اموزش ICT دوره منتورینگ مایکل هادلستون با همایون فرزانه + جزئیات کامل

0 12

اموزش ICT دوره منتورینگ مایکل هادلستون با همایون فرزانه – آربی سیگنال

مایکل هادلستون با سبک ICT

سبکی که بسیار محبوب شد طی 2-3 سال اخیر در ایران و موج جدیدی رو بین علاقه مندان به معامله گری و همچنین مدرسان و اموزش دهندگان معامله گری ایجاد کرده است. این سری اموزش ها به معروف ترین دوره منتورینگ اقای مایکل هادلستون یعنی منتورینگ سال 2016 اختصاص داده شده است و تمامی مواردی که به شما اموزش داده میشود از فیلم ها و اسلاید های خود اقای مایکل میباشد بنابراین جای هیچ نگرانی برای کامل بودن و دقیق بودن موضوعات اموزشی نمیباشد.

در مورد نحوه اموزش این دوره و رفع اشکال و مثال هایی که جدای مثال های اقای مایکل زده میشود در فیلم ابتدایی دوره کامل صحبت شده است در این جا هم برای شما خلاصه ای از نحو کار رو بیان میکنم تا با اگاهی کامل اموزش را شروع کنید. اموزش ها در واقع شامل 3 بخش کلی میشود که :

1- اموزش ها و اسلاید های اقای مایکل, که بطور کامل برای دوستان از روی صحبت های خود اقای مایکل اماده میشود و ارسال میشود.

2- مثال های جدا از مثال های اقای مایکل و رفع اشکال (برای رفع اشکال و ارسال سوالات در ادامه اطلاع داده خواهد شد که کجا سوالات و موارد ارسال بشوند و چه زمانی ارسال بشوند.)

3- دفتر نکاتی که از اموزش های هر ماه اقای مایکل برای دوستان اماده میشود و ارسال خواهد شد.

این سه  مورد در واقع اصلی ترین بخش های اموزش دوره منتورینگ ict  سال 2016 میباشد که برای دوستان ارسال میشود و امیدوارم مانند دوره های قبلی که در فراچارت قرار گرفت استفاده کامل ببرید.

 

ایدولوژی سبک ICT

مفهوم و هدف کلی و اصلی این سبک این است که به تریدر ها اموزش دهد به جای دنبال ترید زدن در هر نقطه از مارکت و ترید زدن در نقاطی که استاپ شما بار ها و بار ها خواهد زده شده دنبال رفتار مارکت میکر ها و نحو حرکت ان ها در بازار باشید و راه خود را از تریدر های خرده دیگر و موسسات مالی دیگر جدا کنید. جمله  Inner Circle Trader (ICT) هم همین را موضوع را به ما میرساند که در واقع معنی فارسی ان برابر است با :معامله گران حلقه داخلی که منظور از حلقه داخلی  افرادی (مارکت میکر ها – بانک ها بزرگ و …) هستند که مارکت را حرکت میدهند و در واقع سود اصلی را ان ها از مارکت میبرند نه باقی تریدر های خرده و موسسات که قربانی مسیر ان ها میشوند.

حلقه داخلی را هر مدل که میخواهید برای خود تشریح کنید ولی در نهاییت منظور با عده ای قلیل است که از برنامه مارکت و مسیر مارکت اگاهی دارند زیرا خودشان این مسیر را رقم میزنند و در این گروه همان مارکت میکر ها و حلقه داخلی مارکت ها و بازار ها هستند و هدف اقای مایکل هم با سبک ICT این است که ترید ها و رفتار های ما همسو با این افراد باشد نه مقابل ان ها زیرا که در نهاییت این افراد سود نهایی را از مارکت میبرند و نقدینگی را از دست تریدر ها و موسسات و … که در مقابل ان ها کار میکنند خارج میکنند و به حساب های چند صد میلیون دلاری و چند میلیارد دلاری خود انتقال میدهند.

از مهم ترین مواردی که بار ها و بار ها در این سبک بهش اشاره میشه و باهاش کار میشه برای معامله زدن و کنترل معاملات بحث نقدینگی (Liquidity) میباشد که دلیل ان هم پر کردن سفارشات مارکت میکر ها میباشد زیرا حجم بزرگ معاملات و اردر های مارکت میکر نیاز به نقدینگی عظیمی دارد و اقای مایکل هم با در نظر گرفتن این مورد توجه ویژه ای به بحث نقدینگی در ICT  دارد.

توجه به بحث نقدینگی به این معنا نیست که موارد دیگر در ICT  بررسی دقیق نمیشوند و صرفا تمرکز بر روی یک موضوع خواهد بود و اصلا همچین چیزی مطرح نیست و موارد و نکات زیادی که ترکیب ان ها با بحث نقدینگی در مارکت کاربرد و اثر قشنگی دارند کامل اموزش داده خواهد شد و البته که به دلیل طولانی بودن دوره منتورینگ اقای مایکل که  12 ماه میباشد نیاز به صبر و حوصله بسیار ویژه از طرف دانشجویان و دنبال کنندگان این سبک میباشد که تمامی موارد رو به طور دقیق و کامل یاد بگیرند.

 

صحبت نهایی :

طول دوره منتورینگ اقای مایکل حدود 12 ماه هستش که منتورنیگ سال 2016 از ماه سپتامبر اغاز میشود و هر ماه حدود 7-8 فیلم دارد( بعضی ماه ها بیشتر و برخی کمتر) که تمامی فیلم ها به صورت کامل در اختیار دوستان عزیز قرار خواهد گرفت.

به دلیل طولانی بودن دوره و زیاد بودن تعداد فیلم ها نیازمند صبر و حوصله توسط علاقه مندان به یادگیری سبک ICT داریم و همچنین بسیاری از موارد که به صورت کلی به ان ها اشاره میشود به خصوص در فیلم ها و ماه های ابتدایی به صورت کامل در ماه های بعدی منتورینگ اموزش داده خواهند شد و جای هیچ نگرانی از سمت دانشجویان را ندارد  و تنها چیزی که نیاز هست صبر و دقت و تمرین و نکته برداری میباشد.

در نهاییت مهم ترین ویژگی دوره منتورینگ ,  همین منتورینگ بودن و سبک منتورینگ داشتن ان است! یعنی صرفا تمرکز بر روی این نیست که موارد و نکات سبک ict  گفته شود و تمام شود و بخش زیادی از کار صحبت بر روی ساختن یک بیس و پایه فکری هم در معاملات و هم در تحلیل و هم از نظر دیدگاه ذهنی و روانشناسی معامله گری است بنابراین همین مورد این دوره را از دوره های دیگر ict  که صرفا صحبت بر روی موارد گفته شده در سبک را دارند جدا میکند.

امیدوارم همون طور که هدف اقای مایکل در دوره های منتورینگش ساختن دیدگاه و مفهوم جدید برای دانشجویان است که بتوانند بازار را خارج از اندیکاتور های رنگارنگ بررسی بکنند و حرکات دقیق مارکت و مارکت میکر ها را بفهمند, این نوع دیدگاه  و نگاه مفهومی برای شما نیز ساخته شود.

همایون فرزانه

  1. بخش اول
    ۲۵۴ دقیقه

  2. بخش دوم
    ۱۸۹ دقیقه



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.