اشتباهات رایج معامله گران فارکس | از این اشتباهات دوری کنید! – کانون بورس + جزئیات کامل

0 20

اشتباهات رایج معامله گران فارکس | از این اشتباهات دوری کنید! – کانون بورس – آربی سیگنال

شما در حال مطالعه مقاله ۳۱ از ۳۱ در این سرفصل آموزش رایگان هستید.

شناخت اشتباهات رایج معامله گران فارکس یکی از مهمترین قدم‌هایی است که معامله گران بازار فارکس باید به آن برسند. متاسفانه درصد قابل توجهی از ضرر و زیان‌هایی که در معاملات بازار فارکس برای کاربران پیش می‌آید حاصل اشتباهاتی است که بارها و بارها تکرار شده و هر بار هم معامله گران جدید بدون توجه به تجربه معامله گران سابق، در حال رقم زدن همان اشتباهات هستند. درک اشتباهات رایج در بازار فارکس و در نظر گرفتن روش‌هایی برای جلوگیری از بروز آنها می‌تواند فرصت معاملاتی به مراتب بهتری را در این بازار برای کاربران رقم بزند. در این مقاله در کانون بورس در کنار شما هستیم تا به بررسی تمام اشتباهات رایج معامله گران فارکس پرداخته تا درک لازم برای جلوگیری از این اشتباهات را برای شما فراهم آوریم.

بازار فارکس یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازارهای مالی برای ترید و سرمایه گذاری کوتاه مدت است. روش‌های سرمایه گذاری معمولاً برای بازارهای زمانی طولانی مدت کاربرد داشته و کاربرانی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت و تریدهای چند ساعته هستند، انتخابی بهتر از بازار فارکس ندارند. این بازار پتانسیل بسیار بالایی برای رشد ارزش دارایی کاربران دارد و حتی شما این امکان را خواهید داشت تا در کمتر از چند دقیقه ارزش دارایی‌های خود را در آن به چندین برابر مقدار اولیه افزایش دهید.

در آن سو ریسک سرمایه گذاری در بازار فارکس نیز به مراتب بالا است و حتی امکان از بین رفتن تمام دارایی کاربران در کمتر از چند دقیقه وجود دارد. اگر شما بدون در نظر گرفتن نکات لازم برای معامله‌گری در بازار فارکس وارد این بازار شوید، سرمایه‌های خود را در ریسک بسیار بالایی قرار خواهید داد و حتی امکان از بین رفتن آنها نیز برای شما وجود دارد. در این بین روش‌های مختلفی برای جلوگیری از ضرر و بهتر کردن شرایط معاملات در بازار فارکس وجود دارد که یکی از آنها شناخت اشتباهات رایج معامله گران فارکس است.‌

آمارها نشان از این دارد که درصد قابل توجهی از کاربران تازه وارد بازار فارکس یا کسانی که این بازار را با شکست ترک می‌کنند، همان مسیر را طی می‌کنند که افراد شکست خورده قبلی طی کرده‌اند و جا پای آنها دائماً در این بازار تکرار می‌شود. متاسفانه مقاومت بسیار زیادی در برابر درک این حقیقت از سوی بسیاری از کاربران تازه وارد وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا این اشتباهات دائماً تکرار و سرمایه‌های ارزشمندی در این بازار از بین برود. در کانون بورس در کنار شما هستیم تا تمام بسترهای اولیه لازم برای معامله‌گری در بازار فارکس را در اختیار شما قرار دهیم و در این مقاله نیز نوبت به بررسی اشتباهات رایج در بازار فارکس می‌رسد.

اشتباهات رایج معامله گران فارکس

اشتباهات رایج معامله گران فارکس گاهی اوقات از یک رفتار بسیار ساده نشات می‌گیرد. در بسیاری از مواقع تریدرهای بازار فارکس بعد از عدم موفقیت در این بازار و داشتن معاملات زیان آور به فکر تعویض استراتژی معاملاتی خود می‌افتند و یا سعی در آموزش تحلیل تکنیکال فارکس دارند تا به نوعی میزان تسلط و دانش خود را برای معامله‌گری در این بازار افزایش دهند. البته نه اینکه این روش‌ها کارساز نبوده و به کارگیری آنها را توصیه نکنیم اما واقعیت اینجاست که در بسیاری از مواقع دلیل اصلی این شکست‌ها اشتباهات رایجی است که معامله گران انجام می‌دهند.

بازار فارکس یک بازار معاملاتی بسیار پیچیده است که اگر شما بتوانید به درک صحیح رفتار قیمت‌ها در آن برسید پول پارو خواهید کرد. رسیدن به چنین درکی نیاز به تسلط کامل به روش‌های تحویل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال فارکس دارد و در کنار آن شما باید قدرت معاملاتی و روانشناسی خود را نیز در بازار افزایش دهید. وقتی شما از نظر ذهنی و روانی هنوز آماده انجام معاملات پرریسک در بازار فارکس نباشید عملاً شرایط برای شما ایده‌آل پیش نخواهد رفت و ممکن است حتی در صورت استفاده از بهترین استراتژی‌های معاملاتی نیز مانند یک فرد شکست خورده بازار را ترک کنید.

اشتباهات رایج معامله گران فارکس

شناخت اشتباهات رایج معامله گران فارکس یکی از قدم‌هایی است که شما می‌توانید در این راهبرداری تا مسیر پیشرفت خود را باز کرده و حتی با استفاده از استراتژی‌های معاملاتی قبلی خود روند رو به رشدی را در این بازار در پیش بگیرید. در این مقاله قرار است مهم‌ترین اشتباهاتی که معمولاً معامله گران تازه وارد در معاملات بازار فارکس انجام می‌دهند را با شما در میان گذاشته و همچنین روش‌هایی برای جلوگیری از بروز آنها را نیز با شما در میان بگذاریم.

البته احتمالاً شما روزنامه‌وار در حال مطالعه این مقاله و اشتباهاتی هستید که در آن ذکر می‌کنیم اما واقعیت اینجاست که اصلاً چنین هدفی از نگارش این مقاله نداریم و بیشتر سعی داریم تا از این مقاله به عنوان یک هشدار جدی و یک راه و رسم معاملاتی در بازار فارکس برای شما پرده برداریم. اگر تاکنون با وجود تسلط به روش‌های معامله‌گری در بازار فارکس نتوانسته‌اید شرایط خوبی در معاملات خود در این بازار به وجود آورید شاید علت اصلی چنین مشکلی عدم تسلط به روش‌های ارتقای روانشناسی بازار فارکس است.

توصیه می‌کنیم که اشتباهاتی که در ادامه به عنوان رایج‌ترین اشتباهات معاملاتی در بازار فارکس با شما در میان می‌گذاریم را به خوبی و با دقت بالا مطالعه کرده و حتی در صورت نیاز از آنها یادداشت برداری از این پس در معاملات خود روش‌هایی برای جلوگیری از بروز آنها را در پیش بگیرید. همین یک رفتار ساده و بدون نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای می‌تواند روند معاملاتی به مراتب بهتری را در بازار فارکس برای شما رقم بزند.

۱- داشتن اهداف اشتباه

معرفی اشتباهات رایج در بازار فارکس را با معرفی یکی از رایج‌ترین این اشتباهات یعنی انتخاب اهداف اشتباه برای معاملات آغاز می‌کنیم. خوب ۲۰۰ دلار در حساب معاملاتی خود دارید و قصد دارید تا در یک ماه آینده حساب معاملاتی خود را به ۵۰ هزار دلار رسانده و احتمالاً برای ماه بعدتر نیز سعی در تبدیل آن به یک حساب یک میلیون دلاری دارید. تمام این اهداف برای بازار فارکس کاملاً در دسترس است و این بازار پتانسیل لازم برای تبدیل یک حساب ۲۰۰ دلاری به یک حساب یک میلیون دلاری را در بازه زمانی دو ماهه را دارد اما آیا واقعاً شما می‌توانید چنین هدفی را رقم بزنید؟

شاید با خود بیندیشید که انتخاب این هدف تاثیری بر روی روند معاملات شما ندارد حتی اگر موفق به به ثمر رساندن آن نشوید. اما نکته اینجاست که نوع رفتار شما در فرایند معاملات بازار فارکس دقیقاً بر اساس اهدافی است که در پیش می‌گیرید و وقتی شما چنین اهداف دور از دسترسی دارید دست به معاملات هیجانی زده و همین موضوع می‌تواند اولین پله‌های ورود شما به شکست در بازار فارکس را رقم بزند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی توصیه می‌کنیم که حتماً اهداف در دسترس و مشخصی را برای معاملات خود در نظر بگیرید. دقت کنید که هدف‌های شما برای معاملات در این بازار هم باید در دسترس و هم باید مشخص و معین باشد. نداشتن هیچ هدفی برای انجام معاملات نیز به خودی خود مشکل بزرگی است که می‌تواند شما را به سمت شکست در بازار فارکس پیش ببرد.

اشتباهات رایج معامله گران فارکس

۲- ورود بدون آموزش به فارکس

از اشتباهات رایج معامله گران فارکس می‌توانیم ورود به این بازار بدون داشتن آموزش‌های اولیه لازم اشاره داشته باشیم. بسیار جالب است که کاربران در شرایط عادی برای اینکه یک کسب و کار بسیار ساده را آموزش دیده و از آن برای رسیدن به درآمد استفاده کنند ماه‌ها زمان می‌گذرند اما هرگز شرایطی را برای خود در نظر نمی‌گیرند که برای ورود به بازار فارکس نیز چند ماه زمان گذاشته و به آموزش‌های حرفه‌ای در این بازار بپردازند.

البته هر چند صرفاً استفاده از هر منبع آموزشی نمی‌تواند تضمین کننده موفقیت کاربران در بازار فارکس باشد اما به هر حال آموزش حرفه‌ای یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پیش نیازهای لازم برای موفقیت در بازار فارکس است و لازم است تا تمام معامله گران قبل از هر اقدامی با استفاده از یک دوره آموزشی نحوه معامله‌گری در بازار فارکس را به صورت کامل و جامع فرا بگیرند.

در یک دوره آموزشی کامل بازار فارکس شما باید به تمام ترفندهای معامله‌گری در این بازار دسترسی پیدا کرده و بهترین استراتژی‌های معاملاتی را نیز در آن بشناسید. در واقع در پایان دوره آموزشی مورد نظر هیچ نکته مخفی از معاملات بازار فارکس نباید برای شما باقی بماند. دقت کنید که ورود به فارکس یک چرخه کاملاً مشخص دارد و اینگونه نیست که شما بدون دقت به شرایط این چرخه معاملات خود را در بازار آغاز کنید.

۳- نداشتن پلن معاملاتی فارکس

از اشتباهات رایج در بازار فارکس می‌توانیم به نداشتن پلن معاملاتی نیز اشاره کنیم. پلن معاملاتی باعث می‌شود تا شما معاملات کاملاً منظم و هدفمندی را در بازار فارکس در پیش بگیرید و به هیچ وجه تحت تاثیر هیجانات و اخبار مختلف پیش رو قرار نگیرید. البته داشتن پلن معاملاتی یک قدم است و تسلط و اجرای دقیق و مو به موی آن قدم دیگری است که شما همراه با یک پلن معاملاتی موثر باید در پیش بگیرید.

وقتی شما هنوز دانش لازم برای داشتن یک پلن معاملاتی را ندارید و نمی‌توانید یک پلن معاملاتی موثر برای خود بسازید عملاً شما هنوز آماده ورود به بازار فارکس برای معاملات آن نیستید. از همان اولین معامله‌ای که در این بازار انجام می‌دهید باید قوانین مشخص شده در پلن معاملاتی خود را به کار بگیرید و تنها و تنها وارد معاملاتی شوید که تمام فاکتورهای در نظر گرفته شده در پلن معاملاتی شما را دارا هستند.

اگر شما یک دوره آموزشی حرفه‌ای و عالی را برای ورود به بازار فارکس در پیش گرفته و در کنار آن از یک پلن معاملاتی ایده‌آل پیروی کنید قطعاً موفقیت شما در این بازار تضمین شده خواهد بود.

۴- نداشتن استراتژی های معاملاتی مشخص

از دیگر اشتباهات رایج معامله گران فارکس می‌توانیم به نداشتن استراتژی‌های معاملاتی مشخص و مبتنی بر شرایط بازار فارکس اشاره داشته باشیم. تحلیل تکنیکال دنیای بسیار بزرگی است و روش‌های مختلفی را در تحلیل تکنیکال می‌توانید برای پیش‌بینی قیمت و معامله استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر کدام از استراتژی‌های معاملاتی موجود در تحلیل تکنیکال برای بازار فارکس مناسب نبوده و شما حتماً باید از استراتژی‌هایی برای انجام معامله در این بازار استفاده کنید که بر اساس رفتارشناسی تغییرات قیمت جفت ارزهای فارکس باشند.

گاهی اوقات یک استراتژی معاملاتی کاملاً ساده اما منطبق بر شرایط تغییرات قیمت جفت ارزها به مراتب می‌تواند تاثیر پذیری بیشتری روی کیفیت معاملات شما نسبت به مواقعی داشته باشد که شما از یک استراتژی معاملاتی پیچیده استفاده می‌کنید. اگر شما در یک دوره آموزشی حرفه‌ای و تخصصی برای بازار فارکس شرکت کرده باشید احتمالاً با استراتژی‌های معاملاتی آشنا خواهید شد که دقیقاً منطبق بر همین بازار هستند و کیفیت لازم برای رسیدن به سود را برای شما ایجاد می‌کنند.

اشتباهات رایج معامله گران فارکس

۵- عدم پایبندی به استراتژی معاملاتی

از اشتباهات رایج در بازار فارکس می‌توانیم به عدم پایبندی به استراتژی‌های معاملاتی و یا کنار گذاشتن آن بعد از چند شکست اشاره داشته باشیم. خیلی از افراد با وجود داشتن استراتژی معاملاتی مشخص تحت تاثیر هیجانات و احساسات از آن پیروی نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا آنها به مرور با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شوند.

همچنین خیلی از افراد هم هستند که بعد از چند شکست و انجام معامله اشتباه دست از پایبندی به استراتژی معاملاتی خود برداشته و سراغ یادگیری سایر استراتژی‌های معاملاتی موجود می‌روند. این رفتار نیز در نهایت می‌تواند منجر به شکست در معاملات بازار فارکس شده و شرایط بدی را برای معامله گران این بازار به وجود آورد.

رفتارشناسی چنین اتفاقاتی در معاملات بازار فارکس بیشتر به عدم استفاده از یک دوره آموزشی حرفه‌ای و منطبق بر معاملات بازار فارکس برمی‌گردد. اگر شما از یک دوره آموزشی حرفه‌ای و عالی استفاده کرده باشید دقیقاً با استراتژی‌های معاملاتی منطبق بر شرایط تغییرات قیمت جفت ارزها روبرو شده و عملاً نسبت به آنها اطمینان کامل خواهید داشت و سعی در عوض کردن آنها نیز ندارید.

۶- نداشتن پلن مدیریت سرمایه در فارکس

متاسفانه بسیاری از افراد اصلاً شناختی نسبت به روش‌های مختلف مدیریت سرمایه در فارکس ندارند و یا خیلی از کسانی هم که با مدیریت سرمایه در بازار فارکس آشنا هستند، اهتمامی برای استفاده از یکی از این روش‌ها در معاملات خود ندارند. جالب است بدانید که به گواه بسیاری از متخصصین و افراد با سابقه در معاملات بازار فارکس بیشترین میزان تاثیرگذاری بر روی موفقیت معاملات را باید در پلن‌های مدیریت سرمایه ببینید و اگر شما از این پلن‌ها بی‌بهره باشید، عملاً شانس بسیار بزرگی را از معاملات خود خواهید گرفت.

به روز رسانی می شود.

ترتیب پیشنهادی مطالعه مقالات این بخش…



Source

Leave A Reply

Your email address will not be published.