک وزنی ۱۰۰ و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ را بر روی نمودار قیمت گذاشته باشید و قیمت از روند صعودی به نزولی تغییر جهت حد میانگین متحرک وزنی زودتر واکنش نشان داده و زودتر شاهد نزولی شدن آن خواهید بود.

تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج

برای اینکه بهتر بدانید اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و چگونه از آن در بهترین شرایط ممکن برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید لازم است تا تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج را نیز برای شما تشریح کنیم. مووینگ اوریج تنظیمات خیلی پیچیده‌ای ندارد و شما به راحتی می‌توانید تنظیمات این اندیکاتور را بر اساس شرایط مورد نظر خود تغییر دهید.

بعد از قرار دادن مووینگ اوریج بر روی نمودار قیمت و کلیک بر روی تنظیمات آن می‌توانید شاهد بخش‌های مختلف این اندیکاتور بوده و هر یک از این بخش‌ها را بر اساس نیاز خود تغییر دهید. به صورت کلی سه بخش مهم و اساسی در تنظیمات میانگین متحرک وجود دارد که شما باید هر سه این بخش‌ها را مورد بررسی قرار داده و ایده‌آل‌ترین گزینه برای نحوه استفاده از این اندیکاتور بر روی نمودار قیمت را برای خود تعیین کنید.

یکی از مهمترین بخش در تنظیمات میانگین متحرک انتخاب از میان دو گزینه میانگین متحرک ساده (SMA) و میانگین متحرک نمایی (EMA) است. با ورود به بخش تنظیمات این اندیکاتور در یک پنجره کشویی می‌توانید یکی از این دو گزینه را برای تنظیمات اندیکاتور خود در نظر بگیرید. دو بخش مهم دیگر در تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج تعیین طول اندیکاتور و البته قیمت در نظر گرفته شده برای آن است. با توجه به اینکه این دو بخش شامل موارد متعددی می‌شوند لازم دانستیم تا آنها را به صورت جداگانه و کامل برای شما در ادامه تشریح کنیم.

دوره مووینگ اوریج

اولین بخشی که در تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک باید در نظر بگیرید دوره یا طول آن است. اگر به دنبال استفاده از یک مووینگ اوریج سریع و چابک اسید بایستی سراغ مووینگ‌های شماره پایین مانند ۹ یا ۱۶ بروید و اگر به دنبال استفاده از مووینگ اوریج کند هستید باید به دنبال گزینه‌هایی با شماره بالا مانند ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ بروید.

برای انتخاب دوره مناسب برای میانگین متحرک مورد نظر خود باید چند نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید که در ادامه ابتدا به این نکات پرداخته و سپس دوره‌های رایج و محبوب و پرکاربرد برای تنظیمات میانگین متحرک را برای شما تشریح می‌کنیم.

  • دوره‌های کوتاه معمولاً برای انجام معاملات اسکلپ و سریع رایج هستند و خیلی سریع به تغییرات قیمت واکنش نشان می‌دهند.
  • احتمال شکسته شدن منحنی میانگین متحرک در دوره‌های کوتاه بسیار بیشتر از دوره‌های بلند است.
  • میانگین متحرک با دوره‌های بلند حمایت و مقاومت به شدت قوی‌تری نسبت به دوره‌های کوتاه است و احتمال برگشت قیمت بعد از برخورد به آنها به مراتب بیشتر خواهد بود.
  • میانگین متحرک با دوره بلند بیشتر برای معامله‌گری در دوره‌های زمانی میان مدت و بلند مدت مورد استفاده قرار گرفته و روند نمودار قیمت را در طولانی مدت نشان می‌دهد.
  • به صورت کلی اندیکاتور مووینگ اوریج در تایم فریم‌های بالاتر اعتبار بیشتری دارد و شماره‌های بالاتر آن نیز کیفیت بیشتری داشته و احتمال موفقیت بیشتری در تحلیل تکنیکال و ترید برای معامله‌گران ایجاد می‌کند.

با در نظر گرفتن این نکات حالا باید به معرفی شماره‌ها و دوره‌های رایج و محبوب مووینگ اوریج در تنظیمات آن را با شما در میان بگذاریم. میانگین متحرک ۹، ۱۲، ۲۵و ۳۰ میانگین متحرک‌های کوتاه مدت هستند که می توان از آنها برای بررسی روند تغییرات قیمت در کوتاه مدت استفاده نمود که واکنش بسیار سریع به آن نشان داده و سریعتر روند قیمت را به شما نشان می‌دهند.

میانگین متحرک ۴۵، ۵۰ و ۶۰ شماره‌های میان مدت این اندیکاتور محسوب می‌شوند و در نهایت مووینگ اوریج ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ مووینگ اوریج های رایج برای تحلیل طولانی مدت قیمت هستند. در میان تمام این موارد مووینگ اوریج شماره ۱۰۰ بیشترین کاربرد و بیشترین اعتبار را از خود نشان می‌دهد و بعد از آن میانگین متحرک‌های شماره ۶۰ و ۳۰ و ۹ و البته ۲۰۰ کاربرد بیشتری نسبت به بقیه دارند. بیشتر استراتژی‌های معاملاتی ساخته شده توسط معامله‌گران در بازارهای مالی با استفاده از همین مووینگ اوریج ها ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین شما بر اساس استراتژی معاملاتی و هدفی که از تحلیل خود بر روی نمودار قیمت دارید باید تعیین کنید که کدام یک از دوره‌های بالا را برای تنظیمات میانگین متحرک انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید.

تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج

قیمت مووینگ اوریج

همچنین گزینه دیگری که در تنظیمات مووینگ اوریج باید به بررسی آن بپردازیم تعیین قیمت هدف برای شکل‌گیری این منحنی است. اگر دقت کرده باشید در یک کندل در نمودار کندل استیک شما شاهد قیمت‌های متفاوتی هستید. قیمت باز شدن یا قیمت بسته شدن و حتی بیشترین قیمت و کمترین قیمت معامله قیمت‌های رایج هستند که مورد استفاده تحلیلگران در تحلیل تکنیکال قرار می‌گیرند. اما سوال بسیار مهم اینجاست که در اندیکاتور مووینگ اوریج کدام یک از این قیمت‌ها برای میانگین گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

اگر تنظیمات این اندیکاتور را باز کنید به صورت پیش فرض قیمت کلوز یا بسته شدن برای میانگین گیری در این اندیکاتور مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین پیش فرض دوره اندیکاتور مووینگ اوریج نیز شماره ۹ است. اما در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که کدام قیمت می‌تواند گزینه بهتری برای شما در این باره باشد.

  • Open اشاره به قیمت باز شدن در یک کندل دارد که خیلی در استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک رایج نیست.
  • High  اشاره به بالاترین قیمت یک کندل دارد که استفاده از آن نیز برای تنظیمات میانگین متحرک چندان رایج نیست.
  • Low اشاره به کمترین قیمت در هر کندل دارد که این گزینه نیز برای تنظیمات میانگین متحرک چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
  • Close اشاره به قیمت بسته شدن در هر کندل دارد که رایج‌ترین گزینه برای ترسیم اندیکاتور مووینگ اوریج در تحلیل تکنیکال است و اکثر معامله‌گران از این گزینه برای معاملات خود استفاده می‌نمایند.
  • hlc/3 اشاره به میانگین سه قیمت حداکثر قیمت و حداقل قیمت و قیمت بسته شدن دارد که یکی دیگر از نه‌های رایج برای استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود. مخصوصاً اگر به دنبال اندیکاتور میانگین متحرک نمایی برای تحلیل تکنیکال هستید این گزینه اهمیت بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت و می‌تواند نتیجه بهتری برای تحلیل شما ایجاد کند.

تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج

بهترین تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک

اما بهترین تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک چیست و چگونه بفهمیم که برای رسیدن به یک تحلیل بهتر از کدام یک از تنظیمات این اندیکاتور برای تحلیل نمودار قیمت استفاده نماییم؟

بهترین تنظیمات اندیکاتور میانگین متحرک بیشتر از اینکه یک داده‌ای از پیش تعیین شده باشد به تجربه معامله‌گری شما در بازار برمی‌گردد. معامله‌گران با تجربه با گذشت زمان درک می‌کنند که نمودار قیمت هر جفت ارز در بازار فارکس یا هر ارز دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی و یا هر سهم در بازار بورس ایران، بیشتر به کدام یک از میانگین های متحرک واکنش نشان می‌دهد. شما نیز با طی کردن دوره آموزش بورس یا دوره آموزش ارز دیجیتال و همچنین دوره آموزش فارکس می‌توانید به این نتیجه‌گیری رسیده و در نهایت با بالاتر بردن تجربه خود بهترین تنظیمات را برای این اندیکاتور در نظر بگیرید.

در دوره‌های آموزشی بازارهای مالی در کانون بورس به صورت کامل و جامع شرایط استفاده از این اندیکاتور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به شما گفته می‌شود که برای هر نمودار قیمتی بهتر است از کدام یک از میانگین های متحرک استفاده کنید.

آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج

تنظیمات اندیکاتور مووینگ اوریج اما نحوه استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و چگونه می‌توانیم از این اندیکاتور برای پیشبرد اهداف معاملاتی خود در بازارهای مالی استفاده کنیم؟ آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج حتماً باید در راستای پیشبرد اهداف معاملاتی شما در بازار مورد نظر انجام پذیرد و صرفاً داشتن یک آموزش ابتدایی از این اندیکاتور نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت شما باشد.

در این بخش از مقاله سعی ما این است که تا کاربردهای مختلف میانگین متحرک را برای شما تشریح کرده و نحوه استفاده از هر کدام از این کاربردها را به عنوان یک استراتژی معاملاتی برای شما تشریح کنیم. شما با کم کم با تمرین هر یک از این کاربردها در معاملات خود می‌توانید به درک صحیح و کامل‌تری از آنها رسیده و در نهایت استراتژی‌های بسیار قدرتمندی را با استفاده از میانگین متحرک برای خود بسازید. همچنین شما با این درک می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام یک از استراتژی‌های معاملاتی توسعه یافته با میانگین های متحرک جذابیت و قدرت بیشتری دارد.

۱- حمایت و مقاومت

آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج را با بررسی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربردهای این اندیکاتور یعنی استفاده از آن برای تعیین نقاط حمایت و مقاومت داینامیک بر روی نمودار قیمت ادامه می‌دهیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم مووینگ اوریج به عنوان یک حمایت یا مقاومت داینامیک بر روی نمودار قیمت تعریف می‌شود و چنین کاربردی را می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم. به این معنا که هر بار قیمت به یک میانگین متحرک نزدیک شود انتظار داریم تا بعد از برخورد با آن شاهد واکنش در جهت برعکس باشیم و قیمت در جهت برعکس برگردد.

همچنین در صورتی که یک میانگین متحرک شکسته شود از حمایت تبدیل به مقاومت یا از مقاومت تبدیل به حمایت خواهد شد. دقت داشته باشید که هر چقدر تایم فریم معاملاتی شما بزرگتر باشد و یا از میانگین متحرک با دوره زمانی بلندتری استفاده کرده باشید با حمایت و مقاومت قدرتمندتری روبرو خواهید بود.

۲- تعیین روند

آموزش اندیکاتور میانگین متحرک را با بررسی شرایط استفاده از آن برای تعیین روند ادامه می‌دهیم. بله مووینگ اوریج یک اندیکاتور روند نما است و می‌توان از آن برای تعیین روند حرکت قیمت نیز استفاده کرد. اگر انتهای یک میانگین متحرک به سمت پایین کج شده باشد نشان از نزولی شدن روند و اگر به سمت بالا باشد نشان از صعودی بودن روند دارد.

دقت داشته باشید که میانگین متحرک‌هایی با دوره زمانی کوتاه‌تر سریع‌تر به رفتار قیمت واکنش نشان داده و استفاده از آنها برای تعیین روند قیمت شرایط بهتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

۳- استراتژی معاملاتی کراس دو و یا سه مووینگ

اما استراتژی‌های معاملاتی با اندیکاتور مووینگ اوریج چیست و چگونه می‌توانیم از این اندیکاتور برای ساخت یک استراتژی معاملاتی کاملاً خاص نیز استفاده کنیم؟ یکی از رایج‌ترین و معمول ترین استراتژی‌های معاملاتی به کار گرفته شده در بازارهای مالی، کراس ۲ یا ۳ مووینگ اوریج است. در این استراتژی اگر ما از کراس ۲ مووینگ استفاده کنیم، برخورد این دو مووینگ اوریج به یکدیگر و شکست آنها سیگنال خرید و فروش را برای ما صادر خواهد کرد.

به عنوان مثال می‌توانیم به استراتژی کراس ۲ مووینگ ۳۰ و ۶۰ اشاره داشته باشیم. اگر میانگین متحرک ۳۰ از پایین به بالا میانگین متحرک ۶۰ را قطع و از آن عبور نماید سیگنال خرید صادر شده و اگر میانگین ۳۰ از بالا به پایین میانگین ۶۰ را قطع و از آن عبور نماید سیگنال فروش صادر شده است.

در صورتی که یک میانگین متحرک دیگر مانند ۱۵ را به استراتژی بالا اضافه کنیم در حال استفاده از یک استراتژی با سه مووینگ بر روی نمودار خود هستیم. با استفاده از برخی فیلترهای خاص می‌توانیم استراتژی را قدرتمندتر هم کرد. در این مواقع می‌توان از میانگین متحرک ۱۵ برای تعیین روند استفاده نمود و یا اینکه اگر قیمت در روند صعودی پایین‌تر از میانگین ۱۵ باشد و یا در روند نزولی بالاتر از میانگین ۱۵ باشد اجازه ورود به معامله را نداریم.

به همین ترتیب استراتژی‌های معاملاتی بسیار زیادی با استفاده از میانگین متحرک ساخته شده و در دسترس هستند و شما با یادگیری آنها در دوره آموزش تحلیل تکنیکال می‌توانید از این کاربرد خاص و جذاب مووینگ اوریج استفاده کنید.

۴- کراس مووینگ و قیمت

یک استراتژی معاملاتی ضعیف به کار گرفته شده با استفاده از اندیکاتور مووینگ اوریج هم کراس این اندیکاتور با خود قیمت است. مثلاً اگر قیمت به یک مووینگ اوریج برخورد کرده و از آن عبور نماید شما می‌توانید در جهت شکست وارد معامله شوید. البته این استراتژی قدرت خیلی زیادی نداشته و با چالش‌ها و نواقص بسیار زیادی همراه است و بهتر است فقط از آن برای یک تاییدیه در زمان استفاده از سایر استراتژی‌های معاملاتی بهره ببرید.

اندیکاتور میانگین متحرک در بورس

اندیکاتور میانگین متحرک در بورس چه کاربردی دارد و چگونه می‌توانیم از این اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال در نمودار قیمت بازار بورس استفاده کنیم؟ بازار بورس هم مانند سایر بازارهای مالی جذابیت‌های بسیار زیادی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری دارد و شما می‌توانید برای تحلیل تکنیکال سهام از اندیکاتورهایی مانند میانگین متحرک استفاده نمایید. تمام نکات و روش‌هایی که در بالا برای کاربردهای این اندیکاتور به آنها اشاره کردیم در بازار بورس نیز قابل استفاده هستند و همان مزیت‌ها و جذابیت‌ها را برای معامله‌گران ایجاد خواهد کرد.

البته توصیه می‌کنیم که اگر به دنبال استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در بورس هستید سراغ تایم فریم‌های بالا یعنی روزانه و هفتگی رفته و خیلی از این اندیکاتور در تایم فریم پایین استفاده نکنید. تایم فریم هفتگی و روزانه پرکاربردترین تایم فریم در بازار بورس هستند و حتی به کارگیری میانگین متحرک در تایم فریم هفتگی می‌تواند قدرت معامله‌گری بیشتری را در بازار بورس ایران برای شما ایجاد کند.

اندیکاتور میانگین متحرک در بورس

بهترین مووینگ اوریج برای طلا

معاملات طلا در بازار فارکس نیز در میان کاربران ایرانی بسیار رایج است و خیلی از کاربران به دنبال انتخاب بهترین مووینگ اوریج برای طلا هستند تا بتوانند بهترین کارایی را از آن در معاملات خود برای طلا داشته باشند. مووینگ اوریج شماره ۱۰۰ و ۲۰۰ و البته مووینگ شماره ۱۵۰ از جمله مووینگ اوریج های بسیار رایج برای انجام معاملات برای طلا هستند که شما می‌توانید با به کارگیری آنها بالاترین میزان راندمان را از تریدهای خود بر روی طلا داشته باشید.

البته استفاده از سایر مووینگ‌های معرفی شده بر روی طلا نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد و شما می‌توانید از این اندیکاتورها به راحتی و با توجه به استراتژی معاملاتی خود برای ترید طلا نیز استفاده کنید. بسیار مهم است که شما به تجربه کافی در شرایط استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در معاملات طلا برسید و بتوانید قدرت معاملاتی خود را در بازار به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

بهترین مووینگ اوریج برای اسکالپ

آموزش اندیکاتور میانگین متحرک را با بررسی انتخاب بهترین مووینگ اوریج برای اسکالپ در معاملات بازار فارکس ادامه می‌دهیم. اسکالپ به آن دسته از معاملاتی گفته می‌شود که در تایم فریم بسیار پایین و در بازار زمانی بسیار کوتاه مدت چند دقیقه تا چند ساعت انجام می‌پذیرد. مسلماً برای چنین معاملاتی شما نیاز به استفاده از مووینگ اوریج هایی دارید که دوره زمانی بسیار کوتاهی داشته باشند.

به عنوان مثال می‌توانیم میانگین متحرک شماره ۹ را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین اندیکاتورها برای معاملات اسکالپ در نظر بگیریم. البته بسته به تایم فریم معاملاتی امکان استفاده از مووینگ‌های بزرگتر مانند ۳۰ و ۶۰ نیز در این دست از معاملات به کار شما خواهند آمد. البته در این صورت باید حتماً تایم فریم معاملاتی خود را بر روی تایم فریم‌های بسیار کوتاه مانند یک دقیقه و ۵ دقیقه قرار داده و از کراس این دو مووینگ برای سیگنال ورود و خروج خود استفاده کنید.

جمع بندی

در انتهای مقاله از این مقاله شما به خوبی می‌دانید که اندیکاتور مووینگ اوریج چیست بچه کاربردهایی در بازار مالی و تحلیل تکنیکال دارد. البته آموزش اندیکاتور مووینگ اوریج تنها در همین نکات خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید نکات حرفه‌ای لازم برای استفاده از این اندیکاتور در تحلیل تکنیکال و معاملات خود در بازار بورس و سایر بازارهای مالی را در دوره‌های آموزشی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید.

آموزش اندیکاتور میانگین متحرک در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده در کانون بورس به صورت کاملاً حرفه‌ای در دستور کار ما قرار گرفته و شما در این دوره‌های آموزشی می‌توانید صفر تا صد شرایط استفاده از میانگین متحرک را در اختیار داشته باشید.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم که اگر تجربه‌ای در استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در تحلیل تکنیکال و معاملات بازارهای مالی دارید آنها را با ما و سایر کاربران در کانون بورس در میان بگذارید. همچنین اگر چالش ذهنی درباره شرایط استفاده از این اندیکاتور را در روند معاملات خود در ذهن دارید می‌توانید سوالات خود را در انتها با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت تمام نکات لازم را با شما مطرح کنیم.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش…



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.